Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin

In June 2020, an affiliate of Distributed Ledger
Technologies, LLC invested $ 1.5m in Rhodium
30MW LLC
• The first cash distribution of $149,200 from the
investment was received in February 2021
• Using a Bitcoin price of $ 30,000, the investment
is estimated to yield a total cash flow of $ 7.97m
to DLT in the period spanning 2021-2024

Du tenker dette er bare tull?

Du får følge med på Q rapportene fremover å se om de gir tall som lar deg kontrollregne på den påstanden der. For å derreter gjøre deg opp din egen mening.

Det har jeg tenkt å gjøre også, men tar gjerne mot andres meninger (som helt sikkert kan dette bedre enn meg) og vurderer disse også, er vel derfor vi har et forum, dele meninger og informasjon? Så om du mener dette bare er tull, så hadde jeg satt pris på din mening om det.

Jeg sier bare en ting, MiraiEx :+1: :upside_down_face:

Tingen er, mining er race to the bottom og det er ekstremt kapitalkrevende. I hovedsak fordi du må investere kontinuerlig for å opprettholde den % hashraten din.

DLTx har ingen mulighet til å vite hvilken vanskelighetsgrad eller hashrate som gjelder i 2022. 23 eller 24. Og det er derfor teoretisk umulig å spå hvor mye bitcoins de vil mine. Mye av grunnen er at man ikke vet hvilke ytelse nye minere vil ha. Det fremstår derfor i min bok som noe optimistisk tallmagi.

For å putte det i perspektiv, største mineren i USA kjøpte minere for 1 milliard for noen uker siden. For å forsvare sin hashrate posisjon. Marathon Digital Holding Kjøper 30.000 S19j Pro Bitcoin Minere fra Bitmain | Kryptoguiden

Dette gjør at vanskeligheten går opp, og skal du forsvare inntjeningen din må du investere i mer minere for å opprettholde den % hashraten.

3 Likes

POS er fremtiden for krypto. POW har ingen fremtid i mine øyne.

Takk for svar og høres veldig logisk ut det du sier. så da får tiden vise om de kan levere. Dette var jo også på bitcoin pris 30k nå er den på 46k, så da burde kanskje drømmene bli enda større eller at de kanskje treffer på marginene med med btc kursen nå, hvem vet. Btc ser veldig uppish ut også, så tror dltx kan gå en del på forventinger om ikke annet.

Selv uten økt vanskelighetsgrad virker regnestykket optimistisk. Kan du stille spørsmål på neste Q presentasjon spør dem gjerne hvordan dette er regnet ut.

Får du et dårlig svar… ja da vet du svaret.

Jeg er helt uenig. Vanskelighetsgraden POW tilbyr er det som gir bitcoin sikkerhet.

1 Like

Minere selger Bitcoin for å kjøpe strøm. Prisen dumpes. Dette kommer aldri til å stoppe. Minere kan også enkelt kontrollere prisen siden det er de som validerer transaksjoner. Ingen god løsning i mitt hode.

Det er den beste løsningen i mitt hode. Konkuransen blant minere er også så ekstrem at hver miner har liten mulighet til å kontrolere noe som helst.

Men dette fungerer bare på bitcoin hvor det er mange nok minere. På det meste annet vil POS være løsningen.

Anbefaler boken “the Bitcoin standard” . Den gir ganske mye innsikt i temaet. Endret totalt mine sysnpunkter på POS,POW hva som faktisk er desentralisert og ikke.

Faktisk største problemet med POW er at bitmain har såpass dominanse på markedet. Det er en svakhet at en produsent leverer såpass mange av minerene.

3 Likes

Hvilken av de?

image

Den av Saifedean Ammous

2 Likes

Takk for tips. Bestiller den med engang.

1 Like

Den forklarer veldig mye om pengesystem, inflasjon og sånt. Men synes den gir et ekstremt bra perspektiv på ting.

Har du link til meldingen hvor de meldte det? Skal sende inn noen spørsmål til dagens sending.

Veldig fint om Dlt kunne ha blitt diskutert i Dlt tråden, sånn at alle som følger selskapet der, får med det som graves frem :ok_hand:

1 Like

Enig, ser @pdx skriver. så han får flytte :stuck_out_tongue:

1 Like

Denne er også verd å lese: Amazon.com: Bitcoin: Hard Money You Can't F*ck With: Why bitcoin will be the next global reserve currency eBook: Williams, Jason A.: Kindle Store

1 Like

Bedre og bedre dag for dag

3 Likes

Yup, spørsmålet er for de fleste bare om toppen tidligere i år var toppen for denne gang, eller om 100k nås i høst/jul. Vil si det ser ut som det kan være nok av kjøpsvilje til et nytt bullrun før bitcoin tar kvelden for denne gang. Skulle jeg satset på noe ville det vært 100k til jul nå.
Men kan også hende bear-markedet er fasit og dette er et midlertidig blaff. Hver enkelt får bestemme sjæl. Tror uansett man får Bitcoin under 20k om et par år, så stresser ikke med å kjøpe noe nå, selv om jeg tror den skal opp 100%+ de neste månedene :stuck_out_tongue: Rart det med krypto.

1 Like