Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin

“Its over. Elon sold, ETF denied, Evergrande bankrupt”.

Det var ikke engang så voldsomme likvideringer på dette fallet, har vel endel mer å gå på da.

Halvering heller ikke bull denne gangen?

Har snakket mye om dette, at det ville komme et fall i sommer/høst til 20k og at vi ville se rally etter det. Men at halveringene har redusert effekt over tid, som vil føre til en lavere og lavere avkastning mellom toppene enn før. Er derfor skeptisk til alle som sier trenden skal fortsette som før. Den er avtakende, og når det blir klart for alle, så er det allerede for sent for Bitcoin, men det vil nok ta en eller to sykluser til. Så tror fortsatt denne blir bra, skal bare ha en siste korreksjon. Originalt trodde jeg på 12k, men der tok jeg feil.

1 Like

Så gjenstår det å se om det også er lurt å kjøpe denne gangen “Bitcoin is dead”.

2 Likes

Hver gang rocky kommer her og skriver er vi på bunn… det er vi også denne gang. Vi har ikke laget en lower low enda. Trenden med higher highs og higher lows er fortsatt intakt.

Weekly er den eneste timeframen som fortsatt er positiv. Der er 200 ema på 25700 og 50 sma på 23800 ca.

Fib golden ratio på 21700.

1 Like

Hvor man mener bitcoin går i fremtiden kommer an på hvilket syn man har på og hva man mener bitcoin er og kan gjøre. Alle bestemmer hvor bitcoin skal, men vi må ha med institusjoner og etterhvert politikere/beslutningstakere. Fremtidens beslutningstakere kan fort være pro bitcoin eller en form for hard money litt frem i tid. Gull ble brukt i de første penger, fordi folk i lang tid hadde sett på gull som verdi og derigjen stolte på at penger av gull hadde verdi. Når det ble tuklet med og ispedd annen lort for å øke pengemengden og utvanne folket ble de mistenksomme som skapte bankruns. Dagens fiat ponzi er ett eksperiment som matematisk vil faile, da er det fint å ha en ny teknologi i Bitcoin som kan sette standarden for en ny type penger som er rettferdig for alle.

Deflatoriske penger vil ikke fungere i praksis. Man har 0 incentiv til å bruke dem, så økonomien ville stått rimelig stille sammenliknet med dagens “Fiat scam” som du kaller den :stuck_out_tongue: Anyways, jeg bryr meg 0 om det fundamentale, mine kommentarer er kun trendanalyse, ikke noe om det fundamentale. Det har bare kortsiktige virkninger. Så lenge minerne finnes er det bare halveringene som er viktige, og kursutviklingen setter igang markedsføringen via wom og tusenvis av folk som lever av å snakke om krypto og hype det opp.

2 Likes

Donald Trump har siden mars kjøpt ca 30 millioner kroner verdt av Bitcoin. Han var jo negativ før.

Professor Saifedean Ammous mener det kan funke fint :slightly_smiling_face: overgangen til deflatoriske penger må pga den gjeldsbasert økonomien vi har må gjennom en evolusjon over tid, man slipper å drive rovdrift på jorda for å alltid øke profitt, man vil ta bedre beslutninger for fremtiden fordi man slipper stresset med å måtte ta risiko for å hindre at pengeekspansjon en spiser opp verdien av pengene osv

Flott flott, da er problemet løst, en professor mener det kan funke fint. Han har løst problemet med risikovilje fordi man får mindre stress ja, så flott :stuck_out_tongue: Problemet er at ingen vil ha grunn til å drive samfunnet framover når man ikke blir belønnet for å ta risiko. Når penger trives best i banken stopper ting opp. Men flott at folk får mindre stress :stuck_out_tongue: Kan se om de får mindre stress når det ikke skjer videreutviklinger i noen sektorer fordi risiko ikke belønnes lengre. Når de fattige blir de med lån og de rike blir de som bare har sittet på rumpa av de som allerede er rike. Flotters system. Ingen arbeidende kapital er ønsket og samfunnets økonomi styres av en coin som rullerer verdien sin hvert 4. år hvor 80% av verdien faller bort og så stiger den igjen 4-10x for så å stupe igjen. :stuck_out_tongue:

3 Likes

Det som pusher adopsjon er når folk blir nektet å ta ut pengene sine fra banken sin, krig, sanksjoner, hyperinflasjon, bank konkurser, regulering og støttende Bitcoin løsninger.

