Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin

Tipper det kommer en siste shake out før hype i september til desember. Så faller den tilbake til 10-40k et sted i 2025-2026.

3 Likes

Er selv nybegynner og synes Firi er enkel og grei og er fornøyd. Like enkelt som og handle vanlige aksjer.

Som nevnt over er nok Firi best egnet for en litt lenger horisont.

( Har holdt på med aksjer i mange år )

2 Likes

Tenker uansett over 100k i år. 150k til neste år. Ned til 55k i 2026.

Med mindre 5.3 teorien slår til igjen og vi aldri kommer over 79k. Anser det som lite sannsynlig nå. Men er ikke motbevist før den går over.

4 Likes

Hva går 5.3 teorien ut på?

Takk for alle tilbakemeldinger🤩

Avkastningen fra bunn til topp i hvert bullrun til nå er i alle sykluser redusert med en faktor på 5.3. Bare å regne på det.

Musk er nå laser øyne på X profilen.

Bull Bitcoin :rocket:

Rykter om Elon Musk på Bitcoin konferansen sammen med Trump.

1 Like

MicroStrategy aksjen skal splittes 10:1 i august, dette kan gjøre den enda mer attraktiv for småinvestorer. Ligger på rundt $1800 nå og er også shortet en del. Closing av shorts ga krutt til TSLA aksjen for noen år tilbake, det samme kan skje her.

Selskapet eier ca 2% av all Bitcoin, mye mer enn noe annet selskap.

Hypotesen min er at den kommer til å øke 2–3X mer enn Bitcoin gjør i dette bullrunnet.

Hvis Bitcoin tar en 3–4X til ca $250 000 forventer jeg en MSTR kurs på opptil 12X ($21 600 nå, $2 160 etter split).

Ikke en anbefaling, do your own research :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 Likes

Saylor kjøper Bitcoin med printet fiat. Genialt.

3 Likes

$250 000 er vel litt for høyt? Tenker $150 000 er mer realistisk?

Verden er gjeldsfinansiert med fiat penger, gjelden øker eksponensielt. Fiat penger er støttet av tillit, tilliten misbrukes grovt. Fiat penger må økes eksponensielt for å finansiere gjelden, alle blir fattigere og velstand overføres til de nærmest printeren på bekostning av resten. Tilliten til staten faller - “empires rise and fall” , det samme gjør valutaer over tid og går mot 0. Ett hus kjøpt i 1950 for kr.40.000 som selges i dag for 4millioner-pengene har tapt seg kr.3.960.000 eller 99% siste ~70 årene. I gull kostet ett hus i USA i 1950 (home price index) 602 ounces, i juli 2024 239 ounces. Bitcoin påstås av stadig flere å være digitalt gull :slightly_smiling_face:

5 Likes

Kan bli 150, men kan også bli 400k+.
500k er det øvre båndet til Power Law i slutten av 2025.

2 Likes

Coinbase er meget rimelig i forhold til alle de andre konkurrentene. Spesielt deres Paypal-løsning. (å kjøpe gjennom Paypal).

Unngå å bruke Moonpay o.l., det er et ran i broad daylight

2 Likes

I og med at Btc har en definert mengde som maks er det bare etterspørsel og fantasi som setter grenser for hvor høyt den kan gå

2 Likes

@Morti Det begynner å nærme seg dette :stuck_out_tongue:
image
Vi får huske godt på at det som venter etter halleluja er helvete.
Kanskje vi bør se på shorting av Bitcoin? Kan jo være ekstremt lukrativt det også?

Jeg skjønner ikke hva du mener?

Jeg ville aldri i mitt villeste mareritt engang finne på å shorte Bitcoin nå. Jeg er all in. Vi snakkes til nyttår.

Dette er bare noen av nyhetene om bitcoin i dag.

BlackRock just bought $523 million #Bitcoin today !

Donald Trump is considering pro #Bitcoin BlackRock CEO Larry Fink as Treasury Secretary.

JUST IN: BlackRock spot #Bitcoin ETF IBIT had $912 million in trading volume today !

4 Likes

Hehe, neinei, ikke nå, mener til desember 2024, som du sa i desember 2023. :slight_smile:

I fjor trodde jeg toppen ville kunne komme mellom desember 2024 og september 2025.

Men pga utviklingen siden da så tror jeg bare det blir første toppen nå. Nå tror jeg det kommer en høyere topp til i 2025. Dette bullrunnet ser sundt og bærekraftig ut.

Denne gangen er det ikke bare en enkelt milliardær som plutselig setter fyr på markedet. Nå er det pensjonsfond og selskaper som kjøper for milliarder hver dag. Det er helt sinnsykt hvor fort ballen ruller nå.

Bare se på Metaplanet sine kjøp…siste i går. Sist for en uke siden. Kommer nok til å kjøpe mer…

image

3 Likes

Man kan tro, men Bitcoin bryr seg ikke om det rundt. Fallet kommer i 2025, 0 sjanse for at det ikke gjør det. Tror jeg :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 Likes

2026 er toppen på global liquidity. Kina skal pumpe mye før det. Når pila i global liquidity peker ned vil dette sammenfalle med en allerede “preprogrammert” korreksjon i Bitcoin (og aksjer). Men jeg tror toppen blir nådd i 2025 jeg også. Bear markedet er 2026.

2 Likes