Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin

Her kan vi se betaling ved Starbucks. Spennende!

5 Likes

Jeg synes det er interessant at man på den ene siden argumenterer for at dette er klart til å tas i bruk som betalingsmiddel og på den andre siden forteller at det er “helt normalt” at valutaen faller med 10% på en dag.

4 Likes

Et underutviklet og økonomisk skakkjørt land i Mellom-Amerika går all in Bitcoin som late adopter… What can POSSIBLY go wrong…

2 Likes

Er det første landet i verden som gjør bitcoin legal tender en late adopter?
Hvor mange eier bitcoin i verden i dag? Jeg har sett anslag på rundt 2%. Vi er fortsatt veldig, veldig tidlig.

5 Likes

De mot-argumentene artikkelen nevner er vage.

  • Hvitvasking av penger
  • Unngå skatt
  • svingningene i BTC prisen
  • demonstrasjon av noen tusen innbyggere

Det artikkelen ikke nevner er at det er lettere å spore digital valuta enn en koffer med dollar!

Det artikkelen ikke nevner er om hva som skjer når BTC kommer i 100.000$. Da blir det fest i gatene!!!

2 Likes

Og for å utdype:

Illicit activity made up just 0.34% of all cryptocurrency transaction volume last year, according to blockchain data firm Chainalysis. That was down from roughly 2% a year earlier.

Sammenlignet med “ekte” penger:

According to the UN, it is estimated that between 2% and 5% of global GDP ($1.6 to $4 trillion) annually is connected with money laundering and illicit activity. This means that criminal activity using cryptocurrency transactions is much smaller than fiat currency and its use is going down year by year.

5 Likes

Å satse egne penger på et nytt bull run i krypto er en ting, men å satse landets økonomi på det er vel litt drøyt? Er jo ikke garantert på noen måte.

4 Likes

Det er ikke slik at El Salvador har kuttet ut dollaren. Folk kan velge hvordan de skal betale. Dette er fin fin måte å teste krypto som betalingsmiddel.

2 timer gammel video:

Men ja dristig avgjørelse av presidenten. Noen vil si modig.

3 Likes

Mulig det kan sammenlignes med beslutningen om at Norge skulle opprette et oljefond🥳

2 Likes

Personlig liker jeg at Western Union, deres gebyrer forsvinner for alltid.

5 Likes

milliardær og investor Arne Fredly (en med “litt” peiling) taler bitcoin imot…

1 Like

Det eneste jeg kan tilføye er at han er 57år gammel og litt for gammel til BTC etter mitt syn, gjort mange kuler i aksjemarkedet og liker ikke så stor risiko som det er i krypto markedet.

Alder er selvklart ikke avgjørende, så han burde ta en titt på kollega Kjell Inge Røkke.

2 Likes

Blir interessant å senhva han sier om fem-ti år.

1 Like

Jeg håper krypto dør. Liker derimot blockchainteknologien. Hater at folk tjener grovt med penger på krypto, mens aksjene mine står bom stille eller går i minus,

2 Likes

Hva gjør du i tråden her da hvis du hater å se folk tjene penger på krypto? :blush: :money_with_wings: :money_with_wings: :money_with_wings:

5 Likes

Ikkje bra med slike følelsa, du får kjøpe deg litt krypto så kanskje du blir kvitt dei :man_shrugging:

4 Likes

Tenk om også Afghanistan innfører Bitcoin?

2 Likes

Var litt kjapp i avtrekkeren med forrige post.

Har ingenting til overs for Taliban. Har ekstrem sympati for Afghanistans innbyggere. Jeg hadde likevel blitt glad for en innføring av BTC i landet.

Crypto er en stor :fu:t2: til det globale pengesystemet. Om det også kan hjelpe afghanske innbyggere i den forstand at de kan ha en reserve unit midt i en clusterfuck av en hverdag anser jeg det som en vinn-vinn.

At det også kan hjelpe Taliban får heller gjøre scenarioet til et godt scenario men med en ekkel bismak.

3 Likes