Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnefella: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 2

Jeg er faktisk helt enig med deg, at vi virker til og være i oversolgt territorium kortsiktig, men det er vanskelig og gamble. Vi er vel helt på bristepunktet når det kommer til teknisk.
Jeg har hold med helt rolig siste tiden og har kun litt gull/sølv fond+fysisk. Men når alt faller faller ALT… så jeg er faktisk i 0 på pensjonen hittil i år og det er bedre en gjennomsnittet så helt ok.

2 Likes

Se på denne da:
Dette er PPI (som kommer i morgen for EU)
Forventningene er 5,1% for mars … den var 1.1% feb og 5.5% i Jan = 11,7% for Q1-22. Blir det slik året ut er det snakk om 46,8% PPI. Nesten 50% økning i prisene for hele EU på ett år. Dette går videre til CPI… OMG … Jeg trodde 5,1% i Jan var ekstremt 1 off, men det fortsetter jo bare. April

Og det som bekymrer er forventningene (Fra trading economics)
Det forventes at alt er over og fra q2 faller alt.
Inflasjons forventningen er 6,1 for Q2 og 5.3 for Q3
PPI er 28, men vi får 5.1 for bare mars…

Derfor tror jeg virkelig vi er in deep shit.

1 Like

Solide finansmarkeder! En tastefeil og børsene går ned i knestående.

Hele systemet er bshit. Håper jeg kan kjøpe et hus i skauen og dyrke mine egne grønnsaker.

6 Likes

NASDAQ SAYS MONDAY’S STOCK MARKET PLUNGE WAS CAUSED BY “A SELL EVENT BY A MARKET PARTICIPANT”, SEES NO REASON TO CANCEL ANY TRADES

3 Likes

Så, morgenmøtet mandag så sa en aktør “vi gearer ned/trekker oss ut av Europa.”

Lurer på hvem det var :slight_smile:

Må ha vært noen rimelig store.

2 Likes

Heller fortsatt mot fat-finger, må være (veldig) store summer å tape på et slikt flash-nedsalg.

Edit:

Når jeg leser igjen, så omfatter selvfølgelig en “sell-event” også en fat-finger.

1 Like

Kan da ikke være reelle salg som drar ned alle indexer på en slik måte. Hvorfor selge ut slik?? Makes no sense.

1 Like

Verden står på randen til 3. Verdenskrig (atomkrig), pandemi som har satt sine spor. Fat-finger som sender hele Europa ned på 3 minutter? Neppe. Kan hende noen tenker at det er greit å tømme hele ordreboken for å få ut litt penger. 5% ned er bedre enn 50%. Dette var definitivt et planlagt og koordinert nedsalg av én aktør.

Europa er og kommer til å forbli ustabilt så lenge Putin har makt.

1 Like

Greit å være uenige. Ser bare ikke at det er sannsynlig at en stor aktør mener det er hensiktsmessig å skape noe a lá flashchrash i 2010 og få (mye) mindre betalt enn nødvendig atpåtil.

Vi finner vel ut av det de neste dagene når aksjonærlistene er oppdatert. Blir også spennende å se om det blir flere slike salg de neste dagene. Håper ikke, for da blir det kjipt ganske lenge fremover.

1 Like

Forumet nektet meg å legge lenke, prøver her uten http og mellomrom i lenken: twitter DOT com SLASH Skagerstrand SLASH status SLASH 1521152644504600576

3 Likes

Bare å ønske vedkommende lykke til med jobbsøkingen.

4 Likes

Ikke umulig at salget ikke ser så ille ut om man spoler frem et år eller to

Spørs om dét holder som argument når du skal forklare hvorfor du ikke skal miste jobben etter å ha kostet geskjeften det som må ha vært (minst) en del titalls millioner i dag :sweat_smile:

1 Like

Ny års laveste på DJ USA i dag

2 Likes

Haha, var akkurat dette som var det første som slo meg. En større aktør som skulle selge endel, og den utførende megleren, eventuelt traineen føkket det opp big time… :grinning_face_with_smiling_eyes:

Annonserte pair-traden jeg presenterte her inne på multippelkontraksjon/ekspansjon 1,5 uke siden.
+10% avkastning mot nasdaq-fall på 8%!
Jeg dekker inn nå.

8 Likes

Fant den igjen.

TL:DR

Per dags dato:

Her har vi den :

«Klokken 09:57:02 begynner Stockholmsbørsen et voldsomt fall, etter at alle de store aksjene faller i takt. Seks sekunder senere plukkes dette opp av de andre markedene og automatiske systemer begynner å selge av både i Oslo, København, Helsinki, Frankfurt og overalt i markedet.

159 sekunder senere, stopper fallet. Stockholmsbørsen er da ned ytterligere 6,76%, totalt ned 7,84% for dagen.

Så stiger alt tilbake til utgangspunktet.

Men det er tydelig hva som har skjedd ganske raskt. Citi har solgt til den store gullmedaljen:»

3 Likes