Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin

Du som investerer mer på det fundamentale enn det spekulative. Hva er grunnen til du ikke heller er Bitcoin Cash-fan, som faktisk fungerer som betalingsmiddel over hele verden allerede i dag. Bitcoin- transaction time er vel nå nede i rundt èn time før den blir bekreftet, i 2017- var vel gjennomsnittet 2 uker en periode. Gebyr er alt i fra 1 USD til 63 USD pr transaksjon. Kan jo bare tenke seg fee og bekreftelestid dersom bruken tok seg opp :sweat_smile:

Jeg er ikke så opptatt av hva og hvor bra de forskjellige prosjektene kan utføre oppgaver pr i dag fordi det ikke har så mye å si for hvordan verden fungerer!? mens bitcoins struktur er en opposisjon til dagens system, ett system som fører til store forskjeller på måten det er konstruert, og som noen få har mulighet til å påvirke som jeg mener blir feil og urettferdig som unga hjemme sier. Jeg eier det fordi jeg tror flere og flere vil forstå at dagens system ikke er godt nok i seg selv, og slik sett spekulerer jeg i at prisen vil stige som følge av økt etterspørsel

Systemene er jo helt like bortsett fra størrelsen pr blokk. Det ene kan brukes til å sende peer to peer, det andre er så og si ubrukelig med mindre man har god tålmodighet og elsker høye gebyrer.

Bitcoin cash vil vel tjene mest på å holde en stabil kurs, mens Bitcoin vil tjene på å stige i verdi?

Fordi?

Fordi en stabil valuta er det som gjør dollar attraktivt. En stabil valuta øker attraktiviteten til et betalingsmiddel, mens store of value er utmerket med stigende verdi.

Joda, men det må jo ha en grunn til å stige i verdi. Går transaksjoner ned framover og slik det er nå så lønner det seg utrolig nok mer å mine Bch en Btc. Begge skal jo være hedge mot inflasjon med max supply.

For min del så er transaksjoner noe jeg ikke følger så mye med på (lett å manipulere). Det er mer strukturelle ting jeg føler er viktig så vil transaksjonene komme naturlig etter hvert. Først må det bli regulert slik det er i Europa nå. USA er viktigst. Så får institusjoner kjøpe i større grad. Brasil har jobbet med regulering over lengre tid.

Så venter jeg på kollapsen av dollaren. Nå holder dollaren seg fortsatt, men tiden renner ut. BRICS skal bli mye større og de ble enige denne uka om å gå videre med arbeidet om å danne en ny felles valuta som skal utfordre dollaren. Det blir nok startskuddet, men kan ta noen år til, eller ikke. Nye BRICS vil stå bakk 80% av verdens oljeproduksjon og hvis de handler i noe annet… India var allerede først ute nylig med å handle olje i rubler.

Dollarens kollaps vil starte Bitcoin sitt paradigme tror jeg.

Sant det, men slik Bitcoin er designet så vil fees og transaction-time bare gå oppover dersom folk begynner å bruke det. I 2017 var det 2 ukers ventetid på én transaksjon med mindre man betalte høyere gebyr for å snike i køen.

1 Like

Bruken som å handle tyggis? Jeg tenker mer på plassering av milliarder. De kjøper større batcher :grinning:

Spiller liten rolle om du kjøper en slikepinne eller en yacht. Snakket om bruke det som betalingsmiddel eller transaksjoner på blokkjeden rettere sagt. Omsetning på en børs går jo nøyaktig like raskt uansett hva enn skal ha.
Men ja nå trenger sånn sett ikke vi “kryptofolk” krangle om hva som blir best fra nå og fremover.
Positive til krypto er vi uansett :grin:

2 Likes

Jeg krangler ikke. Får bare frem poeng som at bruken kan øke selv om antall transaksjoner går ned. Jo flere som eier Bitcoin jo mer blir Bitcoin brukt som store of value.

1 Like

Er det håp i hengende snøre? :wink:

2 Likes

BREAKING: !Grayscale wins its lawsuit against the SEC over converting its fund to a spot #Bitcoin

Bitcoin Magazine*

8 Likes


Opp å teste motstand på bullmarked support band ref en av siste videoer til Cowen, så snirkle seg ned igjen?!

1 Like

4 valuation modeller

2 Likes

En ny modell som jeg ikke har sett før.

Hele tråden.
https://x.com/iiicapital/status/1618984188442738690?s=46&t=BMT81rulcF9qGjqL_LuXsA

1 Like

Det er vel en modell for å se om miningen er lønnsom?

Jo som igjen også da kan brukes til å vurdere om prisen er høy eller lav.

Hvor tror man bitcoin skal videre? Er folk generelt bullish eller bearish?:grinning_face_with_smiling_eyes: