Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoinsnorway.com: Hacking (?) og tvangssalg

Høres ut som et bitcoins norge går greit i pluss her :smiley: :smiley: :smiley:

2 Likes

Tullete hvis han har tilgang til kundenes bitcoins. Ser nå at verdier for 4,5 mill er blitt hacket.

1 Like

Har man først blitr hacket så er det vel lite trolig at de gav seg på 500 000 USD tenker jeg… Skal bli spennende å se utfallet av denne sajen. Det er mye som skurrer i alle retninger.

2 Likes

image

Sjansen for at det kommer til å skje er vel mindre enn null.

Får en litt Einar Aas følelse :joy:

1 Like

Ja, det høres rart ut. Samtidig må vi tenke på at det er Alphapoints servere som her ser ut til å være utsatt for angrep. Hvor «dypt» de klarte komme her er jo uvisst (altså før de ble oppdaget). Kan være de bare klarte få ut 500k før de ble stoppet. Ikke usannsynlig (med mindre dette er en exit-scam som det har vært mange av i krypto forøvrig).

2 Likes

Hvorfor har man ikke en eneste annen sak om dette i andre medier, og / eller fra andre aktører? Eller uttalelser fra AlphaPoint selv?

Høres rart ut hvis et angrep kun rammet Bitcoin Norge sin lille bit at AlphaPoints server(e).

1 Like

Regner med noen politi annmelder han for svindel i nærmeste fremtid, jeg har heldigvis ikke noe med dem og gjøre.

1 Like

Vedkommende som står bak selskapet burde tatt kontakt med politiet slik at de eventuelt kan bekrefte at han er på ballen og i livet. Disse eposten har jo bare ført til økte spekulasjoner :slight_smile:

Jo, medgir at det er veldig rart. Men samtidig så tenker jeg at om dette er en exit-scam så er den særdeles klønete gjennomført. Liker å tenke folk er uskyldige til det motsatte er bevist. Her er det bare spekulasjoner begge veier som @Krieghoff sier.

1 Like

mfw

#mfw not surprised

(neida, er som dere sier bare spekulasjoner - men ser ikke bra ut på noe som helst vis)

3 Likes

En av ØRTEN saker:

Trygg oppbevaring viktig

Ettersom bitcoins har økt i verdi, har også attraktiviteten blant datakriminelle etter å stjele dem økt.

– Vi er forsøkt hacket, vedgår Torjussen.

Men handelsplattformen har klart å holde inntrengerne ute.

Ofte opplever Torjussen at mange er usikre på hvordan de best skal ta vare på kryptovalutaen når de først eier den, og tilbyr derfor også sikker lagring som en tjeneste. For å forsikre seg om at verdiene er trygge, har Bitcoins Norway benyttet sikkerhetsmetoder som gjør lagringen «offline».

– Lagringstjenesten baserer seg på et sikkerhetssystem som er utviklet i USA. At det er «offline» betyr i praksis at kundens bitcoins er lagret i et hvelv i Sveits, opplyser han.

#the fucking irony og mfw når du som “profesjonell” ikke oppfordrer folk til å ha private wallets

1 Like

Private wallets har jo helt klart sin egen sikkerhetsrisiko da, det blir litt som å putte penger i madrassen.

3 Likes

Personlig stoler jeg mer på at Kraken klarer å passe på min kryptovaluta enn at jeg skal ta vare på en ledger. Mister jo nøkler og lommebok 3-5 ganger årlig.

1 Like

Får håpe det…;
image

1 Like

Greia er vel at alle disse bitcoins-bankene er usikre og uregulerte. Det skal nok lite til å stjele coinsa derfra, og vanskelig å bevise noe etterpå. Inside eller outside jobb? who knows.

@Irathi han var på “ferie” var han ikke? Jeg leser “hemmelig adresse”. :stuck_out_tongue:

2 Likes

Det er jo et godt tegn…

Jeg tipper han solgte alt på topp ca 10-13 000 USD pr btc.

Så heiv han seg på første fly utenlands…

4 Likes

Hva er greien med å ut henge enkeltpersoner på denne måten? Hvor en persons utseende vektlegges i særlig negativretning?

En ting er å spekulere i om denne grunnleggeren har utøvet svindel ovenfor sine kunder, fair enough, men kulan med latterliggjøring og denne typen uthenging! Samme med “joy” reaksjoner. Det blir for dumt på et seriøst investor forum. @pdx

4 Likes

Jepp, la oss holde oss til saken :wink:

1 Like

Tenker at hvis man lanserer en nasjonal kampanje med seg selv som frontfigur, så må man tåle (uønsket) oppmerksomhet - særlig når alt tyder på at du har tapt penger på vegne av- og/eller svindlet tusenvis av nordmenn.

Min faktisk reaksjon på kampanjen var nope.jpg - ikke bare fordi bildene fremstod fjollete, men også innholdet som akkompagnerte dem. Fremtoning, uttrykk og form betyr noe i markedsføring og reaksjoner blir gjerne deretter.

Hadde jeg stått og glist i hardhatt eller pelslue, ville jeg forventet noen kommentarer (selv på aldri-så-seriøse investorforum) :wink:

Men bare å slette i vei, hvis det er for drøyt.

7 Likes