Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin

Halvings vil jo fortsette å komme

Halvings eller ei så vil nok “whales” styre showet som vanlig. Noen har jo noen sinnsyke gevinster.

“Bitcoin first started trading from around $0.0008 to $0.08 per coin in July 2010.”

Det er noen prosenter fram til dagens kurs.
Skal kursen til 100 000 usd slik mange mener er 100% helt sikkert, så blir det veldig mange nuller når man skal regne gevinst fra start i prosent :see_no_evil:

Ja, det var litt av poenget jeg prøvde å illustrere med den dårlige spøken min. Å trade handler ikke bare om at man forstår eller ikke at å holde posisjon mest sannsynlig er det smarteste å gjøre. Det handler også om hvor eksponert man er i forhold til hva man tåler, og det handler om å redusere risiko. Dersom man alltid taper ved å trade, så er det selvfølgelig en elendig strategi. Men dersom man jevnt og trutt treffer, i hvert fall mer enn 50%, så kan man få høyere avkastning per risikoenhet ved å trade. Men dersom man ikke er særlig eksponert i forhold til hva man tåler, så kan man putte pengene i Shiba og lukke øynene uten at det gjør noe særlig.

Det handler selvfølgelig også om conviction, Raoul Pal f.eks hadde veldig høy conviction ved starten av dette bulmarkedet, og satte store deler av formuen i Bitcoin for å holde over lang tid (vet ikke hvor eksponert han er nå).

Jeg personlig gjør begge deler. Jeg holder noe, og trader litt.

1 Like

Det selges kraftig nå. Skal El Salvador ta imot alt?

1 Like

Hva er vitsen når fundingen er ZERO?

Det er ofte ikke nok at funding er zero.

For meg virker det som en stor bevegelse kommer snart og rettningen er opp!

1 Like

Skikkelig hawaiitraiding nå. Mener virkelig folk at de kan ha en edge med margin i sånt marked?

Utløpet av måneden, sikkert en del opsjoner som løper ut sompåvirker.

Det var vel for en måned siden

Max pain i morgen på 55ish vel?

2 Likes

Litt sykt å tenke på at dersom Bitcoin hadde falt ned til 0,0016 USD, så er det teoretisk mulig at noen allikevel vel har 100% gevinst.

1 Like

Bare et rykte, uansett sannsynligvis ikke Oljefondet:

3 Likes

Basert på mandatet for forvaltningen, nærmere bestemt §2-1 Investeringsunivers kan de nok ikke kjøpe Bitcoin

Et lite utdrag fra §2-1
e. Finansielle derivater og fondsandeler kun når disse henger naturlig sammen med investeringene i aksje-, obligasjons- og de unoterte porteføljene.
f. Øvrige finansielle instrumenter kun når disse tilfaller investeringsporteføljen som følge av selskapshendelser.

1 Like

Hvis vi kommer oss ordentlig over denne linja vil jeg tro det er rimelig bull for Bitcoin… Tenker det kan bli en crunch hvor linja treffer 60000

2000 dollar bevegelse starter innen 2-3 timer.

2 Likes

Og det ble opp igjen gitt :slight_smile:

Skjermbilde

7 Likes

Det skal opp!

Bull!

5 Likes