Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin

Etter en sånn wipeout til nedsiden så er det jo naturlig at det trengs litt tid før videre bevegelse så OI posisjonene får bygd seg opp. Kanskje vi ser en liten oppgang igjen her🤔

Det er vel når alle longs har blitt whipet helt ut oppgangen kommer. Ikke når hele verden sitter i girede long posisjoner.

2 Likes

Det er vel tid for å se etter utgang enn å se etter noe særlig oppgang ?!

Sterkt!!

Bitcoin / Gull

Hode, skulder kne og tå

3 Likes

Henter seg inn igjen etter å ha touchet 200 dagers snitt.

Sitter man med overdreven giring, så blir man wipet, bare spørsmål om tid:

4 Likes

Har allerede skjedd kort tid tilbake :wink:

Den kanalen der blir ikke gammel, gir den maks 2 mnd :sweat_smile:

Tegnet med tradingview sitt regresjonstrend tool, så den vil jo tilpasse seg. :stuck_out_tongue:

Men sånn som den står i skrivende stund er den jo flere år gammel allerede, og M2 fortsetter jo bare oppover og.

1 Like

Du har markert bull-markedet, så kommer bear-markedet igjen. Bare spørsmål om tid før du kan legge inn en enda brattere kanal nedover på -70-80% over 1 års tid. :slight_smile: Bare å vente og se. Tipper Bitcoin står i rundt 30-40k neste bunn av bear-markedet. Er da jeg forhåpentligvis kjøper denne gangen, og ikke blir grådigere, sånn som hver gang :stuck_out_tongue:

1 Like

Var ikke du innom krypto i 2017 også? Føler også du bare har vært på vent siden da. Hva kan det ha seg? Gikk kanskje på noen smeller?

Har vært med siden 2013 jeg hehe, minet bitcoin da, men PCen brant opp. Hadde uansett 0 å investere for da, men skulle jo i hindsight ha kjøpt noen få bitcoin. I 2016-2018 tjente jeg først bra, men så tapte jeg det på å sitte i altcoins på vei ned igjen. I 2020-2022 ventet jeg for lenge, og tapte mye på andre ting, samtidig som jeg drev med mye annet privat, så fokus ble ikke på krypto da. I denne oppturen har jeg igjen gått på smeller i andre kategorier enn krypto, og har derfor lagt all risiko-investering på hylla. Har fått barn, kone og et hjem å drive, kan ikke bruke fokus på trading som før og kan ikke ta risiko som før. Det er min personlige historie i dette, hvis du lurte. :slight_smile: Bitcoin følger syklusene, sånn er det bare. Det er også hele grunnen til at Bitcoin har verdi, at den er til å stole på/relativt forutsigbar.

Enkelt sagt:

3 Likes

Bitcoin-folket finner sikkert dette interessant

3 Likes

Sånn kommer bitcoin til å bevege seg hvis historien gjentar seg. Kan komme en spike opp igjen over 120k, men i 2026->2027 blir det bear-marked og ned til 35k-50k området, så opp mot 2029 igjen et godt stykke over 120k, forventer minimum 220k, kanskje peak mot 300k.
Er ikke magi, er sånn bitcoin alltid har fungert.

3 Likes

Før den bryter ned i en lengre bear-trend, tenker du?

Interessant å høre hva dere andre med BTC og ETH innehav gjør nå?

Prøver meg på en liten poll

Før 2025 er omme vil jeg med mine BTC og ETH:

• Selge alt
  • Selge noe
  • Holde
  • Kjøpe mer

0 stemmegivere

Mye som taler for at mønsteret skal gjentas, men…

Kan det være at etterspørselsdriverne er vesentlig endret siden sist bear-bølge? massive ETF-strømmer, institusjonell adopsjon, derivatmarkeder, on-chain-indikatorer, makro/likviditet, mer positivt regulatorisk klima etc.

Det virker som mange/store ligger klar på kjøp <100.000 USD og mange selger >120.000USD.

Så blir det “historien som gjentas” eller “det er annerledes denne gang” ? - jeg er veldig usikker selv hva jeg skal gjøre med mitt (lille) innhav kjøpt høsten 2018. Å selge nå for eks. på 120’ betyr også etter 22% skatt at den må falle godt under 100’ for å kjøpe inn igjen når jeg tar hensyn til gebyr og spread.

1 Like

Haha, schiff sa det jævlig bra i den podcasten jeg pasta i sølvtråden:

Først var bitcoin drevet av at de hele tiden fant nye retail kjøpere

Så var det drevet av at de fikk inn wall street med etfene

Så er det den siste bølgen noensinne nå, som er drevet av at de fikk inn det fuckings hvite hus til å pumpe.

Hvis det skal være noe mer nå så må det være aliens

1 Like

Hva om ETF’ene og de institusjonelle bare så vidt har startet, at de er tidlig i S-kurven?

https://www.vaneck.com/us/en/blogs/digital-assets/matthew-sigel-vaneck-mid-october-2025-bitcoin-chaincheck

1 Like

Adopsjonen har fortsatt ekstremt mye å gå på, og er dette som er kjernen av Bitcoin fortsatt. Her er det mye å gå på, men de fleste kommer også til å skremmes ut, som alltid, relativt snart. :slight_smile:

Det de institusjonelle gjør er bare å redusere volatiliteten, ved å vedde både mot og med Bitcoin på relativt riktige tidspunkter. Men det er “mannen i gata” som styrer prisutviklingen i det store bildet. Ville heller sett på Google Trends enn hva Wallstreet gjør. Når “bitcoin” søkes mye på er det bullmarked og når det søkes lite på er det bear. Det som er litt spennende er at søketallene går mot et konstant nivå, fra å være veldig volatile før. Det samme ser man i kursbevegelsene: