Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin

“when you buy the dip, but it keeps dipping” :stuck_out_tongue_winking_eye: Blir det bare mer og mer fest da?

1 Like

Godfølelsen varer helt til kontoen er tom. Etter det må kursen stige for å få bort ubehaget :joy:

5 Likes

Får jo trygd hver måned da.

3 Likes

Ja nå snakket jeg for meg selv. Driver ikke med dca, men prøver å gå tungt inn når jeg tror vi er på en bunn og så sitte rolig i måneder. Kan jo seff spytte enda mer inn fra lønna ja, men det blir noen helt andre summer.

3 Likes

Alle: Umulig å spå bunner og topper

Morti: Hold my beer

2 Likes

Korreksjonen har ikke vart lenge nok enda. Beste tidspunkt pleier å være når Weekly stochastic rsi krysser igjen. Det skjer hver 6 mnd som en klokke. Jeg tror ikke jeg kjøper før midten av februar når jeg venter det neste krysset skjer. Eller mellom midten av februar og første uka i mars.

Jeg har riktignok lagt ut alle ordrene allerede så når kursmålene blir nådd så kjøper jeg automatisk. Det vil da si at jeg forsøker å tippe ca når neste Weekly rsi krysser igjen. Og jeg tåler at jeg ikke timer perfekt. Kan gjerne frontrunne krysset litt. Det gjør ikke noe. Faktisk så er nok trolig bunnen i kursen noe før bunnen i rsi.

Det er likevel ganske stor forskjell på kjøpe på 39k og der jeg har lagt mine ordre på Firi.

Nyhetene om etf og grayscale sine salg er bare støy. Min oppfatning er at kursen skulle reteste tidligere motstand, nå støtte uansett om etf ble godkjent eller Tesla selger alt eller om plutselig Bill Gates skulle kjøpt.

Jeg vet den ikke restestet i 2019, men da retestet den igjen i bunnen av neste syklus i stedet for (november 22). Det er nok kanskje forklaringen for at dette bearmarkedet gikk lavere enn forventet. Sammen med at vi også hadde en dobbel topp i stedet for en blow off top.

Men når jeg sa meg enig med @anon67470730 så var det fordi han hadde lagt innn begrepet risikojustert. Og da er jeg enig i at å kjøpe nå er helt innafor.

Når jeg har snakket om fear and greed på 54 så er det mulig jeg har snakket om “siste uka”. Må gå gjennom det når jeg er ferdig på jobb. Ser den er 60 nå.

1 Like

Hyggelig å ha deg tilbake akkurat i tidsnok til korreksjonen, Holmes. Har savna deg siden vi var på 20k :grinning_face_with_smiling_eyes:

Stor volatilitet er helt nødvendig i eksponensielle caser som bitcoin for å riste ut svake hender og etablere lokale bunner. Da er automatisk dca kombinert med lump sum når sentiment og RSI er på bunnivå er en sikker vinner så lenge man vet den langsiktige verdien i bitcoin og man klarer å hodle. Etter lang nok tid blir volatiliteten og euforien/panikken kun underholdning.

Venter på at salgsanbefalingene renner inn og dårlige crypto nyheter deles villt i sosiale medier og på cnbc. Så kjøper jeg og Holmes hiver seg med :innocent: (denne gang) håper jeg :sweat_smile:

3 Likes

Veldig fint at på Firi får man legge ordrer der man vil og så står ordren der til du sletter den eller den blir fylt. På nordnet fikk man bare legge ordrer maks 20% under prisen.

En metode for å kjøpe lavt og selge høyt :joy:

1 Like

Kan gå et stykke ned hvis du mener det er dette som skyver kursen ned.

12k i morra

Syns den holder seg bra

Hvis det er salget til GBTC som har ført oss ned hit ved salg av 100k hvor ender vi når de har solgt 550k til?

Nå mener jo jeg at kursen hadde gått ned hit uansett. Kunne byttet nyhet1 med nyhet 2, 3, 9 og resultatet hadde blitt retest uansett.

2 Likes

Spørsmålet er hvor mye man regner med at selges av GBTC før det slakker av. On chain-analyse viser oss at svært mye av salget har vært kapitulasjon med tap, dvs. de som kjøpte i 2021. Mange ETF-analytikere vurderer rundt 25% total salg mtp. inngangsprisen av gjenstående holdere og kost/nytte av å skatte ved realisering vs å betale 1,5% avgift. Vi nærmer oss 25% nå.

Alltid mange grunner til at folk selger. Mye av salget må nok være basert på TA ved 48k, som deg @Morti , og sell-on-news. Nå har korreksjonen skjedd, og de samme traderne vurderer kjøpsinngang før prisen løper fra de. En ting er sikkert: når GBTC slutter å selge, halveringen skjer og traderne vil inn igjen, så vil etterspørselen overgå tilbudet betraktelig.

2 Likes

Mener bestemt jeg har handlet denne på nordnet zero før, har de tatt bort muligheten kanskje?

Purpose Bitcoin ETF (CAD denominat cur Hedge Units) (BTCC)

image

Stemmer. Muligheten for å handle BTCC på Zero forsvant for ganske lenge siden.

Men er fremdeles mulig å handle ETHH f.eks på Zero

1 Like

Takk, det er interessant. Kanskje det kan være en proxy å tenke på

Nå likvideres shortsa, @holmes

Hva tror du @Morti . ABC-korreksjon på vei eller ble 32k frontrunnet på 39k?