Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnefella: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 2

se der ja, da startet det dette inn igjen sp500 bears - da blir det helg :slight_smile:

1 Like

Det er det samme som skjer hver gang… før skjedde det når jeg kjøpte… får håpe det holder ned over og noe skikkelig ille skjer i helgen.

Inflasjon er jo Majs nå sier de… de sa og den var forbigående :joy::partying_face:

Til slutt får de rett da, det skal de ha.

– USA og Natos svar på Russlands krav har ikke tatt i betraktning Russlands fundamentale bekymringer, deriblant å stanse Natos ekspansjon og la være å sette inn avanserte våpensystemer nær Russlands grense , sa Putin til Macron ifølge en samtalelogg fra Kreml.

En av Macrons medarbeidere sier at samtalene endte med at de to presidentene ble enige om at det er behov for en nedtrapping av den spente situasjonen.

– Putin ytret seg ikke om offensive planer, men sa at han ønsker å fortsette samtalene med Frankrike og andre av våre allierte, sier medarbeideren.

1 Like

Jeg vet at artikkel 5 bare gjelder NATO land, men hva mente du med at NATO ikke har troverdighet?
Har de ikke troverdighet når det gjelder artikkel 5 eller er det noe annet?

Børskorreksjonen er over ATH settes i februar

  • Ja
  • Nei

0 stemmegivere

OSEBX (1170) - hva kommer først ?

  • 10% Opp herfra (1287)
  • 10% Ned herfra (1053)

0 stemmegivere

1 Like

Osebx er så oljestyrt at jeg ikke er så redd for den.

S&p og andre ikke oljestyrte indekser tror jeg har røffe måneder fram mot sommeren. Der får vi se hvordan det går med inflasjonen.

2 Likes

Da kan du gå long OSEBX og short S&P :slight_smile:
Liten samlet risiko

1 Like

Eller jeg kan putle i vei med industri/tech aksjene mine som har kan få noen gode år pga press i oljeindustrien. Har litt mer cash nå. Så tørr jeg å sitte og kan kjøpe hvis det faktisk krakker.

2 Likes

Når du går inn på Netflix etter en rød dag på børsen og hva trender? En film om børskrasj! :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 Likes

Handler vel ikke om børskrasj akkurat men close enough kanskje …

Kortsiktig så er denne volatiliteten til å bli gal av, jeg er 100% sikker på at det flyter en drøss av penger nå fra retail og over til de store som styrer markedet. Er det noen her som handler i US? Blir helt sjokkert over å måtte betale nesten 400kr for å kjøpe aksjer for 100k kr i amerikanske aksjer.

2 Likes

Ja hva skal man si da?
Begynner å bli smålig kvalm av denne berg og dalbanen…

1 Like

Dark pool viser heftig volum til oppsiden. Ingen tvil om at det kjøpes.

Jeg fortsetter å fundere - skal virkelig markedet gå til hælvette når ALLE forventer det?
De vise menn sier ihvertfall at man skal være kontrær.

Det har falt mye nå! Spesielt i noen sektorer.
Nivåer viser oversolgt. Retail er vettskremt og alle nyheter melder boble…

Tipper vi skal sterkt opp - så ned når ingen forventer det.

Teknologi fortsetter å bli mer relevevant i fremtiden. Men gitt dette får man nå kjøpt «brød og melk» i growth/teknologi til 40% rabatt!
Wow jeg fortsetter å fylle på!
I worst case får jeg bli long long. :joy:
Stadig ung og lovende!

Med mindre vi skal ta en «nikkei», men det tror jeg ikke. Verden tuter tross alt på videre og skal vokse. Asia skal opp og frem - samme med EU - east, Sydpolen (sør amerika) og ikke minst skal det fortsatt utvinnes gull fra Afrika!
Det VET vi - se bare på Romania halve landet kan ikke lese og er uvaksinerte… Brukte skolebøker er ikke så dyrt. Vi bytter tross alt til nye bøker en gang i året - til revidert versjon, eller går over til Ipad på skolene i landet her.

Ikke mist håpet - det er enda ikke blitt tomt for øl på butikken og sprit på polet (selv om alle spådde matvarekrise under COVID).
Toalett papir er også stadig tilgjengelig selv om det ble spådd krakk!

God helg mine venner!
Ut å stå på ski nå - eller faen vi mangler snø.
Får heller bruke lørdagen på å finne et ESG selskap å investere i som skal redde snøen - nei mente verden.
For noen av de er også 40-70% billigere i dag!:norway::man_dancing:t2::jack_o_lantern:

Børsen har korrigert litt - det er helt normalt.

7 Likes

Hvor får du sjekka dark pool og volumet der? Dark pool er ikke noe markedsdriver, det er kjøp og salg av større poster med aksjer utenfor markedet, men som følger gjeldende markedspris på aktivaene.

Vær så god - bare å lese:

https://squeezemetrics.com/monitor/dix

Man får også indikator på TradingV Ha en fin dag!

Real spike, ja!

Absolutt - på høyde med Covid bottom’ :slight_smile:

1 Like

Vanskelig å tolke som annet enn at smart money tar posisjon?

2 Likes

Hypotetisk sett; I et bear-marked som var over 3-4 år, vil man potensielt kunne finne aksjer som går mye, selvom indeksen går relativt sidelengs? Fersk innenfor aksjer, og ikke vært vitne til det man kan kalle et Bear-marked enda.

1 Like