Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin

Hvis kursen er her 1. Oktober tror jeg vi skal ned igjen på 16-20 000 et sted. Går vi opp litt før det så tror jeg vi skal videre oppover.

Blir det likt 2015 eller likt 2019?

Uansett er vi i fase 1 av bull markedet. Vi går ikke ned til noe 10k som Holmes drømmer om i hvertfall :grinning:

5 Likes

Jeg sitter klar med en ekstra liten pott i hvert fall!

3 Likes

blir spennende å se ja. Det viktigste for kursen langsiktig er å komme seg over 35-40k området spør du meg. Skjer ikke dette så utelukker jeg ikke et fall under 10k, siden dette da kan være et bearflag i 3 mnd chartet.

3 Likes

Samtidig har kursen på Bitcoin nesten doblet seg siden bunnivået i fjor høst. Forrige uke gikk en av Asias største kryptokonferanser av stabelen. Her snakket blant andre Open AI-sjef Sam Altman om sin Worldcoin, ifølge Bloomberg.

E24 gjør nok en gang samme feil som Ryan fra the OC, og blander sammen bitcoin med krypto. Kan kanskje ikke forvente noe annet når store kapitalkrefter anser bitcoin som en trussel. Vi burde dog kunne forvente mer av norske journalister.

4 Likes

Bitcoin er jo en kryptovaluta det også.

3 Likes

“– Det er keiserens nye klær. «Bare de smarte skjønner dette». Det er trikset. Men det er bare en appell til ego og statusdyrkelse, sier McKenzie.”

2 Likes

Det komiske er jo hver gang noen blir svindlet så er det krypto sin feil. Da har man isåfall kjøpt krypto/Bitcoin på feil plass.

Dersom du kjøper en fake Iphone som ikke virker. Er det Apple eller er det du som har skylden da?

3 Likes

Jeg skjønner ikke sammenlikningen din. Folk handler jo bitcoin/crypto for å berike seg selv. Helt fair det. Det minner dog meg om tulipanløkmanien.

Men her har man altså fått et ekstra lag på løken ved at markedsplassene er utrygge, usikre, uregulert og preget av scam. Hvordan vet man hva som er rett plass å handle?

Ohh, well man kan jo alltids si at man handler holder bitcoin/crypto av altruistiske og at det ikke er av en egoistisk grunn for å berike seg selv :slight_smile:

2 Likes

Ser heller ikke problemet med at folk investerer i krypto for å øke kapitalen sin?

Når folk tjener store penger på krypto fremstilles de som de værste og grådigste mennesker på jord.
Mens tjener man penger på aksjer, obligasjoner, derivater, eiendom, fond så er man smart.

6 Likes

Hva er grunnen til du er på et investeringsforum? Regner ikke med det er for å berike deg selv vel?

5 Likes

Forskjellen ligger i at folk som handler feks aksjer ikke later som de gjør de av altruiske årsaker eller prøver å pushe et alternativt verdensbilde og litt anarkisme i samme slengen…

3 Likes

Man kan alltids spekulere i hvorfor folk investerer. Stort sett er det for å tjene penger.
Tror du flesteparten av biotekinvestorer putter inn penger der for de synes synd på syke folk eller er det drømmen om rask og stor profit?

4 Likes

Har sett få eller ingen egentlig som påstår det heller?

Hvem er det du tenker på innen krypto da?

1 Like

Jeg ser heller ikke problemet med det :slight_smile:

Det spiller ikke så veldig stor rolle for meg om folk tjener pengene sine på spekulering eller investeringer :slight_smile:

Tilegne meg kunnskap og høre andres meninger. Alle investeringene jeg gjør er for å berike meg selv.

Det her stemmer dog @Buffet , og det kan du bare lese oppover i tråden å finne ut hvem som påtar seg denne rollen :wink: Det har jeg litt større problemer med :slight_smile:

2 Likes

Jeg tror det heller handler om at kunnskap og forståelse av Bitcoin og historien rundt penger og pengesystemer og måten det er blitt misbrukt av de ved makten har satt lys på hvordan pengesystemet i verden er og fungerer også den dag i dag. Jeg tror også de fleste som eier og holder Bitcoin gjør det for å berike seg selv, men nesten like viktig fordi Bitcoin symboliserer ett opprør mot - i følge mange - det korrupte pengesystemet vi har i verden og at man ønsker å være del av en revolusjon/tanke/endring om at det kan finnes bedre alternativer som er rettferdig for alle i sin natur. Selv om tidslinjen ikke er sammenlignbar så er grunnen til at Bitcoin er ledestjernen at mennesker verden over har valgt å eie og akseptere dens verdi ut av fri vilje på samme måte som mennesker alltid har akseptert gull.

8 Likes

Du fikk kanskje et godt eksempel på det nå? :crazy_face:

3 Likes

“Reading can seriously damage your ignorance” :wink:

1 Like

Altså, utsagn som dette… det blir bare for dumt for min del. Hvordan kan pengesystemet i seg selv være korrurpt!? :crazy_face:

Pengesystemet vi har i dag har tvert i mot vært med på å skape en utvikling og velstandsøkning uten sidestykke, løftet hundrevis av millioner av mennesker ut av fattigdom! Pengesystemet er tett knyttet sammen med kapitalismen. Der låntaking/giving, renter og inflasjon er med på å stimulere til satsning og investering. Noe som åpner opp for uante muligheter i forhold til noe annet i menneskets historie…

Og historieløse er nettopp det jeg vil kalle mange av de kryptofrelste.

2 Likes

Kryptofrelste er ikke alene om å kritisere pengetrykkingen, Mye å rekruttere av :wink:

3 Likes