Haha skal dele litt; Det er for tidkrevende å dele alt som inngår i tradesa, er alltid 100 momenter som er blanding makro, momentum, nyheter, kortsiktig støy, mellom-lange trades og korte trades, yield/stock momentum , psykologi osv. Inkluderer hele rangen, og du får ikke tid til å gjøre annet i livet når man gjør det på denne måten. Du tenker ikke på annet. (sunt?)
Feks den forrige shorten på +0,6% så var jeg bare heldig fordi den datt rett til -0,1% på syv minutter, så jeg dekket inn den andelen med en gang i den rangen. Så jeg har trades i tradesa haha. Så det handler ofte mye om posisjonering, hvor heavy jeg går inn.
Nå er det spesielt viktig å dele opp tradesa fordi det er ganske lavt volum i open market, så man får helt ville svingninger som i dag. Plutselig går markedet opp 0,5% på nada volum.
Med gearing må man være forsiktig, så du vil ikke sitte på feil side til feil tid. Og i dag vet jeg det er fed møte, så jeg holder meg rolig i forhold til det. Jeg better ikke på utfallet av det møtet for å si det sånn, selv om jeg har min mening om det. Anbefaler ingen å gjøre samme med mindre man har lang (årevis) med å trade.
Men hittil i år er tradingen opp ca 300% eller 1,4 mill på shortene. Er jo en drøm det markedet som er nå for å trade, og den kan være mareritt om man bommer. Siste 2 ukene var seige(bull-oppgangen) å komme seg gjennom, lange dager fra morgen til kveld for å jobbe aktivt med å ha short eksponering samtidig som man ikke taper for mye til vendepunktet fra den siden du trader fra/ evt å bli wipa ut.