Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnefella: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 2

Bjørnenes hevn :bear:

De har sikkert vært nevnt her tidligere, men både Puru Saxena og Girolamo Carlo Casio
har hatt veldig solide takes på makrosituasjonen det siste året. Ikke at man skal ta noe noen sier for gitt, men de har hatt balanserte og for meg nyttige perspektiver.
https://twitter.com/INArteCarloDoss
https://twitter.com/saxena_puru

1 Like

Nasdaq 100 over 3% minus

1 Like

Det vi ser idag, er ikke det et signal om det enkelte har hevdet; at det ikke er én stor boble i markedet, men flere konsentrerte bobler?

At disse gigantene som er priset på skyhøye multipler får korrigert ned, må jo være kjempesunt for markedet. Men dagens fall viser jo overhodet ikke noe panikk på generell basis, og det er vel et styrketegn?

FB står vel alene for nesten 1,25 av de 3% NASDAQ er ned.

Jeg klarer ikke å se at ALT skal krakke, mye er jo allerede korrigert ned 50-70% siste år, både innenfor grønt, vekst, tech og biotek.

Jeg tror det blir enda viktigere å velge riktige aksjer i tiden fremover, og feks unngå selskaper med høy gjeld eller inntekter langt inn i fremtiden. Indeksfond har jeg vært skeptisk til en stund, fordi de blåser seg selv opp og da må lufta gå ut av de største «ballongene» på et tidspunkt. Noe vi ser på FB idag.

9 Likes

Det jeg vedder på er at indeks skal ned. Omx ned 2% i dag uten at noen Fb aksjer er notert der.

1 Like

Ja, det var ikke nødvendigvis rettet direkte mot deg, det var mer en generell betraktning jeg ønsket å lufte her. :sweat_smile:

2 Likes

Det er lov! Et perfekt scenario for min del hadde vært det du skisserer, men ikke noe jeg tør å regne med.

1 Like

Riktig, finnes flere deler av markedet som ikke er hinsides priset. Helse, finans etc. jeg er mer bekymret for lavere vekst globalt og inflasjon. Tipper vi ser kriseemisjoner i mange såkalte hype-stocks etterhvert, det være seg Snap, Palantir, Salesforce, Roku, Unity etc (Kahoot, Meltwater og Ørn software feks i Norge). Mye luft her

1 Like

Amazon ned 8% i dag. Men de legger fram kvartalsrapport etter stengetid i kveld :slight_smile:

8% ned pga frykt for dårlige nyheter kan vel ikke sies å være ekstremt positivt tegn :slight_smile:

4 Likes

Klarer olja holde ose oppe i morgen da, eller blir det mørke rødt…

1 Like

Olja stanger i taket på en trendkanal den følger perfekt. Den skal nok ned på kort sikt om ikke putin invaderer.

1 Like

Vel, snur olja ned i tillegg så er eg ikke i tvil om den blir rød😉

Heftig stemning over der. Vil vi få en “limit down” på en av børsene i nær fremtid? :relaxed:

1 Like

Skal vi kjøpe? Amazon innfrir alltid!

This is fine :fire:

3 Likes

Meta i går på -20% after hours var røverkjøp- nå er det -27%… røverkjøp igjen! Eller…

Ganske lav forventning til amazon som det blir nevnt, alle som følger venter egentlig bare å bli ferdig med den rapporteringen for å se om det er tatt ut nok fra før av, eller om man kan bli overrasket til oppsiden. Jeg ville ikke betta på noen av delene

3 Likes

Nå ser det ut som høyre skulder snart ferdig på daxen daily chart

1 Like

Jeg bare lurer. På hvilken måte er Meltwater luft?

Hvordan er det ikke mye luft i aksjekursen til Meltwater? priset til 7 mrd NOK og taper 400 mill i 2021 og 560 mill i 2020, med 500 mill i lånekost i året.

2 Likes

Nasdaq 100 holder seg sterk ikke en gang 4% minus. Bare minus 3,88% :muscle: