Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnefella: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 2

Måtte søke kjapt, trodde det var den jeg leste før i dag, men da var det nok et annet sted.
Eller så leste jeg feil :grin:

Jeg er tildels enig. Først og fremst handler det vel om at sykehuskapasiteten ikke skal bli sprengt. Selv om de fleste får milde symptomer av Covid generelt, så er det en del som blir innlagt. Hvis vaksinen ikke fungerer på denne Megatron-varianten så forstår jeg de er litt redde og vil være føre var, men kan ikke si jeg personlig eller de rundt meg er særlig bekymret. Vi kommer til å måtte leve med dette viruset i uoverskuelig fremtid og å stenge ned hver gang det kommer en ny mutasjon fungerer jo ikke i lengden :blush:

3 Likes

Ser da ikke helt bra ut smittetrenden i SA:

“The proportion of positive new cases or total new tested today is 16.5% which is higher than yesterday’s 10.7%. The seven-day average is 10.3% today, which is higher than yesterday’s 8.5%,” the NICD said on Wednesday.

In Gauteng, the Council for Scientific and Industrial Research’s Ridhwaan Suliman said the seven-day average was up 424% week-on-week, while the case incidence is doubling every 3.5 days.

In addition, he said new admissions peaked by 144% last week or doubled about every six days.

1 Like

Er forresten veldig fornøyd med den nye bear strategien, kjøp bear når det stiger på optimisme og hamre inn gevinstene når det faller på frykt. Rinse & repeat.

Nå er det bare å håpe på at den oppgangen vi ser nå i statene holder til i morgen så jeg får satt en ny short :pray:

2 Likes

Vær så god, sett shorten :muscle::wink:

5 Likes

Må nok vente til imorgen tidlig når børsen åpner

1 Like

He he, det skjønner vi :grin:

1 Like

Hmm merkelig overreaksjon fra landene ut i fra hva vi vet?

Hvorfor er det merkelig? Folk er jo hysteriske og landene tar forhåndsregler til man vet sikkert. Helt greit det.
Men det blir jo klarere og klarere hvor dette går.

1 Like

Er jo pandemien i et nøtteskall det

1 Like

well duh.

Dette tror jeg du visste hele tiden, synes det har vært litt usympatisk med den krisemaksimeringen din. Jeg tror nok du vet mye bedre.

Børsene prises av tiltak ikke antall døde

1 Like

Nettopp, derfor vi er tett på ATH

3 Likes

Hvis de var under 40, så er jo dette tilfellet i dag også, med de andre variantene.

Ikke glem at sykehusinnleggelsene og de alvorlige komplikasjonene til nå har kommet forsinket ca 2 uker etter sykdomsdebut. Det er derfor svært vanskelig å vite hvordan situasjonen kommer til å være 2-4 frem i tid i sykehusene, dette er årsaken til mye av usikkerheten og at tiltakene har vært strenge, det er ingen grunn til å tro at et nytt virus som medfører økt usikkerhet kommer til å virke på noen annen måte

4 Likes

Aaaand it’s gone.

Fortsatt ikke budsjett på plass i USA som skaper usikkerhet i markedet.

2 Likes

5 Likes

Sånn sett bort i fra at rapportene tilsier at den nye varianten later til å gi mildere sykdomsforløp mener du?