Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnefella: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 2

For et sykt marked vi er vitne til nå. Helt ellevilt.

2 Likes

Ser ut som krig er bra for business.

Ellers hadde man ikke hatt det.

1 Like

Mulig vi får en skikkelig bounce nå da eller? Grønt i statene :see_no_evil:

Pullbacks som denne gjør at det er vesentlig mindre sannsynlig at formasjonen er gyldig.

2 Likes

Det svinger:

– Rent økonomisk er ikke dette dramatisk for vesten i det hele tatt

Aksjemarkedet har være preget av uro siden starten av året, men etter situasjonen med Russland tilspisset seg har børsuroen økt betraktelig. Investeringsdirektør Leif-Rune H. Rein i Nordea Liv sier imidlertid at invasjonen av Ukraina har liten betydning for vestlig økonomi, når den først er blitt et faktum.

– Dagens invasjon var ventet og markedene har hatt god tid til å prise den inn. Nå som usikkerheten rundt hva som ville skje legger seg, innser markedet at dette har liten betydning for den videre inntjeningen til selskapene i Vesten og indeksene stiger, sier Rein.

– For vestlige land er sanksjonene til å leve med, og det er ikke sikkert det ville hatt betydning om de var hardere.

– Det er krig, og det vil nok gi svingninger på børsen fremover, men rent økonomisk er ikke dette dramatisk for Vesten, sier Rein.

1 Like

Hvordan svarer Russland på sanksjonene er spørsmålet. Dette er jo helt ubegrunnet. De har jo bare gått inn med fredsbevarende styrker og sprengt noen biologiske angrepsstasjoner!

OMG… Ser ikke ut som inflasjoene stopper i EU med det første nei…

80 tallet var jo bare oppvarming…

2 Likes

Får man en pull back til SMA300 her i xact bear? I så fall en mulig grei inngang :thinking:

2 Likes

Prøver meg på en trade her og skal komme inn billigere i xact bear senere, men regner egentlig med at det betyr at vi nå får et skikkelig krakk. Uansett er jeg fornøyd med avkastningen her så langt og vil ikke gi tilbake alt igjen.

2 Likes

Liker meg dårlig uten bear, noen andre som sliter med dette :sweat_smile: bear-o-holic

7 Likes

Hei
Jeg har aldri handlet BEAR produkter før. Kan noen anbefale produkt og strategi (noen enkle tommelfinger regler)? På forhånd takk.

Prøver meg med 50% eksponering i stedet så blir det uansett ikke helt gæli

1 Like
1 Like

Gode gamle 50/50 blandingen. Det er sånn drinkene typisk ble blandet litt utover kvelden når jeg ikke var så stø på hånden lenger. Skål! :smiley:

  • Hvis du er negativ til makro, men positiv til oljen, ikke handle bear produkter som har med den norske børsen å gjøre.
  • Du kan i stedet handle f.eks. svenske eller amerikanske bear produkter
  • Null gearing og større size = samme risk, bedre avkastning.
  • Kjør med stop loss
  • Spør deg selv om du har kunnet forutse makrobevegelsene tidligere, hvis ikke, så er det kanskje greit å bare la være?
4 Likes

Ser litt antyding til at kompetente bjørner gjør noen betrakninger om at bunnen ikke nødvendigvis er langt unna:

Jeg forventer potensielt 9%-10% inflasjon i mars for USA (tallene kommer tidlig i april).

Bull vekst og gjeldsfinansierte selskaper?

2 Likes

Jeg er så udugelig på makro at jeg ikke tør besvare retoriske spørsmål en gang :grinning_face_with_smiling_eyes:

4 Likes