Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin

1 Like

Kan fort rase ned til 38 000 om risikoviljen går ned ytterligere.

1 Like

Skulle ikke Russland først satse på krypto?

Det er sikkert riktig.
Men tipper mye gjeld ikke vises på det chartet. Ta f.eks dem som har bitcoin gjennom Greyscale eller via aksjer i MicroStrategy. Eller via Etf’er.

Edit
MicroS har ikke solgt B selv om aksjen er ned. Så det har ikke hatt innvirkning.

1 Like

Tenker at type Russland og Kina har innsett at USA sitter på mest Bitcoin, og at om de prøver å kjøpe mer så vil de pumpe opp amerikanske verdier. Så prøver de sikkert å lage noe annet hvor de er kongen på haugen, men det spørs om det er for sent…

Jøsses! De ønsker å forby det enda en gang igjen ja…

Hvem kjøpte dippen?

Mange fikk smake greit på å bli likvidert forrige helg, så nå tror jeg de har roet giringen litt til en solid trend er etablert igjen

Sjelden sett folk få så god tid på seg til å komme seg inn :slight_smile:

2 Likes

Microstrategies har sagt de kjøper hardt rundt 40 iallefall. Det er jo en hs i spill hvor det kan gå ned til ca 41 og opp til ca 53 og ned mot 30. Jeg har ingen tro på historisk korreksjon da utviklingen har gått kjapt siden siste årene, nå er det ikke vare tanker og drømmer, men det materialiserer seg og får flere og flere bruksområder. Mange prosjekter som er laget for å tjene penger på hypen, som blir borte etterhvert. Jeg har heller ingen tro på den såkalte altcoinseason, men at hvert enkelt prosjekt reagerer på nyheter eller om selvfølgelig mother og crypto går hardt opp eller ned

Folk er lei av at bitcoin alltid damper. Mange altcoins er i pluss selv om bitcoin er under 47k. På tide at ETH tar over…

1 Like

Kan du forklare hvorfor?

Altseason kommer rett og slett når BTC får en topp, så blir BTC solgt for USD men også alts. Tilsvarende skjer når større alts får en topp, de selges enten til USD, eller til mindre Alts som er koblet til den coinen. Absolutt alle prosjekter vil ikke være en del av altseason men når folk plutselig har fått ekstreme gevinster fra BTC er det lett å få lyst til å gamble.

Jeg er enig i at visse prosjekter kan gå, men tidligere har alt gått på ren hype, i mine øyne på ren spekulasjon. Og når du har vunnet i lotto, så er det lettere å selge fordi du vet det ikke er noe “hold” i oppgangen. Noe som kan skje er at de spekulative posisjonene i diverse lottoprosjekter kan realiseres og kjøpes inn i feks bitcoin og de mer etablerte og “trygge”. En grunn til at jeg også har troen på at feks bitcoin holder seg bedre nå en tidligere

Jeg tror vi begge har litt rett, spørsmålet er hva som skjer med BTC som selges på toppen (om det blir en vanvittig topp som før). Selges den kun inn i fiat, eller inn i en del alts? Det er bare snakk om distrubusjon av gevinster. For dem som akkumulerer BTC vil det kunne lønne seg å selge BTC inn i alts på toppen, og så selge alts inn i BTC når alts får sin topp, og så følge med BTC på ferden videre hvor den så går.

Så langet de siste bullruns har BTC i hvert fall delvis blitt solgt inn i andre prosjekter - jeg ser ikke hvorfor det ikke kan skje igjen.

BTC selges inn i større alts.
Større alts selges inn i mindre alts.
I tillegg til stablecoins selvsagt.

Btc følger som vanlig olje nedover…

1 Like

Begge deler “lagrer” energi, den eneste forskjellen er at i BTC lagres energien for alltid.

1 Like

Nå syns jeg du begynner å bli for positiv Holmes :stuck_out_tongue:

1 Like

Han har blitt for gammel til å bruke emojis, så ironien kommer ikke godt nok fram :wink:

1 Like

Pass på for fake out, men dette er en bullish formasjon som har kursmål på 53 000 (toppen av formasjonen) så det kan gå fort oppover dersom bruddet er reellt.

5 Likes

Hva skal til for å bekrefte breakout for din del?

1 Like