Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin

De store gutta sliter også litt. Uansett bedre så langt i år enn tap på 353,5 millioner USD i fjord :sweat_smile:
Koster med POW :see_no_evil:

Like meningsløst å mine bitcoin som å plante skog :slight_smile:

Tja. Tro du kan fint tjene litt dersom enn planter selv på egen tomt. Leier du inn folk så blir det sikkert ikke rare gevinsten.

Det jeg også mener, du investerer for fremtidig avkastning :+1:

1 Like

mEn BitCoiN eR iKkE gLoBal vALuTa oVeRaLt eLLeR bRuKeR 100% gRøNn eNeRGi

1 Like

De som ikke skjønner hvorfor bitcoin er viktig utover å være spekulasjon har seriøse utfordringer

Da tror jeg det er mange som har “seriøse utfordringer” :slight_smile:

2 Likes

Det er mange dummies. Mange! I know

Tipper de som er mest positive til lightning-nettverket faktisk aldri har forsøkt å åpne en kanal.

4 Likes
2 Likes

Det er dessverre ikke det Bitcoin handler om for min del, det er mye større enn betalingsløsninger og spekulasjon. Men så er jeg også en romantiker og småskeptisk til overmakta :yum:

2 Likes

Helt enig. Krypto handler om mer enn bare betalingsløsninger, spess i korrupte land.

Mens syns allikevel det må være lov til å sammenlignder bruk, effektivitet, skaleringsmuligheter, bruksområder osv opp mot annet på markedet.
Men nå er det jo alltid slik at følelser blir fort involvert i investeringer, for de fleste faktisk.

3 Likes

Hadde alle vært enige om bitcoin, hadde kursen stått i over $1mill allerede. Så skepsisen gir den asymmetriske oppsiden. Samtidig er det jo irriterende at så mange med sterke meninger mot bitcoin ikke er interessert i lese om alle de positive sidene.

3 Likes

Det er gjerne slik at så lenge man er fornøyd med egen situasjon, så er det ikke så farlig hvordan det er for andre. Og man må selvfølgelig tenke på seg selv fordi det er jo ingen andre som gjør det. Men vi står nå ovenfor en ny krise med bakgrunn i det gjeldsbaserte pengeekspansjonssystemet vi har i dag, og klarer vi redde oss inn også denne gangen (printe oss ut av krisa) så blir det desto verre neste runde. Så at man må se på alternative pengesystem og hvordan det skal struktureres for fremtiden er helt nødvendig om man ikke ønsker at forskjellene skal fortsette å øke i eksponensiell fart, det er samme gjengen som ønsker å fortsette å berike seg på bekostning av resten, 0.1%en. En form for gullstandard kan muligens være veien å gå, og slik sett er jo Bitcoin en av løsningene i en moderne teknologisk verden?! Men plasteret må uansett rives av og det kommer til å svi

5 Likes

Blir nok resultatet det ja. Er så mye gjeld at man har vel ikke annet valg.

Alle veier leder til Bitcoin.

1 Like

The Bitcoin Cash Podcast forklarer i denne videoen hvorfor nettverkseffektene til Bitcoin går i revers.

1 Like

Ikke mange argumenter å spore i den videoen

Fikk ikke med meg at det kom et svar om spot etf 13. August som det står her.

Men ulike datoer er aktuelle for hver enkelt søknad.

Står en del interessant rundt datoer her.