Hvordan vil Russland reagere på dette montro?
Okei nå begynner vi å snakke.
Hvordan vil Russland reagere på dette montro?
Okei nå begynner vi å snakke.
Så størrelse på gjeld spiller ikke noen rolle og trengs aldri betales tilbake, behagelig
Korrekt. Svært behagelig. Og valutaen vil aldri miste sin kraft eller stilling som verdens valutareserve i en sånn virkelighet
De har sagt ca det samme om EU.
Så får man tro hva man vil.
Jeg venter til det har utspilt seg så jeg får en fasit å forholde meg til.
Jeg vet ikke med dere, men det er veldig vondt å følge med på.
Jeg vet at vi alle er her pga finans, men blir småkvalm og føler meg fæl som må tenke finans for egen vinning samtidig som mennesker løper rundt for livet sitt.
Kanskje dumt av meg å få med meg intervjuer, skrik, blod og tårer.
Disse soldatene som kjemper for Ukraina i frontlinjen har ingen sjanse mot stormakten Russland, men de fortjener i det minste at vi heier på dem. Både de og vi visste på forhånd at det kom til å bli tøft når nr 2. best ranka militæret i verden går har planlagt et angrep i årevis.
Og ja jeg vet også at det er krig i andre steder av verden, men dette er i en skala som ikke kan sammenliknes, hvertfall i mine øyne.
Det er når Russland stenger veier, mattilførsel ikke strekker til, og militæret prøver å gå inn i enkelte byer det virkelig blir grusomt. Jeg håper de som har økonomisk mulighet bidrar med donasjoner til frivillige humanitære formål, etterlatte barn eller fattigdom. Det gjør hvertfall jeg.
Så, ta hovedstaden, innsette sitt eget regime, tegne fredsavtale som gir krim til Russland?
Jeg er enig. Blir dårlig av å se på dette. Hadde aldri trodd at de skulle gå så brutalt til verks.
Apropos dette noen som vet hvordan man best kan hjelpe de som er i Ukraina nå?
For et sykt marked vi er vitne til nå. Helt ellevilt.
Ser ut som krig er bra for business.
Ellers hadde man ikke hatt det.
Mulig vi får en skikkelig bounce nå da eller? Grønt i statene
Pullbacks som denne gjør at det er vesentlig mindre sannsynlig at formasjonen er gyldig.
Det svinger:
Aksjemarkedet har være preget av uro siden starten av året, men etter situasjonen med Russland tilspisset seg har børsuroen økt betraktelig. Investeringsdirektør Leif-Rune H. Rein i Nordea Liv sier imidlertid at invasjonen av Ukraina har liten betydning for vestlig økonomi, når den først er blitt et faktum.
– Dagens invasjon var ventet og markedene har hatt god tid til å prise den inn. Nå som usikkerheten rundt hva som ville skje legger seg, innser markedet at dette har liten betydning for den videre inntjeningen til selskapene i Vesten og indeksene stiger, sier Rein.
– For vestlige land er sanksjonene til å leve med, og det er ikke sikkert det ville hatt betydning om de var hardere.
– Det er krig, og det vil nok gi svingninger på børsen fremover, men rent økonomisk er ikke dette dramatisk for Vesten, sier Rein.
Hvordan svarer Russland på sanksjonene er spørsmålet. Dette er jo helt ubegrunnet. De har jo bare gått inn med fredsbevarende styrker og sprengt noen biologiske angrepsstasjoner!
Prøver meg på en trade her og skal komme inn billigere i xact bear senere, men regner egentlig med at det betyr at vi nå får et skikkelig krakk. Uansett er jeg fornøyd med avkastningen her så langt og vil ikke gi tilbake alt igjen.