Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin

Jeg bruker BareBitcoin (app på telefonen), synes det er utrolig enkelt å både kjøpe og overføre til egen lommebok.

2 Likes

Jeg bruker også Firi. Oversiktlig og fin plattform, stakingmuligheter og fin ordning for rapportering i skattemeldingen. Kan anbefales.

3 Likes

Bruker også Firi, bra app og med skatteutregning så er denne perfekt for long term :wink:
For trading trengs det mer omsetning og lavere fees, så der foretrekker jeg Bitfinex

3 Likes

Bruker FIRI.

2 Likes

Også veldig fornøyd med Firi, de er også innom her og gir support en gang i blant. Bra folk! :slight_smile:

Bruk gjerne https://app-link.firi.com/qrinvites/3yQ3BGFT9rE8gQTw5 for bli medlem, så støtter du TekInvestor bittelitt og får en velkomstbonus :slight_smile:

4 Likes

Choo choo! Går unna nå, best å komme seg inn og handle raskt :slight_smile:

blåste greit gjennom 37k nå

Bjørnene må inn i vinterdvale :star_struck:

1 Like

Jeg har ståpikk :grinning_face_with_smiling_eyes:

5 Likes

Bitcoin ETF’r, kommende Btc halvering osv. Fomoen kan bli insane :star_struck:

2 Likes

Jeg har alt mitt for salg på ca 40k. Husk det er etf xbt på Nordnet. Jeg er nødt til å godta lange trader og lange kursmål. Sånne intradag topper kan jeg bare glemme med min strategi. Nå er min eventuelle trade ut på 40k. Et spill på at toppen skjer mellom her og 48k. Då kjøpe inn igjen på ca 30k igjen. Det har egentlig vært planen min siden i fjor.

4 Likes

Hvorfor handler du ikke ekte btc?

1 Like

Da var det slutt på morroa for di med leverage på limiten :rofl: Størst drop i alts selvsagt.

1 Like

syk dropp der ja :sweat_smile:

1 Like

Fordi da jeg begynte med bitcoin i 2015 så var det ikke stuerent for noen som er underlagt Finanstilsynets oversikt å kjøpe Bitcoin. Kan gjøre det nå.

Men jeg utviklet strategien min da. Og den har vist seg god. Så jeg beholder strategien som er noe midt i mellom langsiktig og sving trade. Det funker for meg.

1 Like

Et argument for å bruke sånne papirer er jo skatterapportering.

Edit:
Fornøyd med service fra Firi jeg og, fikk omsider ut bitcoinen som har stått låst på Blockfi siden konkursen.

4 Likes

Enda en grei påminnelse på hvor viktig det er med hardware wallet. Kodene burde oppbevare i safe. Ikke digitalt som han her.
25 Btc hodlet siden 2012 bortevekk.

https://twitter.com/RMessitt/status/1723141037856596175?s=20

2 Likes

Dette må da være trolling. Pilegrimsreise til El Salvador?

Mange Btc-maximalister som ser på El Salvador som en attraksjon. Hvorfor han kaller det pilegrimsreise vet jeg ikke.

Tror nok det er noen som faker hacking pga skatt osv, men akkurat her tviler jeg. Han har jo engasjert Binance til sporing f.eks. Da vil han nok fort skyte seg selv i foten dersom han har tenkt å lure skattemyndighetene.

Men si han har noen etter seg som er villig til å gjøre hva som helst for penger, så kan jo det være en grunn til å konstruere en historie.

Bruker Swissborg. Synes det funker veldig bra og de er sveitsiske med bank lisens der.
Norske tilbydere synes jeg er risikabelt pga de stadige endringene i norsk politikk rundt finans, utbytte osv. Hvem vet, kanskje SV og Rødt går hardt inn for å gjøre krypto ulovlig i fremtiden for å bevare verdien til shitcoinen Norsk Krone.
Om du vil teste plattformen kan du bruke denne lenken: (Så får vi begge en liten bonus)
join.swissborg.com/en/r/kristoL32Q

De er også verdens hittil eneste tilbyder av MEX (Meta-exchange) som tilbyr det beste fra FX, DEX og CEX i et produkt som er enkelt å sette seg inn i og bruke med norsk bankkonto. Kan leses mer om her:

(Disclaimer: Jeg er aksjeeier i Swissborg børsen, og holder kryptoen.)