Nå skal Gamestop kjøpe BTC: https://x.com/gamestop/status/1904628096705454308?s=46
Og de har 4.7 milliarder dollar på bok. Blir spennende å se hvor mye de eventuelt skal invistere i BTC.
https://x.com/saylor/status/1906678678714556632?t=AoVJexPUdylwl4rxpllxtQ&s=19
Han kjøpte “litt” mer bitcoin.
Reuters har en streng redaksjonell politikk som fokuserer på nøytral og faktabasert journalistikk, og de deltar vanligvis ikke i aprilspøker. Nyhetsbyråer som Reuters, AP og BBC unngår ofte slike spøker for å bevare sin troverdighet og unngå å spre feilinformasjon.
Crypoten min skal selges rundt oktober november er planen. Trump skal ha alt klart før kongressen pauser i august. Tenker vi får tidenes rally i 2-3 mnd då.
Hang on!
Vi snakkes sjeldnere fremover da jeg vil bruke mindre tid her. Men vi høres igjen etterhvert. So long! Takk for de gode dialogene i tråden.
Og spesielt lykke til til @pdx med MS trade. Håper du holder på den
Vi tenker likt! Selv jeg må innrømme håpet har blitt noe svekket akkurat de siste ukene
Hvorfor?
Fordi du tror Nasdaq er oversolgt og skal opp?
Ingen tariffer på Bitcoin, så forventer rally nå og så ny nedgang i sommer. Liftoff august/september.
Det blir drahjelp av aksjemarkedet oppover på rekylen. Men i august er det endelig mer fundamentale grunner også.
170-270 000 må være mulig å få.
Bitcoin er egentlig ikke korrelert med aksjer, men mer i oppgangstider på børsen. Bitcoin blir påvirket som alt annet, men kan gjerne ta fullstendig av på dager aksjer går ned. Det er derfor Blackrock mener Bitcoin gir høyere risiko justert avkastning i en diversifisert portefølje.
Veldig bra poeng for oppgang. Den hadde jeg ikke tenkt på.
Et poeng for nedgang kan være at folk taper penger på børs hvis resesjon, og dermed blir risikoaverse (?)
Altså, bitcoin speiler ikke aksjeutvikling, men oppgangstider på børsen?
Hva er det som gjør at børsene stiger; oppgangstider, hvis det ikke er for aksjene som omsettes på disse børsene?
Her er forøvrig hele korrelasjonen i samme bilde :
Men siste 3 år har Bitcoin nesten vært en gearet versjon av S&P 500, så det er greit å merke seg.:
Og siste 5 år:
Kursen i Bitcoin speiler både opp og ned i visse perioder. Men uavhengig av hva som vises på lange charts der, så har Bitcoin ofte gått 10 prosent opp når aksjemarkedet har gått 2 % ned. Det er bare noe jeg har lagt merke til.
Bitcoin er digitalt gull.
Mange ting som kan skje med aksjemarkedet som både påvirker og ikke påvirker Bitcoin. Ett eksempel påen netto positiv effekt for Bitcoin kontra aksjemarkedet er f.eks. tollbarrierer. Her vil bitcoin se ut som en mer attraktiv risk/reward investering. En flight to safety. Andre negative ting i aksjemarkedet som kan bli dirkete positivt for Bitcoin er også utviklingen av støtte rundt cryptoløsninger. De er konkurrent til dollaren og andre Fiat. Jo mer Crypto blir ulike asset klasser så vil crypto, gull og aksjer konkurrere med bonds, valuta, råvarer etc. Når aksjer går ut av markedet vil flere velge Bitcoin. For cash er det ingen som liker i inflasjonstider.
Fin oppgang siste timen.
Gikk jo ikke ned like mye som Nasdaq. Det var godt å se.
Hvis Tolluroen virkelig roer seg nå og vi får 90 dagers pause kan vi kanskje få ett endelig bullrun. Men er ikke overbevist om at dette er det siste kapittel i handelskrigen…
Jeg tror USA har innsett at høye tariffer ikke er smart, bortsett fra mot Kina
Virker som det fortsatt er heavy motstand på disse nivåene…
Enig, den virker veldig tung.