Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin

We will get them next year!

5 Likes

Uten tvil et spessielt år for krypto vi har lagt bak oss.
Teknologi-børsene som pleier å styre retningen på krypto peker oppover sammen med andre assets.
Etf’er har sørget for store pengeinnstrømminger. Skulle tro en «pro crypto-president også ville være med på å gi markedene en dytt oppover, kombinert med Gary Gensler sin avgang.

Men neida. Spess små altcoins har vel aldri fått så mye juling som nå. Medregnet bearmarkedene, som luna-kollapsen, ftx osv… Så helt sykt.
Bitcoin er jo enda høy, så Btc-maxiene har ikke noen grunn til å klage.

1 Like

Antar jeg er ganske langt over i btc maxi corner. Jeg har egentlig aldri skjørt hvorfor det er noen logikk at det skal komme alt seasons i det hele tatt.

1 Like

Blir det samme som å gå en del år tilbake og si at det burde ikke være noen andre alternativer til Napster når det gjelder nedlasting av musikk.

Etterhver tvinges bedre løsninger frem.
Altseason blir det, uten tvil.
Denne gangen dog anderledes enn de andre. Det blir nok bare noen få som blir med på festen kontra de andre gangene når så og si alt stiger.

2 Likes

Blir ikke hele knapphetspoenget som Bitcoin har borte med andre kryptoer? Mitt inntrykk er at det kan «produseres» uendelig mye av alt annet utenom BTC?

6 Likes

Einich. Hele poenget mitt med bitcoin er 21 millioner max, og til og med btc blir jo kritisert for å være luft og pyramidespill.

For meg blir altseason bare fiat og gambling, mvh Maxi.

Jeg personlig har for øvrig kun gjort en transaksjon i år, solgte 15% av stacken 19. Januar for å ihvertfall ha gleden av å slice litt på høye nivåer.

Bitcoin-protokollen kan også endres til å være f.eks 100 millioner stk.

Tror selvsagt ikke noen med makt kommer til å ønske dette. Da blir veien ned mot nullen svært kort.

Er vel mulig ja, men kreves ikke det typ 2/3 konsensus? Virker vel ganske usannsynlig gitt at alle med stemmerett i praksis stemmer for egen utvanning.
Hva er oppsider/egenskaper etc som de andre kryptoene har? Har ennå tilgode å se gode argumenter på det

1 Like

Usikker. Minerne har vel mye å si der. Begynner de å tape penger på å mine så ser jeg ikke bort ifra noen ønsker utvanning med tiden.

«Hvilken-krypto-som-er-best-diskusjoner» finner jeg liten grunn til å bruke tiden min på.
Ønsker alle lykke til uavhengig av hva man investerer i :slight_smile:

Temaet var vel heller om denne nå deterministisk kommer til å krakke igjen:

Jeg har til gode å klare å tjene noe på den dynamikken der

1 Like

Strategy vil «ende med tårer»

Huse opplyser at han har hatt en shortposisjon i Strategy (tidligere Microstrategy) i over ett år.

«Jeg skal ikke påstå at jeg kan spå krypto fordi jeg har ingen forståelse av det – og det er ekstremt få som faktisk har det. Men mitt bet på galskapen har vært Microstrategy. Jeg shortet på 5x NAV for 1 år siden og har holdt posisjonen og økt underveis. Fremdeles handler den til 1,3x NAV og har 25 prosent belåning på GAV nå, så det er høy risk,» skriver Huse.

«Det der vil garantert ende med tårer, men ingen vet når,» skriver han videre.

5 Likes

Microstrategy vil ende i tårer ja. Men når vet ingen.
Altcoins vil man nok fortsatt kunne tjene enorme summer på fremover, men som alltid. Timing har alt å si om man ender opp med -99% avkastning eller 300x avkastning.

1 Like

Mulig det, men alt ses, som man kjenner til fra tidligere vil nok ikke skje igjen.

Nå er det det alt for mye Coins.

Å historiene om use case etc begynner å bli billige.

Hvilken coins mener du skal gå?

ETH - SOL etc?

Eller Alts på nevnte nettverk?

Blir ikke noe nye ath på alts nå??? Toppen har jo vært inne, vi er i bearmarket imo. Bitcoin skal ned ytterligere og da dør alts sakte men sikkert som tidligere.

Det er slutt på å dytte masse penger inn i dr…! Nå er det gull/sølv og btc som gjelder. Som Fiat vil de fleste alts sakte men sikkert dø og gå mot 0 som de bør og må.

2 Likes

Ingen av oss som vett når altseason starter, men som du skriver. Før altseason starter så selger alltid 9/10 seg ut på bunnen for å kjøpe Btc, gull, sølv eller fond.

Regner med det bare er å ble tilbake til 2020/2021. Så var vi sikkert 2 eller maks 3 stykker her inne som var bullish. Når toppen kom så var de vi som var skeptisk men da skal alle inn.
Når det er sagt så tror jeg også de såkalte 4-års syklusene er historie. Det er risk on eller risk off som gjelder når fremover. Tror ikke markedet bryr seg så mye om halveringene fremover.

Må bare presisere at det jeg kaller for altseason er ikke den vi er vandt til. Hvor alt skyter til himmels. De fleste blir stående igjen på perrongen, mens kvalitet vil stige.

1 Like

Btc er upopulært nå.
Grunn nok til å kjøpe :+1:

1 Like

Måten å tape alt etter et bullrun er å selge bitcoin før nyttår, så sette alt i alts som faller i bearmarkedet som alt annet, og så få skatteregningen for 2025 Bull runnet man har realisert. Enkel vei fra 100-300% avkastning i 2025 til 0kr på konto i 2026. Mange som brenner seg sånn.

2 Likes

Sykt mye vanskeligere å tape penger på å bare stay humble og hodle på egen wallet gitt.

2 Likes