Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnefella: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 2

Veldig lite sammenlignbar hendelse…

9/11 var en totalt uventet hendelse mot verdens supermakt, dette vi nå ser var ganske ventet og har liten konsekvens for den vestlige verden. Spøkelset er dog inflasjonen, dette demper ikke den!

1 Like

Ble ikke mye forsøk på rally nei.

Bevegelsen kom også på betydelig høyere volum en hva som er vanlig på den tiden.

1 Like

Ja mine erfaringer er at slike ting som dette tar mye mer tid en vi tror og det er som regel ikke vits og handle før faller har virkelig gjort fra seg. Og heller ikke det første Suckers Rally heller.
Dette er to STORE land og Putin er ikke stabil. Så hva som skjer er det enda ingen som vet…

1 Like

Putin virker helt stabil i mine øyne, han har bare muligheten til å gjøre som han vil fordi han har sikret seg all makt i Russland?

Denne invasjonen kommer oppå ett allerede sykt marked, så det blir på en måte en perfekt storm. Avhengig av hvor langvarig dette blir så blir jo også spørsmålet hvor lang tid tar det før markedene snur/henter seg inn igjen. Dette er ikke buy the dip for å si det enkelt :worried:

1 Like

Riktig :roll_eyes:

Forsikringen leverer igjen xact bear er +26% i år

5 Likes

Er glad jeg har kjørt mye bjørn her også.

1 Like

Tydelig hva som holder børsen oppe :joy:

index

2 Likes

Fake media har fått noen nye talking points fra Biden-administrasjonen.

The U.S. economy has been hit with increased gas prices, inflation, and supply-chain issues due to the Ukraine crisis. https://t.co/d9dwXWpcvf

— CBS News (@CBSNews) February 23, 2022
2 Likes

Ingen krise er så gale at det ikke kan brukes til noe :joy:

Helt utrolig. Nå kan dem puste rolig ut. Markedet krakker pga. pengepolitikken over lengre tid, men kan legge all skyld på Russlands angrep på Ukraina.

Så lenge den gjennomsnittlige mannen i gata ikke vet bedre, kan dem dra pluggen ut av alle støtte rundt markedet.

2 Likes

Bear x20 frister nå!

Ja, hadde vært dritt om vi f.eks. hadde hatt 15 år med stimuli, svært lave renter og hurra-meg-rundt for å drive aksjeverdiene bak oss nå…

Å gå all-cash i januar føltes ok nå. Men når kjøper man igjen??

1 Like

Mer bjørnemat… :frowning:

1 Like

hehe, verste er at du nok er litt sent ute. Burde kjøpt igår, overnattet til idag.

4 Likes

Nå er det bare å slukke lyset for økonomisk vekst. lykke til for de som tror på multippel ekspansjon herfra. At råvarer har gått opp +20% YTD, energikost øker samtidig som gjeldskosten kommer til å øke for å bekjempe all inflasjonen som kommer - Den ultimate storm er på vei.

3 Likes

Observert i chatten (@HO5)

1 Like

Det er bare å sjekke internasjonal gjeld og inflasjonsnivået for hver av de krisene. Det var svært faretruende før dette, nå er det natta. Men for all del, dere må kjøpe! Lykke til sier jeg bare.

1 Like

Det var ingen kjøpsanbefaling. Når det ikke funker å kjøpe dippene lenger er det sikkert noen som tenker at da får man prøve å kjøpe invasjon i stedet :bomb:

1 Like

Enig, hadde du ikke hatt inflasjonen og energikrisen så er jeg helt med. Jeg hadde gått heavy i mot fallet isåfall.

5 Likes