Og det er IKKE et bet på makro og bred børsoppgang, det er syltynne, binære veddemål som enten går i vifta eller rett i krysset. Som man ser er biotek 100 % frikoblet fra børsene, på godt og vondt, så jeg er ikke bull fordi det skal hjelpe bioaksjene Det er kun data og avtaler som hjelper der, noe som kan være kontrært og lønnsomt selv om markedene tryner hvis man har noe nytt å bringe til bords.
Det er faktisk hva jeg tror vi går inn i. Men jeg er ikke solgt på at vi har satt toppen før sidelengs bevegelse.
Det er helt riktig. Hvis man investerer samme beløp hver mnd i indeks, så slår man indeksen såvidt. «Dollar cost averaging».
Kan også være lurt å f.eks ha et rammelån. Når børsene er «halvert» går man all-inn.
Altså dere må følge med på gjeld nå. Slipp det dere har. Dette er episk
Man skulle vel gjøre det samme når invasjonen ble et faktum? Tror en hver får finne ut hva som fungerer, ting blir ikke alltid som man håper / tror.
Når krasjer markedet seriøst nedover? Definert som SPX under 3 850.
Denne pollen er IKKE anonym!
- Før 1. mai.
- Før 1. juni.
- Før 1. juli.
- Før 1. oktober.
- Før 31. desember.
- 1H 2023.
- 2H 2023.
- 2024 .
- 2025 .
- Senere.
- Aldri.
0 stemmegivere
Jeg aner ikke! Det er problemet mitt.
Pollen er for de som har en mening per i dag
Så er det selvfølgelig sånn at verden endres over tid.
Enig, det er derfor man kjøper Softox i disse tider.
Jeg tenker i løpet av sommermånedene hvis det først kommer. When in may stay away har da hatt lang nok tid å virke på. Slutten av juli?
3850 er jo ganske langt ned, om den bare går ned til 3851 i første omgang så er jo det også av betydning
Og derfor var spørsmålet: "Når krasjer markedet seriøst nedover? "
Det er bedre for meg å definere hva jeg mener med det enn å la alle velge indeks og nivå på egenhånd.
Joda, men slik jeg ser det er det et mulig støttenivå for en ny bounce, så blir det litt tilfeldig om den dupper under eller ikke i første omgang.
Bommer man så vidt, så har man nesten rett
Det er nesten ingen som tør å gå hardt short. Et helt utrolig marked.
Spent på kvartalsjusteringer 60/40 porteføljer hvor man må rebalansere treasury/aksjer.
Havana hvor i huleste skal man plassere penger nå da?! Er Fundingpartner beste alternativ? Får 9% avk årlig der på å låne ut til div prosjekt. Har aldri opplevd å ikke få tilbake som avtalt
Er det så ille å holde an litt? Er ikke med hvorfor mange retail har så dårlig tid til å sette nye investeringer når man er de eneste i markedet som faktisk kan ta på seg, og redusere risk når som helst.
Ja inflasjon er høy osv, men det å klare å være utenfor(vanskeligere mentalt hvis man er vant med å investere) kan vise seg å være gull verdt. Ja du kan gå glipp av litt avkastning, men risiko er høy om dagen.
Man blir jo ikke fattig over natta…sparekonto med 1+% har fungert helt topp siden nyttår til nå fremfor å sitte i et indeksfond.