Nettopp, helt uegnet som betalingsmiddel. Da er det ikke så mye annet det kan brukes til, bortsett fra spekulasjon
Pr i dag, ting har en tendens til å endre seg over tid
Ja, -et strålende argument som kan brukes på alt
Mulig, men passer fint med Bitcoin. Flater ut over tid og gir mindre bevegelser opp og ned
En ting hva Bitcoin kan brukes til, en annen ting er hva blockchain kan brukes til.
Tipper først vi ser smartkontrakter i bruk for bedrifter, så f.eks tokenisering av ilikvide eiendeler. F.eks eiendomsretter, patenter osv som da plutselig blir lett omsettlige.
Så vil det nok bare balle på seg.
Ja, det var jo dette en trodde/håpet for 5+ år siden. Men har det skjedd i noen særlig grad? Nei…
Det snakkes idag om akkurat det samme som det gjorde da, det er like lite som skjer i praksis og disse målene virker like langt unna. Definisjonen på en “pipe dream”?
Umulig å si når eller om i det hele tatt, men spesielt bitcoin går jo rett i strupen på den etablerte eliten med bankene i spissen. Klart det blir trøbbel. Vi bestemmer, og ønsker vi en hard asset når fiat eksperimentet rakner, så kan det jo bli en ny gullstandard i en eller annen form. Bitcoin er det eneste alternativet i krypto, noe som kommer til å komme klart frem etterhvert som tusenvis av coins forsvinner. Gull funket tidligere fordi folk aksepterte det som verdi. Det samme må isåfall skje for Bitcoin, det må bli akseptert av nok mennesker. Det meste av krypto er bare luft og spekulasjon, så får hver enkelt gjerne mene at Bitcoin også er det, men da tror jeg det også handler om uvitenhet eller ett ønske om å ikke vite ala Buffet. Så er vi også forskjellige, og det er også greit
Blockchain blir brukt i stor grad allerede idag. Gaming f.eks alene begynner å bli veldig stort. Ellers har du f.eks Vechain som DNV bruker til supplychain.
Digital identitet eller digitalisere eiendeler har blitt brukt eller prøvd ut i flere land.
Hahah, Fiat er et eksperiment, mens bitcoin er?…
Hvis du vil tilbake til gullstandarden kan man jo bare gå tilbake til gull…
Et godt poeng og jeg er helt enig. Bitcoin kan ikke benyttes til noe som helst, men det er klart at blockchain kan finne sin plass
Josh Ellithorpe forklarer hvorfor Lightning Network er totalt søppel
Equinor har brukt Ethereum sine smart contracts lenge. Og hver dag
Det diskuteres at krypto ikke kan brukes til noen verdens ting rett i kommentarene over og du kommer inn på Bitcoin Cash, så kom jeg på at jeg leste disse 2019 da BCH var på lista over de jeg var interessert i på det tidspunktet:
Vet du om bruken har tatt seg opp?
Bitcoin Cash tok jo ikke av i forrige bull run. Trenger selvsagt ikke bety noe negativt det i seg selv det da.
Tut tut! Hver eneste higher low vi har laget har det strømmet inn med kommentarer her
Kan det være Blackrock?
Ja de kjøper visstnok av minere og off børs direkte nå.
Du som investerer mer på det fundamentale enn det spekulative. Hva er grunnen til du ikke heller er Bitcoin Cash-fan, som faktisk fungerer som betalingsmiddel over hele verden allerede i dag. Bitcoin- transaction time er vel nå nede i rundt èn time før den blir bekreftet, i 2017- var vel gjennomsnittet 2 uker en periode. Gebyr er alt i fra 1 USD til 63 USD pr transaksjon. Kan jo bare tenke seg fee og bekreftelestid dersom bruken tok seg opp
Jeg er ikke så opptatt av hva og hvor bra de forskjellige prosjektene kan utføre oppgaver pr i dag fordi det ikke har så mye å si for hvordan verden fungerer!? mens bitcoins struktur er en opposisjon til dagens system, ett system som fører til store forskjeller på måten det er konstruert, og som noen få har mulighet til å påvirke som jeg mener blir feil og urettferdig som unga hjemme sier. Jeg eier det fordi jeg tror flere og flere vil forstå at dagens system ikke er godt nok i seg selv, og slik sett spekulerer jeg i at prisen vil stige som følge av økt etterspørsel
Systemene er jo helt like bortsett fra størrelsen pr blokk. Det ene kan brukes til å sende peer to peer, det andre er så og si ubrukelig med mindre man har god tålmodighet og elsker høye gebyrer.