Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnefella: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 2

Jo, flere ganger faktisk. Man skal kjøpe «når bombene faller».
Hittil ser det ut som at jeg solgte nærmest perfekt.
Time will show :blush:

1 Like

Ergo støy?

1 Like

Kall det hva du vil. Jeg tror på betydelig fall når det smeller (hvis det smeller). Jeg tror sjansen er >50%
Jeg er ikke like sikker på oppgang etter «bombene faller» denne gang, fordi det vil komme omfattende sanksjoner som også vil koste dyrt for vesten. Det var f.eks ikke aktuelt da rakettene fløy mot Bagdad. Da kjøpte jeg.

1 Like

Etter ukas bevegelser.

Veldig enkel hjemmesnekret indikator i excel.
(Hentet fra boka: Three Skills of Top Trading av Hank Pruden)

indekser

2 Likes

image

1 Like

“Dette er sanksjonene.”
“Robust pakke.”

Det var jo … utrolig spesifikt.

Men la oss minne om at Russland har sagt at de i en sånn situasjon er klare til å bryte alle bånd med vesten. Lett å forutse konsekvensene av det sikkert for folk flest, men for min del er det litt uklart fortsatt dessverre :slight_smile:

2 Likes

ZomboMeme 19022022154043

2 Likes

According to data from the Russian Federal Statistics Service, in 2013 EU Member States accounted for 57% of Russian exports and 46.5% of Russian imports,

Putin kan umulig invadere. De kommer jo til å bli Somalia etter vi er ferdige med dem. For ikke å snakke om kostnaden av krigen selv inkl. den menneskelige.

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Selvfølgelig kan han ikke det. Men i nabotråden og mediene generelt kaukes det om invasjon dag ut og inn. Selv om altså Russland har sagt om og om igjen at det ikke vil skje.

Det var før krim. Hvor mye er det nå. Vi eksporterte fisk for milliarder. Nå er det null.

Husk på at mesteparten av eksporten er gass og olje. Det vil det ikke være sanksjoner på. Det ville være å skyte seg selv i foten.

Burde egentlig har skrevet mer her før.

Har kjørt MEGA BEAR hele uka og store deler av sist uke. SQQQ. seriøst deilig sak. Kan kjøpes hos de fleste meglere. Nesten umulig å ikke tjene penger med dagens klima.

2 Likes

Lykke til med å ikke gå i tap på den neste uke når Lavrov og Blinken har blitt enige.

1 Like

Hvilken oppside kan vi ca forvente i SQQQ om ting virkelig begynner å falle?

Sqqq er 3x gearing på fall i usa. Du får lese prospektet for å se nøyaktig hvilke indexer den tracker og kostnad. ( jeg overnatter ikke så ofte i den). Men 1% ned i usa = 5% opp med sqqq. Men liker den best pga volumet. Du kommer deg alltid ut uansett størrelse

2 Likes

3x eller 5x? Det var forresten morsomt å sjekke chartet til SQQQ over litt lengre tidsserier. :see_no_evil:

3x

Du har sqqq for short og tqqq for long.

Skjedde noe splitt og spleis i begge for en liten stund siden.

Sånn blir det med daglig rebalansering for å holde gearingen fixed. Funker som rakkern i multi-day opptrend, men over tid blir avkastningen systematisk spist opp av prisfluktasjoner. De burde også levert bear/bull produkter med flytende gearing, da ville man fint kunne holde over natta.
image

2 Likes

Vanvittig omsetning da. Dette er nok et atskillig bedre alternativ enn de latterlige bull og bear-sertifikatene med giring hos Nordnet.

3 Likes