Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin

Afghanistan, så flott land og meget hyggelige innbyggere. De fortjener det beste men ja med Taliban blir det litt med bi-smak som du sier. Ingenting til overs for dem!

Men en big :fu:til pengesystemet har jeg mye til overs for. :slight_smile: Vi er vitne til et skifte men det blir en lang og utfordrende vei til målet.

Flere land vil gå samme vei.

Edit: svinger litt av veien men om en vil oppfriske historien sin om Afghanistan anbefaler jeg å se denne dokumentaren:

5 Likes

Vil vi se sentralbanker kjøpe krypto for å stimulere økonomien fremover?

Nå kjøper FED søppelobligasjoner og annen drit de aldri blir kvitt igjen for å få folk til å bruke penger…

1 Like

De solgte vel selskapsobligasjonene sine, var uansett små beløp. Når statsobligasjonene løper ut får de tilbake pengene sine…

As the cryptocurrency bitcoin became legal tender across El Salvador this week, a long queue formed at a cash machine on the edge of the capital. Those in line were mostly after one thing: US dollars

Many waited to convert the $30-worth of free bitcoin given to them by the Salvadoran government into hard currency, but the cash dispenser stopped working

https://www.ft.com/content/842415ec-06cb-437b-932f-f868d4f55fc4

Må da være lettere å stimulere økonomien gjennom krypto enn slik det gjøres idag?

Slik det gjøres idag blir de rike rikere og fattige fattigere. Samt de som er dyktige på å investere.

I krypto kan man ikke regne seg fram til en riktig pris, man kan derimot sammenligne de opp mot hverandre og på den måten si om en blokkjede er dyr eller billig.

Det er vel kanskje derfor mange rikinger ikke er med på festen. De er vandt til å regne på multipler.

Hadde f.eks Arne Fredly vært med på festen så kunne han fint tjent mange titalls milliarder +++, men han avstår og kommer sikkert til å gjøre det uansett hvor mye det stiger.

Det er vel ikke et uvanlig fenomen at saueflokken pleier å ta feil dør?

Disse er vel ikke heller dyktige investorer. Mer desperate etter penger tenker jeg.

3 Likes

Opiumsnæringa set vel pris på det

1 Like

Er det noe i ryktene tro?

Stoler like mye på dette som jeg stoler på en huggorm.

2 Likes

Det motsatte er bevist så langt.

6 Likes

De sier at inflasjon kommer snikende inn og så plutselig nærmest over natta eksploderer.

bilde

2 Likes

CryptoWhale er en kjent scammer/svindler btw. https://www.reddit.com/r/CryptoCurrency/comments/pa6gdo/twitter_fudster_cryptowhale_is_really_just_a_scam/

5 Likes

Vet ikke om noen husker forrige presidenten i USA? Han som ledet verdens fremste fake news land. Umulig å stole blindt på noen, alle har en agenda, så man må alltid lese mellom linjene på alt :sweat_smile:

1 Like

Det er bra at man kan stole på moderatorteamet på TI for å få ensidig fremstilling av kryptovaluta!

3 Likes

Golden cross er bekreftet for Bitcoin.

1 Like

Får håpe det går opp nå da :crossed_fingers:

Bekreftet på daily? Jeg er ute i felten.

Daily ja. Volum er bob bob.

1 Like

Chartet er rett og slett ikke som forrige gang

1 Like