Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin

Gundlach tror nå bitcoin nå danner en såkalt «double top». Dette skjer når en eiendel, i dette tilfellet bitcoin, treffer en høy pris to ganger, med en relativt beskjeden nedgang mellom. Etter den siste toppen kommer et betydelig fall, slik at grafen blir formet som bokstaven «M».

For bitcoin er det imidlertid for tidlig å se om en «double top» er formet, da den må ha en betydelig brattere nedgang fra onsdagens topp enn det som har skjedd de siste dagene.

Får følge med å se om det blir bekreftet, men utviklingen etter ny ATH er ikke like bullish som man hadde håpet på.

1 Like

Håper det faller til 30k,så kan jeg handle terra luna til 4 dollar og fantom til 0,2 dollar…

1 Like

Tja tror dersom BTC faller til 30k så kanskje du får kjøpt Fantom til rundt 1.5$, tviler vi ser den under 1$ igjen det toget har gått i mine øyne. Men man vet aldri om man sammenligner med ADA så gikk den aldri under 1$ når BTC dippet sist 🤷

Er lov å håpe, tror selv det ikke skjer dessverre

1 Like

Hva tenker dere skjer med altcoins videre nå?

Jeg tenker at det vil være Bitcoin Time nå en stund. Men når Bitcoin konsoliderer og går litt nedover over litt tid så kommer Altcoins til å kjøre.

Bitcoin ligger nå på over 61 000 med RSI på 42, nesten rekordlavt antall Bitcoins fra whales på exchanges og nesten ingen gearing i omløp. Dette kan bli interessant!

4 Likes

Kilde?

Det presise er vel å ikke kalle det whales, men long term holders. Det er de som ikke har rørt wallets de siste 155 dager. Men man omtaler gjerne litt long term holders og whales om hverandre.

Den grå streken er kursen. Den røde er hvor stor grad den gruppen overfører penger til exchanges. Man ser at 4 år etter Bitcoin lanserte så tok den av i 2013. Da satte long term holders penger på exchanges i takt med at kursen steg med enorme prosenter. Så når kursen falt så sluttet de med det. Så når kursen steg med enorme prosenter i 2017 så gjorde den gruppen det samme igjen. Nå i 2021 skjedde det samme igjen. Kursen gikk fra 3000-64000. Og long term holders satte mer penger på børsene. Men nå har de i en periode sluttet å sette penger på exchanges, selv om kursen er høy og du ser at de akkurat nå begynner å overføre litt mer til exchanges igjen. Ser ut som den har bunnet ut. Er det fordi de tror kursen skal stige mye nå? :wink:

Glassnode

2 Likes

Vil anbefale å følge denne.

Tror ALTS vil eksplodere snart, vi må bare vente til BTC har stabilisert seg… neste blir nok 70k og 90k i november. Tror jeg!

2 Likes

Det skjer så mye innen krypro og spesielt de største coins ifht alt fra antall nye eiere til institusjonelle eiere mm, at å kaste ut en korreksjon med mål på 30k på bitcoin"fortid historisk" blir for enkelt. Når alle kjenner mønsteret, bruker det å skje da?

2 Likes

Er med på den ja :relaxed::+1:jeg leste bare at store Bitcoin-whales er nede på all time low nå. Men da snakker vi de som har over 1000 Btc. Det er jo mye penger så da skulle det nesten bare mangle at man selger en del.

Jeg trodde whales siktet til de store aktørene, typisk folk med f.eks minst 100 eller 1000 BTC.

Ser ut som investopedia er enig:

1 Like

New Mining Company

1 Like

Jada de omtales likevel litt om hverandre i denne sammenhengen. Men vi kan heller kalle de jeg snakker om for Diamond hands. De med diamond hands holder på sine bicoins. Trolig i påvente av høyere kurs.

Implisitt så forteller det at de som selger nå er Weak hands. Altså at de som selger nå har eid sine Bitcoins i mindre enn 155 dager

3 Likes

Jeg har ikke satt meg inn i Lithtning, og ikke tilgang her.
Noen som vet hva han vil fram til her?

1 Like

Han er først og fremst en bankmann, ikke rart han er forbanna

3 Likes

Hodl your horses, “man” har fortsatt troen. Her er noen utklipp som gjør at jeg foreløpig sover greit om natten:

1 Like

Sexy bounce på 4h 100ema

100k(Alternativ hypotese at peak blir 288k) til jul, 30k(Alternativ hypotese gir bunn rundt 80k) til sommeren neste år. Base case ut i fra historien, #notfinancialadvice :stuck_out_tongue: Noe mer er vanskelig å vite når så mye påvirker kursen til enhver tid, men TA er nok effektivt siden likviditeten er så høy og veldig få kan styre ting dit de vil.