Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnefella: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 2

Nå blir det kun å vente på usa sin respons på dette.

Det er de som primært styrer sanksjoner og som legger føringen eller pressmidler på Russland.

3 Likes

Jeg står nok mest for denne.

Får se hva slags sanksjoner som kommer, hva Russland svarer med, og så er det priset inn ca 1 dag etterpå antar jeg.

Det interessante fra ett makroperspektiv er om det endrer på hva FED velger å tro om framtiden, men jeg tror egentlig ikke de vil vektlegge dette.

1 Like

BEAR BEAR BEAR :smiley:

2 Likes

The EU has threatened “severe costs and massive consequences” in the event of a further Russian incursion into Ukraine. The package has yet to be made public but it would involve a block on exports of key electrical components on which Russia is reliant, potentially an import ban on Russian oil and gas, and the freezing of assets of individuals and companies affiliated with the government in Moscow

Hvis EU stopper import av olje og gass, stopper ikke EU da? :see_no_evil:

Om noen skrur av gassen er det er det ikke EU, men nei, det vil bare bli veldig dyrt.

Fant den på tradingview :slight_smile: For dere som har troa på ett krasj :slight_smile:

2 Likes

Pandemi i 2020 med total usikkerhet om verdensbefolkningens skjebne vs. russiske styrker som skal inn i en russer-dominert region i Ukraina. Litt forskjell :slight_smile:

1 Like

Er rentehevning fra fed som er greia :slight_smile: russland er bonus.

1 Like

Oioioi. Da kan det se ut som vi har truffet blink :slight_smile:
Dette vil jo dra inflasjonene rett opp… nå er det bare og komme seg inn i gull og sølv og er en tøff så shorteren på toppen. MEN viktigst av alt gjør en review av beholdning hus/gjeld og alt slik at om det skal krakket fulstendig så MÅ du ikke selge men kan sitte gjenom alt.

For oss andre Hold cash og vent på mulighetenes market den neste tiden…

3 Likes

Det slår meg nå at Russland blir en ypperlig syndebukk og distraksjon fra det faktum at den vestlige verden har begått selvmord på sin egen økonomi.

1 Like

Du tror økonomien hadde vært bedre uten stimulanser siden 2009 ?

Blir det, eller blir det ikke brudd ned her? Markedet har jo forventet denne krigen, så hvor mye er allerede priset inn?

1 Like

Tja… :slight_smile:

Nå representerer ikke @h3nk1 Mr.market - men han har ikke vært alene om disse meningene :cold_face:

6 Likes

At det er blir grums i Øst-Ukraina har vært gitt. Det er ikke det samme som «krig» og/eller invasjon.

Og det fikk man jo raskt avklart.

2 Likes

Er det ikke invasjon å flytte krigsmaskinen inn i Ukraina slik de nå har gjort ?

Neida, “fake news” - det er fredsbevarende styrker skjønner du :wink:

1 Like

Hvis du vil at det skal være det kan vi godt kalle det det :slight_smile:

Dax futures -2,76%

S&P futures -0,56%, men fallet fra 17. februar og til nå er på ca 5%.