Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin

Selvfølgelig, men ferie må man ha. Bitcoin MÅ man ikke ha…

Ikke bare gir Bitcoin den desidert beste avkastningen over tid av alle asset klasser, men den gir også overlegent bedre risikojusert avkastning enn noe annet du kan sammenligne med. Kanskje derfor Blackrock anbefaler kundene sin å ha 28% i bitcoin nå !:slightly_smiling_face:

image

1 Like

Og skatteprosent på 22% for gevinst og tap, sammenlignet med 37,8% på aksjer. Tror det faktisk er en del som ikke tenker over det.

1 Like

Nå er det like før folkens…:tada::confetti_ball::rocket::rocket::rocket:

1 Like

Har jeg ikke tenkt over overhodet skal jeg innrømme. Trodde 100% det var det samme som for aksjer

1 Like

Skatteregler - Virtuelle eiendeler

Virtuelle eiendeler som kryptovaluta, digitale tokens og andre digitale verdier anses skattemessig som formuesobjekter (eiendeler). Alle inntekter fra virtuelle eiendeler er skattepliktige.

Inntekt fra formuesobjekt regnes som kapitalinntekt og skattlegges med 22 prosent.

1 Like

Snart i ATH. Hadde jeg ikke forventet så tidlig!

Helt rått :champagne::rocket:

Har allerede vært innom men gikk rett ned til 65k… :frowning:
image

Tipper den går opp igjen til ATH innen kort tid… sikkert i dag :rocket:

1 Like

Når vi er i extreme greed på 90 kan alt skje! Luft på oppsiden. Samtidig har ikke folk lyst til å kjøpe på 90 extreme greed. Blir spennende! Jeg har ikke rørt på noe siden sist :slight_smile:

Blir litt opp og ned slik at de usikre blir ristet ut før vi fortsetter opp mot 100 k :grinning:

Er det 22% skatt også hvis man eier bitcoin via xbt derivat (nordnet) på aksje- og fondskonto (AF)?

1 Like

Finnes ikke noe støtte av betydning før 40-45?

Glem støtte, glem det tekniske nå er det “følg penga” som gjelder.

De store kjøper fordi det vil bare være 21 milloner Bitcoins i verden. Siste halvering er vel i 2140.

Disse kjøper på alle prisnivåer fordi de vet at dagens priser er latterlig lave med tanke på hva som kommer …

Jeg sitter godt enn så lenge :grinning:

2140 Sånn cirka er det vel

1 Like

Vi får se :thinking:

ATH holdt i under 1 min, prisen ble pushet opp og kjørt rett i full revers etter en skikkelig liquidation hunt av overgirede posisjoner. Ser det ikke som usansynlig at denne passerer 70K innen få dager etter å vært nede og hentet kapital…

1 Like

Skal nok ned til 55k, har steget voldsomt den siste tiden…

Usikker på det, dayly close blir viktig for min del, stenger den under forrige open så er jeg enig i at den fortsetter ned, men må helst stenge over 63 100

Ser sterk ut. Å likvidere overbelånte posisjoner er helt naturlig før videre oppgang :relaxed::relaxed:

Men ja usikker på om ath blir for sterk motstand, så kun alts i porteføljen her.

2 Likes