Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Jeg håper… jeg… jeg vet at dette markedet får et bull-run igjen. Så jg shorter litt og akkumelerer så mye bitcoin jg kan… Buy Red… Sell Green…

2 Likes

Gjennom de siste dagene og ukene har det vært vanskelig å gjøre noe som helst med TA. Prisen har vært styrt av pumps and dumps som har kommet ganske uventet. Nå ser det derimot ut som volumet har roet seg betraktelig og at selgere er exhausted… Morsomt at alle roper kjøp når vi er på topp, og nå som vi tilsynelatende er ved en bunn roper alle selg.

Det vil nok ta tid før momentum bygger seg opp igjen, men zoomer man ut kan man anta at den langsiktige veksten over de siste årene vil forsette ( selv om historisk utvikling ikke er en referanse for hva som skjer videre).

Selv tror jeg saken rundt Mt. Gox er skylden i et større fall den siste tiden, og hvis vi antar at de er ferdig med salget tror jeg vi flater ut her. Jeg vil benytte de neste to månedene til å kjøpe mer Iota.

2 Likes

Historisk utvikling er ikke nødvendigvis en referanse, men med tanke på et allerede nesten fungerende lightning network kan jeg ikke se noe annet enn oppside. Tenk potensialet når man kan ha ubegrensede antall transaksjoner, nesten uten fees, og velegnet for mikrotransaksjoner. Man kan her dele en satoshi opp i tusendeler. En fee kan teoretisk sett eksempel være 10 millisatoshi. Mye av kritikken mot bitcoin har vel nettopp gått på disse aspektene. Correct me if i’m wrong!

1 Like

Sier ikke at vi kommer dit, og gir det ikke mye vekt selv. Er veldig mange ting som skal til før vi evt. kommer dit. Det er bare et «worst case» scenario. Ikke meningen å skremme noen. Har tro på at markedet skal langt over 1 trillion med tid og stunder!

Morsomt at alle roper kjøp når vi er på topp, og nå som vi tilsynelatende er ved en bunn roper alle selg.

Det er jo ikke så rart om man styrer etter TA da. Normalt vil de tekniske signalene si kjøp når noe stiger og selg om den bryter en trend?

Spørsmålet her er perspektiv: jeg er bearish på kort sikt (+/- 1 måned), men bullish på lang sikt (+1 år). Tror ikke det er dumt å gjøre som @novalusus - akkumulere og evt. shorte… :slight_smile:

Snart nytt drop?

2 Likes

Ut fra din tegning ser det ut som nytt bear-flag ja. Fant dette på tradingview:

Ikke helt overbevisende siden høyre skulder er så liten ifht. venstre men…

Prøvde å tegne den selv i et kortere perspektiv, men da skulle vi idèelt testet 10k igjen.

image

1 Like

Sett litt mer på denne i et større bilde. Skru på log, så ser du dette:

Vi er fremdeles i en stigende trend, men om denne brytes, hvor langt ned skal vi da? Det er en rekke støttenivåer på vei ned mot mitt worst-case scenario, og vi vet alle hvor fort ting kan snu i krypto!

@VargVemund - forstod ikke hvordan du kom lavere enn 3.5k, men ser det nå. Mot $ 2000?

Virker ganske usannsynlig.

Der fikk du rett. Så der kunne du spart spørsmåltegnet, og brukt et punktum.

Here we go! Kommer til å prøve å fange bounce’n her … :slight_smile:

1 Like

Ved dumpen til 6 000USD, spratt vi elegant på støtten fra mars i fjor. Ser ut til at denne skal testes igjen, og brytes denne, tror jeg vi skal glemme femsifrede kurser på en god stund…

1 Like

Jeg tror vi får en bounce her nå først. Er klar :slight_smile:

Ja, chartet er jo ment for det langsiktige, mye svingninger på vei nedover. Akkurat nå er det spennende om vi holder 8 600USD, tror selv at dette nivået endelig brytes etterhvert i dag.

Hvis du skrur på logaritmisk så ser det ut som den trenden er i ferd med å bryte nå om dette nivået ikke holder… !

Har allerede på logaritmisk, men har mer troa på å finne de ordentlige bunnene med candlesticks i stedet for line.

Merkelig min view ser så annerledes ut. Hvilken timeframe bruker du?

Hva tenker du om dette? Hadde egentlig kjøp inne på $8400, men liker ikke den potensielle HSen folk på Tradingview snakker om. Personlig synes jeg høyre skulder er litt liten. Prøvde tegne inn et område jeg tenker kan være god r/r for en trade (grått felt).

1 dag, candles, log. Er jo også noe forskjell mellom børsene. Tight stop er nok uansett stikkordet her, om man ønsker å trade på disse nivåene.

Gikk inn på USDT 8710… den er noe høyere enn USD. RT USDT 8745… :no_mouth:

Long ?

Ja, prøvde å fange bounce’n men virker som det ikke er enda. Ut igjen på SL USDT 8700.

Meldt deg på Nex lotteriet da… ?

Var komplisert as… måtte laste ned Nex et eller annet å lage en ny wallet… kunne vist laste inn eksiterende wallet men skjønte ikke den helt