Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin

TA ropte etter en ny knekk nedover. Var nok Russland, Nasdaq og generell nervøsitet i markedet. Bedre at deg skjer nå. Hadde det skjedd senere så hadde det kanskje vært mer brutalt. Mange jeg kjenner som er flinke tradere tror fortsatt vi skal ned rundt 18-19k. Selv tror jeg institusjonene kommer til å kjøpe hardt på hver eneste dip og at vi ikke kommer så langt ned…

2 Likes

Det er stygt og si det men vi har enda ikke, volummessig, hatt en skikkelig washout sammenlignet med tidligere washouter. Mulig det er en skikkelig washout med høyt volum som må til for å snu skuta?

1 Like

Dersom du justerer for pengetrykkingen så er vi på over 60% fall nå.

Tegnet volumspørsmålet mitt fort og gæli (De oransje strekene illustrerer tidligere washout-volumer, forstørrelsesglasset setter søkelyset på volumet nå :nerd_face:):

2 Likes

Btc skal nok minst ned til 30k. Veien videre blir så spennende :slight_smile:

Synes du det er spennende at mange folk taper penger? Synes det hele bare er jævlig trist

Skrev at VEIEN VIDERE blir spennende.

Synes for øvrig ikke at det er noen selvfølge å tjene penger i noen av finansmarkedene. Ingen synes at det er morsomt å tape penger. De siste årene har man jo kunne handlet i blinde nærmest og tjent veldig mye. Slike perioder varer jo ikke evig.

6 Likes

Synes hele 2021 har vært jævlig, hvor folk har kunnet tjene så mye penger på hundecoins og andre ting. Jeg hev meg alt for sent på denne trenden og kjøpte glitch og kda. Nå er jeg i stor minus. Jeg hater egentlig krypto, men etter å ha lest hvor mye folk tjener, måtte jeg prøve min lykke. Det gikk til helvete.

3 Likes

Du må bare prøve å ta med deg lærdommen fra din erfaring. De fleste av oss har vært i din posisjon en gang, enten det er aksjer eller krypto.

4 Likes

Haha lol. Ikke vær lei deg, bare ha tålmodighet, og vær forsiktig med potensielle small caps med 100x potensiale. Mye av det er timing og de som pusher millioner har mer info og bedre timing enn deg… Best å være long term i prosjekter du virkelig har tro på.

For BTC ser det ut som at minst 34k er sannsynlig relativt fortløpende. Så kanskje under 30k som nevnt, men da går det ned til 18-19k… Bra å kjøpe om man har cash da…

Tok litt bicoin nå jeg. Har overføring på gang så kjøper mer om den går ned mot 30k.

4 Likes

33-36 er neste range. 34,700 er tydeligvis en bra plass å kjøpe om det går lengre ned nå. Bryter denne rangen da, såååå skal vi jo langt ned hehe. Da er det bare å selge bil, hus, båt og hytte å kjøpe

1 Like

Noodles og mye av CT melder at Februar blir bullish, men tror nok Nasdaq må finne en bunn først

1 Like

Falling wedge er bull 2 ganger for hver gang den er bear.

1 Like

Så du tenker at det er en mulighet for bull div i denne wedgen? Fundamentalt så tenker jeg at institusjonene pusher litt vekt rundt nå, og mye avhenger av at nasdaq finner en bunn

Jeg bare kommenterer teknisk analyse. Fundamentalt er noe helt annet og jeg er usikker på hvor mye bitcoin og nasdaq egentlig korrelerer.

There is still hope in a hanging snore :slight_smile:

1 Like

En stor del institusjoner som kjøper er til tracking etfer/etner som igjen kjøpes av retail (som synes det er for komplisert å kjøpe direkte selv)

Det er nok noen som vil ha bitcoinene til de der salvdorene. Når de har solgt så går det rett opp igjen :joy:

1 Like

Er de ute på tvangssalg?

Ingen kan tvangsselge de. Men de kan jo bli lurt. Salvadorene er vel ikke vant med papirtap.

2 Likes