Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnefella: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 2

S&P stengte på 4577, ikke 4495 som hele det feltet er merket.
Også mener jeg at close, og ikke intradag som brukes i målinger på indekser? Mener 4706 er all time high på høyeste close. Ikke meningen å være kverrulant, er vel like mye et spørsmål som en påstand :grinning_face_with_smiling_eyes:

Tror det blir akkurat som sist jeg. Kommer til å bli gradvis mer som bruker det helt til alle går med det for å ikke bli uglesett.

Og når/hvis de tar bort anbefalingen/påbudet igjen så kommer det til å bli gradvis færre som går med det helt til ingen går med det igjen.

Mennesker er ganske enkle når det kommer til stykket.

1 Like

Så sist fikk vi en lower low etter den høye volumnedgangen?

1 Like

Det blir litt sånn uvesentlig, for hvis man kjører line i stedet for candle, så er diffen ca 1% da også.

Forrige fall rundt budsjettforhandlingene
image

Dette fallet rundt budsjettforhandlingene
image

@holmes ja, det stemmer, men med en lower high i mellom. Med tilsvarende utvikling som nå, så blir det på onsdag :stuck_out_tongue:

1 Like

Nakstad sier at Deltavarianten kunne hatt er R-tall på mellom 5 og 10 uten vaksiner, men med vaksiner holdes den ned mot 1.
Hvis omikron ikke stoppes av vaksinene tror jeg det blir kraftig børsfall.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-12-03/berkshire-s-munger-says-now-is-even-crazier-than-dotcom-bust?srnd=premium

2 Likes

Blir spennende å se NOK hvis dette kræsjer. Og hva sentralbanken vil gjøre mtp renter.

Krona følger jo oljen til en stor grad. OPEC har liten grunn til å kjøre oljeprisen i dass*, så hvis den faller “for mye” nå, så tror jeg de vil redusere produksjon / ikke øke som de har planlagt.

*Forrige gang oljeprisen gikk i dass, så hadde de godt insentiv. Da var oljeproduksjonen på vei opp over hele verden. Nå har USA fortsatt 15% lavere produksjon enn de hadde i februar 2020.

Håper du har rett.

Jeg sliter med å være bull på kronen. Kommer det en global nedtur vil behovet for olje reduseres. Samtidig som det grønne skifte skjer gradvis.

1 Like

Jeg ser poenget ditt og synes det er godt. Og hvis premisset er et krakk, ja da er jeg enig at kronen vil svekkes sammen med oljen i en periode.

Opec burde jo da senke produksjon, men de har gjerne litt vanskelig for å samarbeide når økonomien er dritt.

1 Like

Så kortsiktige som politikere er, så tenker jeg vi kommer til våren, oljeprisen og energipriser faller, politikerne erklærer at de har løst krisen og så blir man fullstendig sjokkert når neste vinter kommer :slight_smile:

Kanskje vi kan få noen barnetog i klimakampen i mellomtiden også, mellom coronautbruddene.

“Krakk” er litt vanskelig for da må alle panikkselge fordi de trenger kontanter, og med sentralbanker som de er så … tja ?

5 Likes

Man burde absolutt lytte til Munger, men han har da ikke alltid rett. Husker i 2018 når Bitcoin var nede i 3500 usd så mente han det var verdiløs gift. Så ganske stor forskjell på de som solgte da og de som gjorde motsatt.

1 Like

Nå er det bjørne klima på børs i USA

1 Like

Fikk du toåringen din til å tegne strekene for deg?

2 Likes

Nei, men firåringen tegnet denne “spiseren” til halloween. :sweat_smile:

Den driver nå å spiser opp profitten min :stuck_out_tongue_winking_eye:

14 Likes

Hva skjer på OBV indikatoren?

Ville forventet ett brattere fall hvis dette var toppen.

1 Like

God helg alle bjørner!

11 Likes

Prisen er høy og når flere begynner og tro dette vil det bli vanskeligere og overbevise investorer at dette ikke skal ned.

Berkshire Hathaway’s Charlie Munger [voiced similar concerns on Friday. (-stocks-crazier-than-in-dot-com-boom) about stock valuations, noting they are “crazier” than the dot-com bubble.

2 Likes

Hva er din tolkning?

Det kan bli interresant på børs fremover. Hva skjer hvis «alle» blir smittet innen 6 mnd men at bare 1-2% må innom sykehus ?
Er noen land dimensjonert for dette ?
Neppe.

1 Like