Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin

Noen som ser noe bunn?

Traff faktisk på toppen, hadde vært deilig å truffet noenlunde på bunnen og :heart_eyes:

Bounce på 40 000?

1 Like

52000/53000 første stopp… (hvis ikke Gud vil det annerledes…)

1 Like

Når ikke den bouncen min slo ut i et litt prematurt bullscenario og brudd videre opp så har jeg en strek på ca 53.000 som jeg synes egentlig er første interessante

1 Like

PlanB sier 64 ved utgang av oktober, så da må vi stole på det? :wink:

1 Like

Det kan godt være han i grove trekk fremdeles kan stole på stock to flow modellen, men den er ikke like millimeterpresis idag som 2014-2018. Kurven har blitt litt mer stranglete, sikkert pga institusjoner som manipulerer i bakgrunnen.

Han gjentar jo til kjedsommelighet All models are wrong, but some are usefull

1 Like

Willy Woo mener også at tidligere modeller ikke “gjelder” lengre, krypto er i så stor endring og mtp bla de institusjonelle eierne som har kommet på siste året alene er noe som er annerledes, de kaster seg gjerne ikke inn og ut like ofte som private aktører som spekulerer. Så skal feks bitcoin ned i/rundt 30k dollar igjen som alle forventer? Michael Sailer/microstrategy sier han kjøper mye om/hvis btc går til 40.000 dollar. Om man skal akkumulere for fremtiden så ville jeg iallefall hatt kjøp på 10-15% under dagens kurser til enhver tid for å kanskje få tilslag på dipper som fra tid til annen kommer. Snittet blir iallefall bra nok om man tror det skal fortsette å stige og man slipper å kjøpe/selge seg bort.

1 Like

For en finte! “Alle tradere” ventet 53-52k. Vel det kan de glemme nå… My bet.

2 Likes

Jeg sa jo at det var mye støtte rundt 60k :innocent:. Vi spretter videre herfra :slight_smile:
^puster lettet ut

2 Likes

Jeg er mest skuffet, hadde lyst til å kjøpe mer

5 Likes

Jeg ser den. Det kommer alltid nye muligheter i krypto…

El Salvador gjorde et bra kjøp i går.

Andre som har hørt Willy Woo og Preston Pysh fra igår? Han holder fast ved sin teori om at 4års-syklusen ikke lenger er gjeldende og at man nå istedet vil ha en mer normal finansmarkedsituasjon hvor man har konstant opp og ned istedet for lengre bull og bear-perioder

3 Likes

Tror litt det samme selv, er mange store aktører som er inne nå så tviler på at det vil ha like store svinginger som før, men time will show

Er det noen tradere igjen nå? Er jo klart at den skal opp til 100k rundt jul, er vel ikke noe stort å trade på her?
Bare sette salgsordre på 97.500 dollar og logge av. Easy money.

Ja, de fleste har jo forstått det men ikke alle! :+1:

Ja, hvis jeg var så sikker så hadde jeg solgt huset og gått all inn sånn som dere :grinning:

Det er forsåvidt noen som har nesten så høy conviction her inne, så skal ikke kimse av det.

1 Like

Hørte den, men må påpeke at han forventer en slags random walk oppover stock to flow linja, hvis jeg tolket de riktig.

4 Likes

Jeg tror kanskje vi kan klare å fullføre en tilnærmet fortsettelse av stock to flow opp til 100.000, men jeg tviler på at det lar seg gjøre en runde til (nye 4 år) med mindre det skjer noe dramatisk på effektiviseringssiden til Bitcoin. Verdien av å mine blir dratt opp til nye høyder og chips og energi vil bli sugd inn som man aldri har sett tidligere. Jeg har vanskelig for å tro at det er holdbart. (Selvfølgelig hjelper det litt at mining-utbyttet halveres, det gir jo gratis 2x energimessig pr 4 år.)

Derfor tror jeg på et eller annet tidspunkt så tar en annen krypto over, men det kan bli litt brutalt siden alle ser på Bitcoin som sjefen…

Den mykeste overgangen vil være dersom Eth tar over tronen, og de klarer å bytte til proof of stake. Det vil vel være det minste sjokket for instituelle investorer.

1 Like

Jeg tenker at det handler litt om grådighet.

Jeg f.eks er all in, men har en slags forsikring i leiligheter i Oslo området.
Har aldri vurdert å selge noen av mine leiligheter til å gå inn i krypto.

Alle har sin grense og bør investere slik at de er i komfortsonen.