Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin

Bithumb begrenset handel og uttak for de 695 berørte kundene

“Not your keys, not your coins”

2 Likes

Harvard trims bitcoin ETF holdings by 21%, builds $87 million ether position

https://www.theblock.co/post/389996/harvard-bitcoin-ether-etf-holdings

Noen som har korrekt info om hva historien til Jane Street er?

https://www.ft.com/content/ec139d5b-0710-4524-9b13-f12dfe353bbf

Nå som så mange har blitt negative så kan vel nærmest ikke kursen gå annen vei enn opp? :sweat_smile::rocket:
Syns det harmonerer bra med en bunn her mtp området her var toppen av sist run.
Ser så klart jeg også at det florerer med charts som spår Btc ned til 30-40k og døden for alts.
Men Bitcoin liker å irritere.

Den snur vel ikke perfekt, det har ikke BTC gjort før. Tipper ned til 58 hvertfall, kanskje litt lavere.

Toppen var jo i området vi er nå. Btc har jo vært nedom 60k i disse uker.
Så vet ikke hvordan snur perfekt eller ikke perfekt skulle sett ut?

Jeg tror vi skal ned til gult område et eller annet sted. De store aktørene kommer til å whipe ut en runde til er mitt bet.

1 Like

Det stemmer med historisk trend fram mot april 2027. Bunn blir nok mellom 30-50k denne gangen om man følger halveringssyklusene relativt slavisk.

1 Like

time will tell. Er sikker på vi begge kunne tegnet streker med 10 forskjellige bullish og bearish scenarioer som hadde vært svært overbevisende. Men vi er jo historisk langt nede på fear and greed indeksen. Perma bulls har plutselig blitt negative nå etter 50% fall. Små alts har vel aldri fått så mye juling før verken i 2018 eller 2022 med ftx, luna og den ene skandalen etter den andre. Så mye taler for en bunn i mitt hode.

1 Like

Spørs hva som skjer med aksjemarkedet i USA

Enig der! Halveringene får nok bare mindre og mindre å si fremover. Har mer å si hvordan det går med teknologi-børsene i US.

1 Like

Det støtter jeg også. BTC er fortsatt en risk-on asset, uten tvil.

1 Like

Halveringene er relevant fordi Bitcoin har en relativt nært knyttet verdi til energikostnaden knyttet til produksjonen, når verdien man mottar halveres ved hver halvering drives prisen opp. Ser i hvert fall ut som at det er eneste vedvarende relasjon til virkeligheten vi har å måle etter. Alt annet har hittil vært midlertidig støy.

Når verdien minerne mottar i belønning halveres så drives automatisk prisen opp?
Nei det er nok enkelt og greit tilbud og etterspørsel som styrer her også. Grunnen til jeg mener det får mindre å bety fremover. Det er for det er mer penger som flommer inn og ut nå, spess mtp etf’r. Så når minerne selger vil det mest sannsynlig få mindre å bety fremover siden det utgjør en vesentlig mindre prosentandel av verdien som sirkulerer i kryptomarkedet kontra slik det var for 10 år siden.

2 Likes

Det er det man tenker ville vært logisk sant? Og delvis er det slik, totalkurven har en avtakende vekstrate, så man kan forvente mindre og mindre relative utslag for hver halvering (Med støy skapt av makro, nyheter og individuelle handler/strategier), men her ser du kost mot pris, hvor pris og kost er tatt på samme tidspunkt hvert år, uten å ta med topper/bunner etc. i mellom. Orange er cost per coin, blå er pris per coin. Så er det store geografiske forskjeller i cost, dette er bare forsøk på å lage et representativt snitt.:

image

2 Likes

Ja kost for utvinning justerer seg selv når prisen stiger. Også når den synker.

Tror du folk kommer til å forsette å mine om prisen for å utvinne 1 btc er 120k dersom prisen hadde vært 10k pr btc?
Nei da detter mange av og hashrate går ned.

Halving betyr minerene har mindre å selge i markedet = mindre salgspress.

Så har etterspørselen steget hele veien med god hjelp av etf’er, store aktører som microstrategy osv.
Halveringene fungerer ikke som en magnet på pris, men skaper mindre salgspress.

Dersom ingen vil ha Btc om det skulle vært pga kvantemaskiner eller hva det måtte være. Så hadde ikke halveringene hjulpet noenting.

1 Like

Hva mener du her?
Jeg støtter meg på Benjamin Cowen som sier bunn rundt oktober ref det som er historisk bunn basert på tidligere , kan komme så tidlig som mai hvis ting går dritt og vi får en kjapp giga korreksjon ved at f.eks. gud utvalgte benytter a-våpen i nåværende konflikt

1 Like

Skal ikke BTC være desentralisert. Veldig bra den oppfører seg. Tipper gull setter ny rekord på mandag.