Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin

Nei, så hvorfor skulle han da kjøpe bitcoin? Det var en her som merkelig nok håper/tror at han var kjøper av bitcoin. Ray Dailo har ikke så mye pent å si han heller, men han når ikke buffet/munger opp til anklene når det gjelder bitcoin-slakt.

1 Like

Ja okei. Da er vi igrunnen sånn sett enige :relaxed::relaxed::+1::+1::+1:

2 Likes

Nettopp, helt uegnet som betalingsmiddel. Da er det ikke så mye annet det kan brukes til, bortsett fra spekulasjon :+1:

3 Likes

Pr i dag, ting har en tendens til å endre seg over tid

3 Likes

Ja, -et strålende argument som kan brukes på alt :+1:

2 Likes

Mulig, men passer fint med Bitcoin. Flater ut over tid og gir mindre bevegelser opp og ned

En ting hva Bitcoin kan brukes til, en annen ting er hva blockchain kan brukes til.
Tipper først vi ser smartkontrakter i bruk for bedrifter, så f.eks tokenisering av ilikvide eiendeler. F.eks eiendomsretter, patenter osv som da plutselig blir lett omsettlige.
Så vil det nok bare balle på seg.

Ja, det var jo dette en trodde/håpet for 5+ år siden. Men har det skjedd i noen særlig grad? Nei…

Det snakkes idag om akkurat det samme som det gjorde da, det er like lite som skjer i praksis og disse målene virker like langt unna. Definisjonen på en “pipe dream”?

7 Likes

Umulig å si når eller om i det hele tatt, men spesielt bitcoin går jo rett i strupen på den etablerte eliten med bankene i spissen. Klart det blir trøbbel. Vi bestemmer, og ønsker vi en hard asset når fiat eksperimentet rakner, så kan det jo bli en ny gullstandard i en eller annen form. Bitcoin er det eneste alternativet i krypto, noe som kommer til å komme klart frem etterhvert som tusenvis av coins forsvinner. Gull funket tidligere fordi folk aksepterte det som verdi. Det samme må isåfall skje for Bitcoin, det må bli akseptert av nok mennesker. Det meste av krypto er bare luft og spekulasjon, så får hver enkelt gjerne mene at Bitcoin også er det, men da tror jeg det også handler om uvitenhet eller ett ønske om å ikke vite ala Buffet. Så er vi også forskjellige, og det er også greit

1 Like

Blockchain blir brukt i stor grad allerede idag. Gaming f.eks alene begynner å bli veldig stort. Ellers har du f.eks Vechain som DNV bruker til supplychain.
Digital identitet eller digitalisere eiendeler har blitt brukt eller prøvd ut i flere land.

Hahah, Fiat er et eksperiment, mens bitcoin er?… :joy_cat:

Hvis du vil tilbake til gullstandarden kan man jo bare gå tilbake til gull… :stuck_out_tongue_winking_eye:

Et godt poeng og jeg er helt enig. Bitcoin kan ikke benyttes til noe som helst, men det er klart at blockchain kan finne sin plass :+1:

3 Likes

Josh Ellithorpe forklarer hvorfor Lightning Network er totalt søppel :point_down:

1 Like

Equinor har brukt Ethereum sine smart contracts lenge. Og hver dag :wink:

Det diskuteres at krypto ikke kan brukes til noen verdens ting rett i kommentarene over og du kommer inn på Bitcoin Cash, så kom jeg på at jeg leste disse 2019 da BCH var på lista over de jeg var interessert i på det tidspunktet:

Vet du om bruken har tatt seg opp?
Bitcoin Cash tok jo ikke av i forrige bull run. Trenger selvsagt ikke bety noe negativt det i seg selv det da.

1 Like

Bare flere og flere steder du kan bruke Bitcoin Cash: https://maps.bitcoin.com

1 Like

Noen som har vært grådig mens andre har solgt under frykt.

1 Like

Tut tut! Hver eneste higher low vi har laget har det strømmet inn med kommentarer her :wink:

3 Likes

Kan det være Blackrock?

2 Likes

Ja de kjøper visstnok av minere og off børs direkte nå.

3 Likes