Altså, når du har en million kroner liggende på en sånn børs, da ber man jo om problemer.
Fant denna.
Hei. Jeg er advokatfullmektig og er blitt engasjert av tidligere kunder av Bitcoins Norway som ønsker å anlegge et gruppesøksmål mot selskapet. Et gruppesøksmål medfører at man går til samlet søksmål. Fordelene med gruppesøksmål er mange: man får en samlet behandling av det rettslige spørsmålet, saksomkostningene blir begrenset, samt at omkostningene blir fordelt på mange deltakere.
Nå er ikke alle detaljer i saken avdekket enda, men påstanden vil i hovedsak være at man blir tilkjent den såkalte “positive kontraktsinteresse”, dvs. mellomlegget på Bitcoin-kursen 7. mai 2019 vs. 30. juni 2019, da selskapet hevder at alle/de fleste Bitcoins er tvangsrealisert. For en av mine klienter er denne summen nærmere kr 150.000.
Uten å dypdykke for mye inn i den rettslige materien, så har selskapet i pressen hevdet at man er avskåret fra å søke erstatning via domstolene på grunn av at man i brukervilkårene aksepterer å kun få dekket sitt opprinnelige innskudd. Dette er en anførsel med begrenset juridisk vekt; man må vurdere den opp i mot blant annet den daglige ledelse og styrets handlinger, spørsmål om grov uaktsomhet og/eller forsettelige handlinger, forbrukervern, avtaleloven, m.v.
Jeg vil også sterkt oppfordre folk til IKKE å fylle ut skjemaet sendt ut fra selskapet. Jeg kjenner ikke detaljert til kommunikasjonen vedrørende dette, men på generell basis kan jeg si at skjemaet både er dårlig sikret mtp. personvern - og at man potensielt sett oppgir en juridisk posisjon ved å fylle det ut.
Kort om meg: Jeg har bakgrunn som gründer av flere selskaper, herunder Biip.no, som ble solgt til Egmont og TV2 for 76 millioner i 2008. Jeg har jobbet med skatterettslige og Bitcoin-relaterte spørsmål siden 2015. Jeg var grupperepresentant i gruppesøksmålssaken relatert til Westerdals Høyskole, hvor 500 tidligere elever av Westerdals ble tilkjent over 40 millioner kroner av Oslo tingrett i 2017. Jeg har også jobbet mye med gruppesøksmål i den senere tiden, blant annet i en omfattende eiendomstvist hvor jeg representerer 21 klienter som krever nærmere 4 millioner kroner av en utbygger (saken har vært oppe for tingretten, lagmannsretten og nå senest Høyesteretts ankeutvalg).
Er du interessert i å melde din uforpliktende interesse for å delta i et eventuelt gruppesøksmål? Send i så tilfelle en e-post til erling@berngaard.no med:
- Ditt navn
- Adresse
- Epost og mobilnummer
- Relevant informasjon om din sak, herunder hvor mye du investerte på hvilken dato(er).
- Eventuelle dokumenter, eposter, m.m.
Har du ellers spørsmål om saken? Spør i denne tråden eller evt. direkte på min epost.
Mer informasjon om meg: http://berngaard.no/no/employees/erling-loken-andersen
Jeg vil også sterkt oppfordre folk til IKKE å fylle ut skjemaet sendt ut fra selskapet. Jeg kjenner ikke detaljert til kommunikasjonen vedrørende dette, men på generell basis kan jeg si at skjemaet både er dårlig sikret mtp. personvern - og at man potensielt sett oppgir en juridisk posisjon ved å fylle det ut.
Kan nevnes at google selv ikke anbefaler at forms brukes til personopplysninger.
Andre ting enn sydhavsvindene på Fiji som gjør at Torjussen får det hett om ørene fremover.
Ja tror ikke det blir en kjekk sommer/høst for han men det tanke på hva som er gjort og hvilken info han har kommet med så er det ikke rart at folk reagerer.
Positivt de får advokater på det. Bør tas arrest i alle middler han har.
Liker at han snakker om styret i flertall som er basically kun han.
Det ligger en god vits om synsvinkler her, men jeg lar den ligge.
Flott at de får med advokat, her er det noe som skurrer, håper han får som fortjent dersom det viser seg at han er skyldig
Søksmål for potensielt titalls millioner sammenlignet med tap 4.28 millioner kommunisert av BCN? Hmm. Blir interessant å følge utviklingen.
Var det noen som I det hele tatt fylte ut skjemaet som BCN kom med mon tro?
Alphapoint vil betale erstatning til Bitcoins Norge
Leverandøren til Bitcoins Norge bekrefter at de er blitt utsatt for dataangrep, og oppgir i e-post til DN at de ønsker å utbetale erstatning.
Vi vet dog ikke hvor store beløp Alphapoint skal betale ut.
fin cruisebåt på skjermen i bakgrunnen
Og smekken er fremdeles åpen han her karen må bli tatt med buksa nede ofte!
kanskje han tvangsselger for å kjøpe seg ny bukse?