Ja stemmer! Jeg så på første chartet at det var datert tilbake til 1997, så tenkte at resten også var det haha litt rask der. Men da er vi uansett enige i problematikken.
Kollapse vil aldri skje fordi man har tyskland osv som er solid økonomi, men en valutasvekkelse på 10% på så kort tid i tredje største økonomien i verden er dramatisk.
Enig i at inflasjon er devaluerende i teorien, men se på usd med den verste inflasjonen - men styrket seg kraftig vs alt annet. Hvis man har problemer med kostnadsøkning(inflasjon) for mange bedrifter så er det nesten uavhengig av om industrien selv er plaget av inflasjonen, fordi valutasvekkelsen vil redusere inntekt og øke kost.
Jeg skjønner ikke om du tuller eller ikke?
S&P har korrigert ned -12% som er en ganske vanlig korreksjon i et normalt marked uten stimuli, så langt pokke i vold nede i søla er bare begynnelsen… Her er man avhengig av å strekke chartet litt ut til da sp500 var stivt priset før covid inntraff - men mange glemmer at corp earnings osv har blitt stimulert kraftig og at det vil være naturlig at man treffer nærmre pre covid nivå. Dvs korreksjon på opptil 0-19% til, eller 2x korreksjonen som har vært hittil.
La oss sammenlikne det med den DAX, den viktigste økonomien i Europa? De og alle andre utenom ftse 100 er tilbake til pre covid.
@anon80503862
Helt enig, tenkte akkurat det samme da jeg leste meldingen… Var ikke en liten stimulipakke heller. Håper man skjønner hva man gjør, og at det kommer til å koste for andre industrier når man må stramme til pga inflasjon. Hvorfor har fornybar steget enormt siste dagene? Haha noen tror det har med sin aksje å gjøre, men det der er hele årsaken, ultra boost til industrien. Det skjedde med en gang den meldingen kom, så de som tror at sin aksje har comeback så er det shortsqueeze og momentum som kommer i økt forventing fra den stimulipakken…