Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnefella: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 2

Oh my…

2 Likes

Ja, du får 8% mindre melk og brød - men på den annen side HVIS prisene på eiendeler som bolig, aksjer etc faller får man mer for pengene senere. Så dette handler også om hva man måler. Vi har hatt lav inflasjon men samtidig 5 dobling av boligprisene, så det kommer an på ditt perspektiv. Nå kanskje det blir omvendt, dyrere mat, men billigere priser på investeringsobjekt. Det er i hvert fall det scenarioet jeg hovedsakelig jobber mot.

9 Likes

Akkurat slik jeg tenker også. Men jeg gjør det motsatte av deg. Jeg trader bare bull mens du trader bear.
Hvis jeg trader bull med 1/10 av kapitalen tjener jeg både ved opp- og nedgang. For hvis det faller kan jeg kjøpe billigere for 9/10 av kapitalen.

Hvis jeg hadde tradet bear og markedet stiger så taper man både på traden og reservekapitalen.

3 Likes

Det er ikke noe kamikaze opplegg her heller, har mye cash og en del andre posisjoner til og med noen langsiktige aksjeposter. Men økt cash posisjonen litt mer her ved selge litt i andre plasseringer da jeg tror dette er et bear market rally.

4 Likes

Tror også det. Vi er nær ATH. Håper på recession.

Definisjon av recession er når naboen mister jobben.
Depresjon er når du mister jobben.
Recovery er når Jonas Gahr Støre mister jobben.

God helg :partying_face:

13 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

1 Like

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

4 Likes

Abcd

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

1 Like

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

4 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

1 Like

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

3 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

1 Like

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

3 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

1 Like

Det får være opp til Ukraina om de vil gi vekk landet sitt til overgriperne fra Russland eller kjempe videre for friheten.

Om de ønsker å kjempe mener jeg vi i Europa skal stille oss solidarisk ved deres side. Om det så koster oss halve oljefondet og 16 grader i stuen så skal vi stå an av.

4 Likes

Kommentaren var angående videoen som ble postet over her av Olafalo. Virker ikke som folk har sett den…
Det finnes andre land i Europa som ikke har energiressurser eller Oljefond som Norge.
Hva skjer i Tyskland hvis Russland struper gasstilførselen til vinteren??

1 Like

Da må de importere fra US og MENA.

Eller som det skrives under, få sving på fyrbøteren på kullkraftverket og ingeniørene på atomkraftverkene.

1 Like

Da får de fyre opp de forbanna kraftverka sine. Eller stjele strømmen fra oss :slight_smile:

4 Likes