Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnefella: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 2

Og det er IKKE et bet på makro og bred børsoppgang, det er syltynne, binære veddemål som enten går i vifta eller rett i krysset. Som man ser er biotek 100 % frikoblet fra børsene, på godt og vondt, så jeg er ikke bull fordi det skal hjelpe bioaksjene :laughing: Det er kun data og avtaler som hjelper der, noe som kan være kontrært og lønnsomt selv om markedene tryner hvis man har noe nytt å bringe til bords.

2 Likes

Det er faktisk hva jeg tror vi går inn i. Men jeg er ikke solgt på at vi har satt toppen før sidelengs bevegelse.

2 Likes

Det er helt riktig. Hvis man investerer samme beløp hver mnd i indeks, så slår man indeksen såvidt. «Dollar cost averaging».
Kan også være lurt å f.eks ha et rammelån. Når børsene er «halvert» går man all-inn.

Altså dere må følge med på gjeld nå. Slipp det dere har. Dette er episk

4 Likes

Man skulle vel gjøre det samme når invasjonen ble et faktum? Tror en hver får finne ut hva som fungerer, ting blir ikke alltid som man håper / tror.

1 Like

Når krasjer markedet seriøst nedover? Definert som SPX under 3 850.

Denne pollen er IKKE anonym! :slight_smile:

Når er SPX under 3 850 neste gang?
  • Før 1. mai.
  • Før 1. juni.
  • Før 1. juli.
  • Før 1. oktober.
  • Før 31. desember.
  • 1H 2023.
  • 2H 2023.
  • 2024 .
  • 2025 .
  • Senere.
  • Aldri.

0 stemmegivere

Jeg aner ikke! Det er problemet mitt.

9 Likes

Pollen er for de som har en mening per i dag :slight_smile:

Så er det selvfølgelig sånn at verden endres over tid.

Enig, det er derfor man kjøper Softox i disse tider.

2 Likes

Jeg tenker i løpet av sommermånedene hvis det først kommer. When in may stay away har da hatt lang nok tid å virke på. Slutten av juli?

3850 er jo ganske langt ned, om den bare går ned til 3851 i første omgang så er jo det også av betydning :wink:

1 Like

Og derfor var spørsmålet: "Når krasjer markedet seriøst nedover? "

Det er bedre for meg å definere hva jeg mener med det enn å la alle velge indeks og nivå på egenhånd.

1 Like

Joda, men slik jeg ser det er det et mulig støttenivå for en ny bounce, så blir det litt tilfeldig om den dupper under eller ikke i første omgang.

1 Like

Bommer man så vidt, så har man nesten rett :slight_smile:

3 Likes

om 10-åringen bryter ut må FED til med yield curve control. Got gold ? :grin:

2 Likes

Det er nesten ingen som tør å gå hardt short. Et helt utrolig marked.

Spent på kvartalsjusteringer 60/40 porteføljer hvor man må rebalansere treasury/aksjer.

2 Likes

Havana hvor i huleste skal man plassere penger nå da?! Er Fundingpartner beste alternativ? Får 9% avk årlig der på å låne ut til div prosjekt. Har aldri opplevd å ikke få tilbake som avtalt

1 Like
1 Like

Er det så ille å holde an litt? Er ikke med hvorfor mange retail har så dårlig tid til å sette nye investeringer når man er de eneste i markedet som faktisk kan ta på seg, og redusere risk når som helst.

Ja inflasjon er høy osv, men det å klare å være utenfor(vanskeligere mentalt hvis man er vant med å investere) kan vise seg å være gull verdt. Ja du kan gå glipp av litt avkastning, men risiko er høy om dagen.

4 Likes

Man blir jo ikke fattig over natta…sparekonto med 1+% har fungert helt topp siden nyttår til nå fremfor å sitte i et indeksfond.

3 Likes