Takk! Kjøpte litt under det. Anslår nedsiden til 30% og oppside på 300%. Takk det bettet tar jeg
Så noen chart for noen dager siden som omhandlet inflasjon osv. Vinklingen der var å se hvordan 12 mnd snittet ble når mai, juni og juli fra 2021 ble rotert ut av datasettet når årets inflasjonstall for de samme månedene ble rotert inn.
Teorien var at man skulle se en form for bedring stabilisering ut gjennom sommeren en gang.
Fra DN nå, sitert fra Sissener og Olav Chen:
– Jeg tror dette roer seg snart på børsene. Inflasjonstallene er verre enn fryktet, men ikke veldig dramatiske, sier investor og fondsforvalter Jan Petter Sissener.
Han sier det er litt typisk med overreaksjoner i førhandelen i USA. Han observerer også at utviklingen på de europeiske børsene raskt hentet seg inn igjen etter det første lille sjokket.
Olav Chen, leder for avdelingen allokering og globale renter i Storebrand Asset Management, mener vi er i ferd med å nå inflasjonstoppen.
– Om det er nå eller om én eller to måneder er toppen nådd. Vi tror inflasjonen vil falle ned til maks fem-seks prosent på årsbasis i desember, sier Chen.
Han presiserer at dette forutsetter at olje- og energiprisene ikke stiger kraftig fra dagens nivåer.
Slike folk hører ikke jeg på. Da setter jeg heller over litt god underholdning med The Maverick of Wall Street på TV-en, bedre underholdning OG info finnes ikke for oss bjørner:
Nasdaq er snart ned -2% igjen og har truffet ny low.
En endring i dag er at Mega cap faller signifikant mer enn indeksen.
Mange som får kjørt seg i denne berg og dalbanen…
Er det ikke litt rart at både Nasdaq og tiåringen faller så mye samtidig? Tiåringen ned 2,54% nå. Håper ikke den bryter støttens nedre del på kanskje ca. 2,89%… Men dollaren ser det kanskje ut som vil kunne bli grønn i løpet av dagen.
Stor flight to safety-effekt… Selg aksje og kjøpe 3% long-duration yield som kan prise forbi en resesjon.
2022 handler fortsatt om å tape minst mulig…
Med det sagt så er jeg veldig nære å gå bullish igjen nå. Kortsiktig såklart
Du er ikke bekymret for å gå bullish rett etter Nasdaq evt. får sluttkurs under teknisk støtte som jeg mener er ca 300? Heller vente til ny støtte på ca. 288?
Du ser på qqq? Hadde jeg tradet på teknisk hadde jeg bommet mye.
Jeg trader på kombinasjon gjennom tape reading teknikk, ser på utmattelse i markedene feks med Demark sequential, 52W lows, UVOL/DVOL(volume spread) og tar alle faktorer i bildet som put/call (feks vix), yield, valuta, gull(safety), og tar alltid helhetlig vurdering av likviditeten som blir ødelagt gjennom krypto.
Jeg har alltid teknisk i bakhodet, dvs jeg bruker det som en psykologisk faktor for at mange nok med en mobil og pc tror de kan trade godt på nivåer. Så jeg ønsker å ligge foran støttenivåer, og øke spreaden som jeg lar traden jobbe i. Dvs der noen tror på sterkere nivåer for støttenivå, brudd ned eller bounce så er jeg villig til å gå inn tidligere enn andre for å la enten bouncen inntreffe på der mange nok tror en bunn kan være, eller så lar jeg den jobbe gjennom hele veien før noen blir dratt . Omvendt på shortingen. Sizen du går inn med på de ulike tradesa har enormt å si, så sizingen er helt key. Går du inn for tidlig med for mye må du tighte på stoploss, jeg bruker aldri stoploss.
Det var forferdelige tall, rett og slett. Nasdaq ned -3% nå.
Blodrød krypto pleier å smitte over på børsen
Ja, det var QQQ jeg så på. Jeg burde nevnt det. Tusen takk for svaret ditt. Jeg spurte fordi jeg forsøker å lære mer. Det er alltid nyttig og lærerikt å lese dine innlegg.
Nasdaq ned -3,2% ved close, ca -30% i år.
Ikke lengre klargjøring for bearfest, nå ER det (endelig) bearfest!
Konsensus har vært bear lenge på forumet tries to keep straight face
Jeg tror at diesel (og naturgass) er svært viktige innsatsfaktorer i økonomien, og normalt ligger vel diesel-prisen sånn ca 25-30% over oljeprisen, enten oljeprisen er høy eller lav, men slik det er nå, med dieselpris nesten 100% over oljeprisen kan det bli vanskelig å gjøre noe på kort eller medium sikt med inflasjonen.
Håper du ikke kjøpte på 65, 60,55,45,40,35,30.
Nye -5% nå, 28k
Lurer på hvor langt ned bitcoin skal falle før det blir margin calls av betydning som merkes over på aksjemarkedet (mange som har bitcoin har også aksjer).
Mistenker at vi kanskje allerede ser den koblingen mellom btc og tsla.