Når pengene ikke oppleves som trygge i banken ser man etter alternativer. Derfor må det mye smerte til før den skikkelige adopsjonen kan begynne. Dette er nok noe frem i tid selv om vi ser tendenser nå.

Argentina er nå et av de landene hvor jeg forventer mest søking etter Bitcoin online fremover.

Problemet ofte som jeg ser at folk ikke har forstått syklusene, så de store prosjektene kommer ofte når bitcoin hypen er høyest, og så kommer returen til -70-90% rett etterpå og de blir sett på som idioter. De bør startes opp litt før halveringene, ikke i den største hypen, men siden man må få folk med seg er de lettest å overtale når man kan vise til 500% vekst siste år og hver uke gir mer vekst mens man prøver å overtale dem.

1 Like

Jeg har ikke problemer med å se skepsisen, men jeg mener det handler om å se det større bildet. De fleste inkludert meg selv har problemer med å se for seg noe annet enn det vi kjenner og er vant til. Vi har blitt lært opp til at inflasjon er bra, hvorfor det og for hvem? De som trenger mer penger for å utøve makt i en eller annen sammenheng? Internett og pc for å nevne 2 var ikke all verden i starten og mange så bare begrensninger. Desentralisert, knapphet/hard money og sikkerhet, det kan ikke manipuleres på bekostning av alle, det er det sikreste systemet som finnes fordi kostnaden er for stor til å prøve og det er knapphet så du kan med tiden knytte verdi til det på samme måte som gull i sin tid, noe folk stoler på. Det er som du sier for volatilt enda, og man trenger involvering av flere, samt politikere og institusjoner, adopsjonen må fortsette. Fiat systemet vi har nå er kun ett eksperiment som er på vei til å gå virkelig ille. At innovasjon og økonomisk fremgang ikke skal fortsette tror jeg ikke noe på. Arbeidende kapital som du nevner vil bli belønnet med at de pengene du tjener faktisk kan holde sin verdi. Å referere til hvordan Bitcoin oppfører seg i dag når det primært ses på som en risk asset blir og si at det ikke vil fungere i fremtiden blir selvfølgelig helt feil. Det er jo markedet og menneskene som bestemmer hvor veien går videre hvis vi ikke havner i en dystopisk fremtid hvor overmakta bestemmer over alt og alle av noen få personer :yum:

1 Like

Fiat, som er så forferdelig. Har det hatt noen nytteverdi for deg? Og i hvor stor grad sammenliknet med Bitcoin? Har du brukt Bitcoin til mye annet enn å forsøke å akkumulere mer Fiat? :wink:

Hvordan har levekårene for jordas befolkning utviklet seg etter at man begynte å bruke Fiat?

De som er vokale om at de ikke ser noe fremtid for Fiat er de som bruker Bitcoin som spekulasjon for å skaffe seg mer Fiat 🤷🏼🤪

6 Likes
2 Likes

Dette var et interessant spørsmål jeg synes du bør svare på @Chrkni

Det har blitt bedre.

1 Like

Hvem er “vi” som har blitt lært opp til det? I så fall skulle jo høy inflasjon være bra, eller hva, og det er jo det motsatte av hva som kommuniseres, så her forstår jeg ikke hva du mener.

Hva legger du for øvrig i dette begrepet inflasjon som vi skal ha blitt lært opp til at er bra?

1 Like

Nope

OK Boomer :+1::+1:

4 Likes

Ehh… på tide å faktisk ta en kikk på fakta. Verden har utvilsomt blitt mye bedre over tid hva gjelder levekår

3 Likes