Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnefella: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 2

Må huske å plokke opp noen gode bull caser når stormen står på som verst da :slight_smile: Sier ikke at tiden er inne enda, men om man ser på smal/mid-cap, såå

6 Likes

hvorfor tror du russland valgte akkurat dette øyeblikket å gå inn? :stuck_out_tongue:
Er helt perfekt energikrise som gjør at vesten ikke tør å gjøre noe- hele Europa går i resesjon om man putter sanksjoner på Russland vedrørende energi

3 Likes

Fint tidspunkt ja. Spørsmålet er om de faktisk går inn i resten av de områdene, eller om de stopper der. For nå. Jeg tenker det. Så kan de heller kjøre videre om et par år. Jeg tror ikke sanksjonene nå blir så ille.

Putin har ikke så mange år, Jeg tror de minimum tar hele donbas. og litt område nord for krim slik at de får ferskvannet sitt.

1 Like

Det er det her med risk/reward da…

Jeg gidder ikke spekulere rundt det, etter min mening er det alt for mange som har en litt for sterk mening som plutselig blitt krigs og geopolitiske eksperter, så jeg trenger ikke å bli det samme. Etterlater det til noen flinke folk jeg følger, også får man bare se hva som skjer egentlig. Jeg ser kun på militære bevegelser, og de er klare for invasjon så får utfallet bli som det blir…

Men en reminder: Russland sa for en uke siden at de trakk styrkene sine tilbake fra grensa og til permanente baser, så det de sier er bare tull. Det er akkurat samme styrkene som blir beordret inn i Ukraina nå. Det ligger i hvertfall til rette for å gjøre hva enn Russland selv vil.

2 Likes
1 Like

Vi eier 1% av verdens aksjer. vi eier i alle markeder som er åpne for vesten.

2 Likes

27 milliarder er vel langt under 1% av oljefondet?

12.000.000.000.000 det er nå?

1 Like

Litt småutruleg å vere i pluss for dagen… Er det eit lettelserally? Kjem vel til å gå rett sørover med den fjernaste aning ved vidare eskalering.

1 Like

Jeg feiga ut igjen så da går det sikkert videre nedover snart :see_no_evil: uansett fikk jeg endelig sikret en bra bjørnegevinst

1 Like

Markedene i går kveld var “oi, er det invasjon, shit selg”, så våkner man opp i dag og er litt “jaha, de gikk inn men hva så?”. Det er bevegelsene man ser nå.

Det er fortsatt sanksjonene som skal annonseres senere i dag som avgjør hvordan det treffer økonomisk, så det er fortsatt waiting game. Energi som er jokeren her, og hvor mye vesten tør å gjøre. Så kan man også stille spørsmålet hvor mye vesten egentlig bryr seg om Ukraina når man ikke er villig til å ta en hit selv for deres suverenitet.

1 Like

Tok 8% bjørne gevinst før eg snudde og tok TQQQ , ble 2,5% der også.

Nå må jeg vist jobbe før usa åpner :stuck_out_tongue:

1 Like

Synes det er lite verdi å se til lille Oslo oljebørs på slike events, men at DAX stiger 2 % fra low til nå er absolutt verdt å legge merke til. Tyskland er ikke en vinner hvis gassprisene akselererer, så kanskje en indikasjon på at denne hendelsen kan markedet leve videre med, og fokusere der man stort sett alltid titter; hvor skapes verdier i Europa, Norden og Nord-Amerika, samt fremvoksende markeder utenom Russland.

4 Likes

Ser ut som søppel nett nå.

Masse volatilitet på slutten av rangen. Rally mot siste topp var på latterlig lavt volum etterfulgt av høyt volum på høy volatilitet. Nå har vi brudd under range, med intradagsrally som foreløpig er svakt.

På timebasis ligger den rett i motstandslinja satt av nivået i går.

3 Likes

Ikke bli tricked av tapen lol, markedet lever sitt eget liv om dagen.
Samme landet:



image

1 Like

6 dager igjen med transaksjoner fra FED før markedet er alene igjen fra 10. mars.

image

Og igjen, det er derfor jeg følger gjeldsmarkedet tettest fordi det er her de første ringvirkningene inntreffer. Det starter ikke i aksjemarkedet av naturlige årsaker

6 Likes

Vinglete deluxe, men det ble totalt sett noen tusen ekstra på konto og like mange xact bear andeler. Det går bare ikke å ikke være bear her for meg. Nå skal jeg sitte på hendene selv om det bouncer

Sjekk dødskrysset på macd på monthly her, vet ikke hvordan veien går dit, men tror vi skal en del lavere

1 Like