Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

For meg fremstår det mer som at større selskaper sin inntreden gir mindre sjangs for det store krakket, men for all del - det standpunktet er ren og skjær synsing.

Jeg tror at volatiliteten vil avta jo mer moden Bitcoin blir, men at man da også får lavere avkastning. Avkastning og volatilitet går ofte sammen.

Jeg tror man skal være forsiktig med å tro at tiden med ekstremvolatilitet er over.

Men ja, økosystemet er så vanvittig mye større nå og så mange dype lommer har skin in the game, at jeg ikke tror kursen kommer til å stabilisere seg under 25.000 noen gang igjen.

Men tror vi har minst et skikkelig dramatisk washout til fremfor oss. Hvor dypt det går blir lettere å si når man vet hvor toppen har vært og hvor mye bitcoin som har blitt omsatt frem til det.

1 Like

3 Likes

Foreløpig har Knox Ridley hatt rett. Vil han også treffe på spådommen om at kursen skal et godt stykke videre ned?

Forøvrig er han langsiktig bull og tror på 100k+ før jul

Hoho, den smalt:

Det er det villeste jeg har sett:

Rett og slett en enorm deleveraging og utslettelse av margin longs:

1 Like

Det ser ikke bra ut nå, tror det kan bli stygt de neste dagene.

4 Likes

Dette tror jeg er bare starten på motstanden fra bankene mot kryptovaluta der de ikke vil legitimere valutaen som betalingsform ,uansett fra tidligere avkastning pga betalingshistorikk,-DnB er muligens først ute med denne reaksjonen,men ser ikke vekk ifra en trend som vil vekke oppmerksomhet,dette til tross for at enkelte andre finansielle instutisjoner har begyndt å akseptere kryprovaluta som handel.

2 Likes

Ser ut til at han blir nødt å lære seg hvordan man faktisk hvitvasker penger… :smile:

2 Likes
2 Likes

“Oppdatert 19. mars 2018”(ref. siste artikkel)

tidene forandrer seg,-derav potensiellt synet på “kryprovaluta”.

ref.
image

De kan vel heldigvis ikke hindre oss i å nedbetale lån, så da blir det et aldri så lite bankbytte i løpet sv året tenker jeg :+1:

4 Likes

Fint om du kan si litt mer om dette :innocent:

Vel, kanskje du kan opprette et shell-selskap i Panama slik både politikere, bankfolk og rikinger har gjort? Kjøpe kunst? Kjøpe edle metaller hos en bedrift som godtar desentralisert kryptovaluta?

1 Like

Spørs om det hjelper. Den mest kryptovennlige banken er Sbanken, og den har vel DNB slått kloa i, så kan fort bli samme regler der.

1 Like

Den faller bare i dag fordi det er rykter om siktelser i vente mot finansielle institusjoner i usa for krypto hvitvasking, trenger ikke være reelt.

Nja, gjør det det? Liker ikke helt utviklingen her nå. Den grafen som spekulanten viser til ser ganske skummel ut. Jeg har tatt gevinst her og venter heller til jeg ser en mer tydelig etablering over 60…

Ja jeg har gjort overføringer både fra DNB og Sbanken til krypto.

Skal love at om jeg hadde kommet i den situasjonen at DNB nektet meg å nedbetale gjeld eller kjøpe bolig når de selv har latt meg overføre midler til krypto, ville jeg investert litt i en god advokat. Jeg er ikke i tvil om at DNB vil bli tvunget til å godta boligkjøpet. Det blir som om de ikke skulle godta gevinst fra lotteri. Skifte saksbehandler så ordner det seg nok!

1 Like