Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin

Jeg ser det er noe som heter Bitcoin og crypto… Hva er det man bruker dette til ??

3 Likes

For min del blir det en annen investeringsform for aksjer, opsjoner, pm osv. Hva bruker du aksjer eller ikke-fysisk gull til?

Man prøver å finne den beste teknologien med flest bruksområder, best hastighet, mest skalerbar osv og som da gjerne bedrifter vil bruke i fremtiden og kombinerer det med teknisk analyse satser på gevinst.
Fordelen med kryopto er at man kan ha hele kontrollen selv. Dette er jo selvsagt ikke noe verdi vi ser så mye av i norge da de færreste er bekymret for at Nordnet eller andre stikker av med pengene deres eller konker.

Hmm, har fulgt med littegrann. Har du hørt om FTX / Celsius ??

1 Like

Ja. Hvem som helst kan åpne en krypto-børs
så dersom du velger å ha de stående på børs, så har du ikke kontrollen selv. Da er verdiene i noen andre hender, men nå snakker jeg om å ha det stående på wallet selv.

Man kan jo selvsagt da også være uheldig akkurat i de 5 minuttene du bruker på å veksle om til euro at børsen konker, men da er man uheldig. Har brukt Binance, kraken, coinbase, crypto.com, Bitmynt i flere år. Alle gangene har pengene vært på konto samme dag eller i aller værste tilfelle jeg har opplevd neste hvirkedag, dersom jeg f.eks veksler om 15:00 på en fredag.

En Btc-maximalist er kanskje ikke innom børsene i det hele tatt med bitcoinene etter kjøp. De har de bare stående på wallet helt til den dagen de skal brukes, og da uten å gå via børs.

Hvem er dette mon tro? :face_with_monocle:

2 Likes

Kan det være Justin Sun? :thinking: Kun noen få dager siden han sa han hadde over 100k Btc.

“I’m a advocate of Bitcoin, currently maintaining a substantial holding of 100k+ BTC. Nonetheless, it’s exciting to witness TRON’s emergence as a stablecoin network, potentially impacting BTC’s value positively. A notable trend is the prevalent use of USDT TRON for BTC trading.”

Vil nok absolutt tro at han trader mer enn det han gir inntrykk for, så blir ikke overasket om han har lastet opp igjen disse månedene.

Han har i hvertfall ikke solgt de siste 97 dagene og heller ikke nå etter bruddet ned. Jeg håper på Warren Buffet :slight_smile:

1 Like

Ja mente mer at det kan fort se ut som Justin er en hodler, men tror han er flink til å kjøpe på bunner og selge under eufori. Så det er jo bra.

Har mine tvil på at det er Buffett som er på kjøpern :sweat_smile: Men det hadde ihvertfall satt god fart i markedet :rocket::rocket::rocket:

2 Likes

Ja det hadde blitt en god dag :star_struck:

2 Likes

https://x.com/bitcoinmagazine/status/1692885717410570551?s=46&t=BMT81rulcF9qGjqL_LuXsA

Var det ment som en spøk?

Jeg tror Buffet kommer til å kjøpe, men tror ikke det er han som kjøper nå :sweat_smile:

1 Like

Kan 4 minutter iallefall så ett lite frø av mistanke om at inflasjon ikke nødvendigvis er tingen? Eller er hjernen skrubbet så hardt at det ikke er noe annet som fester seg enn narrativet om at inflasjon er bra? Propaganda kan over kort tid få de mest kritiske til å slutte seg til flokken. Bare en oppsummering fra en kar som sikkert ikke vet hva han snakker om…?!

The Truth About 2% Inflation Promoted by The Fed …:

2 Likes
1 Like

Det sier seg selv at det ikke vil bli byttet ut.
Se føre deg ay du låner 25 stk Bitcoin for å betale for en enebolig. Så stiger verdien på Bitcoin 300% året etter. Kan fort få noen svettepærler da i pannen.

6 Likes

Er vel ikke så veldig sannsynlig

  1. “We don’t own any, we’re not short any. We’ll never have a position in them.” — CNBC, January 2018

  2. “I don’t have any bitcoin. I don’t own any cryptocurrency, I never will. I may start a Warren currency, maybe I can create one and say there’s only going to be 21 million of them. You can have it after I die but you can’t do anything with it except sell it to somebody else.” — CNBC, February 2020

Munger:

“Sometimes I call it crypto ‘crappo,’ sometimes I call it ‘crypto s—.’ It’s just ridiculous that anybody would buy this stuff,” he told CNBC during a livestream of the event. “It’s totally absolutely crazy, stupid gambling.”

He went further saying, “I think the people who oppose my position are idiots, so I don’t think there is a rational argument against my position,” he said.

3 Likes

Ray Dalio sa vel det samme i årevis før vi plutselig så 1-2% av porteføljen hans i Bitcoin.
Formuen hans var vel da 19Bill USD.

3 Likes

Buffet sa Be greedy when others are fearful :eyes:

Det samme? det har ikke jeg fått med meg. Utsagn à la " it was “not very good as a store-hold of wealth because its volatility is great and has little correlation with the prices of what I need to buy,” kan ikke akkurat måle seg med buffet/munger.

1 Like

Ahh. Daså. Betyr det utsagnet at han på det tidspunktet varsler at han endrer mening til kjøp?

Men samme det. Om Buffett endrer mening om Bitcoin/crypto slik han gjorde med Teknologi/Apple gjenstår å se :relaxed::relaxed:

Buffett kan vel i beste fall skru på en pc og så spille bridge på den. Så skjønner ikke hvorfoe dere tror at han kan så mye om teknologien.
Kjøpte du Kraft Heinz også når Buffett gjorde det.? Alle tar feil i blant :wink: