Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin

Det virker som du har rett. De fleste jeg har snakket med som trader ganske aggressivt er short nå…

Never short Bitcoin :sweat_smile:

1 Like

Du må bare ha en bra bot og stål baller. Mange som shorter med 10x leverage og koser seg med det haha

Historisk sett skal den opp til 100k innen romjulen, ser dog ut til at den ikke følger historien så tett som før. Hadde vært litt usikker nå om jeg var inne, siden historien foreløpig ser ut til å ikke gjenta seg.

Altså sweetspoten for når det plutselig kan komme en smell rett i fleisen :wink:

6 Likes

Shorteren kan gå på en smell.

Bare mer og mer BTC blir hodlet og sendt bort fra børsene, hvor skal shorterne kjøpe tilbake hvis spådommen deres slår feil?

2 Likes

Jeg er fornøyd bare vi får en grønn candle i desember. Da må vi vel over 58000 tror jeg det var. Det kan gå.

Definitivt ikke. Det ser rimelig teit ut nå med alle disser skråsikre 100k, 200k EYO prediksjonene nå spør dere meg…

Det gjør det ikke. for så lenge det trykkes penger er det uansett bare et spørsmål om tid. Hvor lang tid tror du det tar da før kursen passerer 100k du som omtaler dette som teit?

1 Like

Enkelt. Aldri…

Teit ut? Det har aldri vært en prediksjon, det har vært historisk trend i 12 år. Om den nå brytes over lengre tid er det ikke lenger “sure deal” at Bitcoin skal følge den videre. Kanskje festen er over. Men vi kan ikke si det helt enda. Fortsatt en stund igjen til historisk topp, men den skulle vært ca. 5-7 dager inne i opptrende fra støtte nå. Det er den ikke. Så vi kan i det minste si at dette er et avvik fra normalen.

Festen er nok ikke over, men den blir nok slappere fremover. Og trenden er helt klart blitt forskjøvet. Jeg tror det har mye med at institusjonelle investorer er mer involvert, og crypto er blitt mer påvirket av det tradisjonelle markedet enn det man har vært vant til fra tidligere år.
Har lite tro på at festen er over med dagens inflasjon

Lavt antall bitcoin som er på børsene.
Lav andel gearing.
Historisk høyt kjøpspress fra institusjoner.
Extreme fear på greed/fear index.
Lav RSI men kurs likevel nær 50k.

Bra utgangspunkt for nytt kappløp mot toppen. Mangler bare en trigger fra fundamentalt hold.

4 Likes

Jepp, faller nå. Så blir det spennende å se om det stopper på 42k eller ikke.

1 Like

Er det så veldig mange av dem på denne tråden da? Ikke så mange som skriver om bitcoin lenger, fint lite eufori å se.

2 Likes

Lekte meg litt - oppdelt i perioder på 4 dager og 12 timer.

Hvorfor nevnes det at giringen er lav? Den må da være skyhøy over hele fjøla. Da spesielt i porteføljer som består både av aksjer og Bitcoin. Må vel være margincalls som drar Bitcoin ned når børsen går ned, eller?
Kan gi noen fantastiske muligheter for dem som sitter med cash.

1 Like

Bitcoin går alltid ned i helgen, lol

Bitcoin wallets koblet til børser.

Derivater

Binance netflow

1 Like

Andelen gearing har gått ned siste 3 ukene.

1 Like