Spørs helt hvor mye bitcoin man sitter igjen med til slutt og snittpris. De fleste trader seg til både mindre bitcoin og mindre gevinst.
Med andre ord: Når du selger på 48k, hvor regner du på at du må kjøpe deg inn igjen for å tjene på tradingen?
Spørs helt hvor mye bitcoin man sitter igjen med til slutt og snittpris. De fleste trader seg til både mindre bitcoin og mindre gevinst.
Med andre ord: Når du selger på 48k, hvor regner du på at du må kjøpe deg inn igjen for å tjene på tradingen?
Da ville jeg funnet et par goe alts og blitt med på altseason i tillegg til BTC-stigningen.
Du som er så bastant kan jo komme med et eksempel på at det ikke lønner seg.
Si du tjener 1 mill når du realiserer. Så må du sette av 220k til skatt. Så kan du kjøpe deg inn igjen for resten av beløpet på en lavere sum. F.eks på 30k. Men si BTC-kursen fremdeles kun er på 30k 5 år frem i tid, ja så kan du ta ut igjen alt uten å skatte. Dersom du ikke hadde solgt tidligere så måtte du betalt skatt for eventuelt gevinst opp til 30k.
Er selvsagt andre eksempler som favoriserer hodling.
Follow the leader, Morti har forstått det
Jeg trader så sjelden at det er enkelt å holde oversikt over det. Noen år ingen trades. Andre år 2-3 trades.
Man betaler bare skatt på gevinsten. Du får beholde 78% av gevinsten selv. Så det er ikke noe å regne på. Jeg sitter ikke og kneker inn små prosenter hver gang.
Den skatten jeg utløste nå skal betales rundt august/september 2025. Frem til det står de tilgjengelige for å investere i Crypto og jeg får gevinst på den delen også. Rundt november 2025 er jeg nok helt ute av crypto uansett.
Altså, jeg stilte deg bare et spm om trading-strategi. Du er åpenbart en dyktig trader, så jeg tenkte vi kanskje kunne lære noe…
Jeg er tydelig på at jeg ikke trader bitcoin, kun krypto. Den store majoriteten av de som prøver seg på trading, og spesielt bitcoin, sitter igjen med mindre enn de startet med. Skatt er én av grunnene, uforutsigbar volatilitet er en annen.
Du treffer bra, så fortsett gjerne å del strategien og tankene bak valgene.
Nesten halvparten av outflowen fra GBTC var FTX som likviderte beholdning sin, en stor bidragsyter til salget vi har sett av btc den siste uken. Nå som de har kapitulert, blir det spennende å se om netto inflow til resten av ETF’ene drar prisen oppover igjen. Vil si at $40k er en svært god risikojustert inngang, selv om en lite trolig 20% dip til $32k skulle skje.
Enig i det. Fear/greed er nå 55. Jeg sa målet var 54.
klockrent
Fear & greed nå 50.
Markedet absorberer enorme mengder salg fra Grayscale. Tenk den vertikale akkumuleringen som hadde skjedd uten Grayscale, som snart må kapitulere ned fra 1.5% avgift. Vi er heldige får mer tid til å hamstre sats på disse nivåene.
Du vinner både når kursen faller (kan kjøpe billigere) og når den stiger (du tjener på investeringen)
Hva tenkes om veien videre frem til halvering?
Personlig tror jeg vi skal videre ned til 32-34k $ området. Før raketten setter fart oppover igjen fra mars/april 2024.
Blir gjerne overbevist om at jeg tar feil
Jeg er ingen ekspert men ser for meg at 34k fortsatt er reelt. @Morti har jo truffet klokkerent og skulle inn når fear/greed indeksen var på 55 ca. Men intervallet 32-34 har jo også blitt nevnt flere ganger.
Jeg avventer og har en følelse på at det kanskje vil ta litt tid før det virkelig skyter fart igjen! Vil i hvert fall få en bekreftelse på at vi er bullish igjen før jeg går inn igjen!
Men som sagt, flinkere folk her inne som sitter med bedre info enn bare synsing fra min side
Så lenge man ikke selger billig og kjøper dyrt, så er jo ikke volatilitet i pris noe som gjør at man taper penger. DCA er bra, og jevnlig kjøp der man ofte treffer bunn kan jo være enda bedre enn dca.
Men klart man kan tjene mye mer om man treffer planke på trading.
Om den så skal ned til 31k, så tipper jeg den først skal en tur oppom 44k for å likvidere shorts.
Det virker i hvert fall som en strategi som slår positivt inn på humøret når man kan feire både oppturer og nedturer.
“when you buy the dip, but it keeps dipping” Blir det bare mer og mer fest da?
Godfølelsen varer helt til kontoen er tom. Etter det må kursen stige for å få bort ubehaget
Får jo trygd hver måned da.
Ja nå snakket jeg for meg selv. Driver ikke med dca, men prøver å gå tungt inn når jeg tror vi er på en bunn og så sitte rolig i måneder. Kan jo seff spytte enda mer inn fra lønna ja, men det blir noen helt andre summer.
Alle: Umulig å spå bunner og topper
Morti: Hold my beer