Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin

Norges Peter Schiff? :joy:

Han er mye smartere enn Peter schiff.

1 Like

Schiff er også smart, enig med han i mye, men han spiller dum når det kommer til Bitcoin, for da får han masse oppmerksomhet :grinning: Kanskje et mønster her…

2 Likes

Ut ifra kun det bilde så skriver han vel ikke hva han selv mener. Man kan riktignok lese mellom linjene og da vet man naturligvis at han mener det er ineffektivt og energisløsende.

For min egen del så kan jeg igrunnen ikke si meg uenig i det. Men så er jeg heller ikke fullinvestert i krypto for å en dag kunne kjøpe brød i butikken med Bitcoin :sweat_smile: De fleste er vel inne nå for tjene penger/øke formuen.

2 Likes

Tror du den dagen kommer hvor du får handla i butikken med bitcoin?

2 Likes

Man kan jo det allerede i dag.
Men går ut ifra du mener typisk rema 1000, kiwi, jula osv…

En eller annen krypto garantert!
Bitcoin kanskje i mer spesielle butikker med færre kunder
Ser ikke helt potensialet i og med det går så tregt og er dyrt å bruke.
Blir liksom meningsløst når man endelig kan gå videre fra kassa og neste man swiper smartklokka si over terminalen og har betalt på null komme niks.

Man kan selvsagt sette igang lightningdiskusjonen igjen. Men den blir nok lang :sweat_smile:

1 Like

Enkelt å innføre, men blir da som å betale med aksjer i butikken - dvs realiseringen utløser en pluss/minus skatt som påføres det gjeldende skatteåret for betaler.

1 Like

Ja typ norsk varehandel. Noen påstår etherium er sikrere enn bitcoin?? At det er mer troverdig som felles plattform, synspunkter?

Tror på BTC som en investering ala gull.
Som valuta for småhandler har jeg mye mer tro på Lite eller sågar Doge.

Noen som husker om BTC pleier å blåse rett gjennom runde tall? I råvaremarkedet er det ofte en del motstand rundt slike nivåer, og det kan gjerne komme en liten dipp før en eventuell passering.

Sitter på litt levarage (2x), så er ikke så hypp på en veldig stor korreksjon.

Det jeg tror kommer til å skje (min høyst ukvalifiserte synsing);

Bitcoin blåser gjennom til kanskje 105-110, så kaster ‘alle’ seg på, så dropper det til mid-80 for å riste ut alle de som kastet seg på bruddet på 100k. Så fortsetter det til 150-200.

1 Like

Printer vi en dragonfly doji på 4h nå så går vi til 110 000 tror jeg :pray:

Elsker en slik lang wick ned til 97 000 altså :slight_smile: Det høres bare så fint ut :grin:

Støtte på 93 000 høres og bare så deilig ut

image

2 Likes

110 evt så korrigering?

Det kommer jo korrigeringer hele tiden. Noen større enn andre. Jeg har størst tro på korrigeringer rundt 110-115k, 155k og 270k ca. Men vet ikke om det er verdt å prøve å trade så mye. Å sitte og holde er key. Toppen er jo ventet i H2 2025.

Hvis du lurer på hvorfor kursen ikke har gått mer når alle institutisjonelle investorene og selskapene har kjøpt så enorme mengder Bitcoin så er det fordi OTC desker som kjøpte alt i bearmarkedet har solgt til dem. Nå har OTC deskene ca 60 000 Bitcoin igjen. Og jeg tror Saylor, MetaPlanet og Mara tar de raskt. Eller noen andre.

Når OTC deskene er tomme, hva tror dere skjer da? Supply sjokk!

Okei, takk. Jeg får vudere litt. Sitter fullastet i MSTR, men Shelf begynner å friste så mye at jeg nesten har vurdert inngang igjen… Selvom det mest sannsynlig får vente til neste år!

Er enig i Shelf, sitter på en del QEC og vurderer og flytte litt over til Shelf. Mye gode kontrakter fremover.

Ellers tror jeg ikke jeg tørr og trasé BTC, hvilket kursmål har folket på BTC før en sier nok er nok i denne omgang. Ser H2 25 nevnes som en mulig topp.

1 Like

Lol OTC desker har ikke kun 60000 btc igjen

2 Likes

Ser at 110 000 var det estimatet jeg egentlig lette etter. Det tørker ut, og det var poenget.

Tipper Marathon tar 40 000 av de og MS tar resten.

Du kan gange 60000 med 50 så er du nærmere.

OTC har ingen problem med å source bitcoin, noe som har vært tydelig helt siden ETFene ble approved.