Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin

Dette argumentet har jeg kjørt før, Bitcoin bør som gull være priset på marginal produksjonskostnad, og innsats faktor er strøm og hard ware.

Ikke veldig lett å beregne, men når jeg sjekka med ChatGPT så kom den frem til 80 000$, så på mange måter er Bitcoin nå «fair price» eller riktig priset, men bruker man samme argument på gull så er fair price der kanskje 2500$, så kanskje man heller snakker et gulv?

Nå er jo gull skikkelig i vinden og fortrukket av sentralbanker og mannen i gata, men tror kanskje flere og flere ser på Bitcoin som digitalt gull, og mitt gjett er også at prissettingen vil bli mindre volatil etter hvert som dette setter seg. Litt som gull, som nå prøver å finne nytt stabilt prisnivå.

Mao får man kjøpt 1 Bitcoin til 50 000$ bør man definitivt gjøre det.

Kjennes ut som 4000$ gull er et kjøp tilsvarende 100 000$ Bitcoin, men det er bare kvalifisert synsing, og hvordan det blir når bitcoin klistrer seg mer på gull, som det burde, og mindre på aksjer, som det ikke burde.

2 Likes

Kanskje ikke feire for tidlig. Veldig god støtte rundt 74k, og personlig mener jeg nå at alt for mage er bearish/tror det er over til at det faktisk skal skje. Men time will tell :upside_down_face:

Husk at man har halvering i betalingen for Bitcoin-mining ca. hvert fjerde år. Er det jeg bruker som rettesnor i alt jeg sier om Bitcoin. Og det har helt siden Bitcoins start vist seg å være en nær perfekt beskrivelse av prisutviklingen, det å sette syklus etter halveringene. Så man på gull for 3 mnd siden og trodde det hadde noen kobling til bitcoin, så trodde man bitcoin skulle opp. Så man på min modell var det garantert at bitcoin skulle inn i et bear-market, men man kunne ikke 100% vite om det skulle komme en topp til eller ikke i slutten av 2025. De store linjene i Bitcoin er alltid like og avtakende for hver syklus.

På veien ned kan kursen på bitcoin være volatil, forrige runde fikk vi jo det du beskriver, en stor topp etter den virkelige toppen. Skjer det igjen? Kanskje? Men det begynner å bli veldig kort tid på å få det før modellen bryter sammen, og gjør den det kommer mange til å slutte å investere fordi forutsigbarheten da er borte.

1 Like

Husk at Bitcoin replikerer gull også mininghastighet, veldig likt; basen er stor og ny tilkomst lav.

2 Likes

Ja ingen av oss har fasiten. Jeg tror snart markedet snur opp og det muligens er altcoins sin tur til å skinne. Men det får tiden vise.

Tenker også at 4 år syklusene er over. Det er risk on risk of generelt i markedet som styrer fremover. Tenker det er greit. også logisk mtp hvor svært markedet er nå i forhold til i starten når halveringene gjorde store utslag på hvor mye penger som var i markedet på den tiden.

2 Likes

Enig, når vi ser at mye av markedet nå dreier fra retail over på institusjonelle aktører, så vil mye av volatiliteten bli naturlig begrenset fremover.

Ehh, Nope. Bunn 1 år etter topp. Dvs oktober 2026

Du ser på feil topp om du ser på forrige bull run, den første var den syklusgenererte, den andre var en anomaly.

Enig

Interessant at BTC kanskje printer hode-og-skuldre…

Mens ETH kanskje printer invers hode-og-skuldre…

Er dette begynnelsen på The Flippening? :dolphin:

image

1 Like

Time will show.

Er noen som er enig med meg :point_down:

Ned 12 % i dag er brutalt.

4 Likes

Forbanne tull hele greiene, forby bitcoin

Pleier alt å falle så likt (koordinert?), litt over 14% på alt.

2 Likes

Har aldri eid en coin men digger at de eksisterer.
De har skapt enorme verdier (av luft?) som gjør at mange blir rike og dermed hever prisene også på aksjer, bolig og alt annet. Når lufta går ut av ballongen blir verdiene søkk borte.
Jeg tror altså at oppturene blir lengre og dalene dypere - digg :star_struck:

1 Like

Der traff han godt.
Tårene nærmer seg for MSTR?

1 Like

Bitcoin har halvert seg siden toppen i oktober i fjor. Saylors Strategy har falt fra en topp på ca 450, og er nå i ferd med å duppe under 100! Er per nå i minus på sin beholdning og om denne prisen vedvarer er det bare et tidsspørsmål før selskapet går over ende.

Begynner de å selge er det som å kaste inn håndkle og både selve salget og det signalet det gir vil antagelig gjøre at Bitcoin kursen vil få enda mere press på seg.

1 Like

Polarplottet har ikke krysset seg selv enda.

2 Likes
1 Like