Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin

Fremdeles riskon/riskoff korellering mellom krypto og aksjemarkedet i det korte bildet

Higher lows i det lange bildet

Høy inflasjons skremmer aksjemarkedet

2 Likes

Jeg ser en god inngang for de som står utenfor, men takk og lov for at mange bare ser et diagram :blush:

1 Like

Vi ser alle forskjellige ting, jeg ser kanten av et stup

6 Likes

Bunnen av kanten da eller? :wink:

Men si meg, når så du sist noen positive signaler i Bitcoin? Hadde jeg vært så overbevist som deg om at Bitcoin bare er tull og pyramide så hadde jeg satt short :slight_smile: Det er noe av det skjønne med at folk ser forskjellige ting. De som tar feil taper penger og de som ser riktig tjener penger. Sånn som det bør være. Jeg skal ikke si sikkert at jeg ser rett. Det vil fremtiden vise :+1:

Inflasjonen som skjer nå er muligens en nøkkel i dette også. Hva tenker du om det?

Despite recent volatility, bullish pressure remains, with the moving averages of ten and 25 days still positioned for further upside momentum.

Jeg kan kun snakke for meg selv, men å ikke være bullish 100% av tiden har hjulpet meg med å være tålmodig og vente på billigst mulig pris. Tror ikke det nødvendigvis handler om å være short hele tiden, men synes det er greit for min egen del å være forsiktig realist, spesielt når jeg sitter med fiat klar til å kjøpe.

Personlig synes jeg TA ser litt skummel ut, men tror 42k holder, spesielt om dette blir en ok dag på de tradisjonelle markedene - og da tror jeg videre oppgang ligger i kortene :man_shrugging:

Det er nesten like dumt å være permabull som perma bear. Men ikke helt. Bitcoin har jo omtrent bare gått opp i 12 år.

Men jeg syns jeg leste at du ventet på 30 000 og jeg hørte aldri noe positivt fra deg som varte i mer enn 20 minutter før du var negativ igjen. Så jeg regner med at du ikke fikk kjøpt under den vanvittige nedturen vi nettopp er ferdig med? Når har du egentlig tenkt å kjøpe da? Neste gang den ikke går ned til 30 000? :wink:

1 Like

Hva ser du her da @holmes? Jeg ser fremtiden :wink:

Skjermbilde 2022-02-11 kl. 09.21.44

1 Like

Statistisk sett er det vel litt bedre å være permabull ja. Det lønner seg mest i lengden, men volatilitet har vært høy i det siste, og jeg tror ikke vi er helt klar av det enda. 30k lå i kortene, men ingenting er jo sikkert.

Vi er jo ikke i et spesielt positivt marked nå, men som deg er jeg bull long term og vil bare kjøpe på best mulig tid. Jeg ventet på så nært 30k som mulig, og min originale plan var å begynne kjøp rundt 33k, men TA holdt bedre enn først antatt, godt hjulpet av nasdaq og fundamentals, så vi så jo som kjent ikke 30k, men jeg kjøpte for hele fiat beholdningen min med snitt rundt 36k, som jeg er veldig fornøyd med.

2 Likes

Her var vel sist jeg var positiv, for positiv siden jeg trodde på 54 tusen og den gikk bare til 52

Og her fra oktober

2 Likes

@holmes Jeg vet at du tippet opp der, men jeg oppfattet ikke deg som positiv akkurat. Mer som at du ventet en pullback opp før videre nedgang. Noe du hadde helt rett i.

50/50 long/short er vel sjeldent. Markedet er veldig bear nå. Det er bull :slight_smile:

1 Like

Fant den akkurat støtte på 50 dager?

8 Likes

Er det noen som har erfaring med noen tilbydere av “hotell” eller hosting av ASIC-maskiner i Norge? Trenger sårt tips.

over den langsiktige trendlinjen igjen også, samt kommet noen grønne candles på rad (heikin ashi) edit: Weekly som er for meg den korteste timeframe det er verdt å se på, dayly osv blir fryktelig mye støy. In it for the long run

Edit 2: var over når jeg sjekket i stad, ligger og lurer rundt der nå, men antar den spretter glatt forbi ila natten.

1 Like

Enig i det, weekly ser riktig så potent ut mpt en bunnformasjon, sjekk weekly rsi, stokastisk og macd

4 Likes

God indikator:

3 Likes

Kult, har ikke sett den før

2 Likes

40k igjen nå?

2 Likes

Uff så mye svindel med Bitcoin dere

5 Likes

Haha ja, det er alltid morsomt hvordan media skriver om svindler med Bitcoin, som om det er et massivt problem. Men svindel er jo svindel, om det er med fiat eller bitcoin det skjer.
Den massive forskjellen virker å være at bankene fasiliteter svindel, korrupsjon, menneskehandel, våpen handel og vasking av narkotika penger.
I Bitcoin så sitter ikke Satoshi å oppfordrer til kriminelle handlinger.

Min bank i Hong Kong derimot, de hjelper aktivt det Meksikanske kartell med å vaske milliarder av dollar hvert eneste år. De har blitt stilt for retten for det flerfoldige ganger og det er allment kjent.
Siste gang mener jeg de fikk en bot som tilsvarte 1 dags omsetning… De har også gjort det sånn at det er nærmest umulig for meg å bytte bank. Så det er ganske rigget med høy luguber aktivitet.
Bitcoin er ingenting sammenlignet med det tradisjonelle systemet.

5 Likes

Ja her går det unna.