Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnefella: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 2

Herregud så mange aggressive forståsegpåere det er her som vet best om Covid-19 (men vet mindre enn selv jeg gjør).

Det er en del som tyder på at Omicron er lite farlig, og kan bli redningen. Men vi er også redde for at helsevesenet kneler.

Vet forståsegpåerne hvor lang tid det tar å utdanne intensivsykepleiere? Eller har forståsegpåerne demonstrert for bedre arbeidskår for sykepleiere? Eller i det minste stemt på et parti som vil ha bedre kår for sykepleiere?

Jeg trodde ikke denne tråden var for å uttrykke aggresjon basert på svak kunnskap. Og bare for å si det: Ennå har vi alle svak kunnskap om Omicron.

Går det an å holde seg til emnet for tråden?

PS. “Mange” er å ta hardt i. Flere av innleggene om Covid var seriøse. Men det er ikke emnet for denne tråden, og det plager meg at den som vet lite, tror hen har svaret og at alle andre er dumme.

8 Likes

Fight fire with fire som gjelder, eller hva? :joy:

4 Likes

@h3nk1 Jeg forsker på helsetjenester. Nok om det.

Kos dere videre.

2 Likes

Tviler ikke på dine fortreffelige kvalifikasjoner. Var bare morsomt at du klaget på “aggressive” innlegg fra brukere som ser dissonans i håndteringen av pandemien, for så å være både passiv-aggressiv og nedlatende tilbake :slight_smile: Derav uttrykket “fight fire with fire”.

7 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

1 Like

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

1 Like

Usikre tider på vei? Short small cap? :stuck_out_tongue:

Jeg tenker at hvis man sitter i small/mid cap og vil tjene penger på fall på børsen, så er det best å bare gå i cash og så hoppe på igjen “på bunn”.


2 Likes

Tenker du enkeltaksjer? Eller hvordan går du frem?

Redigerte innlegget mitt litt nå og jeg tenker jo at det må være greiere å gå ut av long posisjoner, evt redusere disse og så gå inn igjen etter fall. Problemet med short produktene er at disse har ganske store gebyrer, spread og ikke faller i takt med de mindre aksjene.

1 Like

Blir litt misvisende den trenden der.

Da OBX er en håndfull selskap av de 25 mest omsatte.

Føler heller at OSEBX speiler ting bedre, da det tar høyde for hele greiene.

Samtlige indexer er opp i grønt idag. Samme er OSEBX, mens OBX er i rødt. Det viser vel at de mest omsatte er ikke hva som drar børsen i pluss idag, men alt annet?

Mulig jeg misforsto hva du mente med trenden din der?

indexer

Den er opp 2,44% såvidt jeg kan se

Tror vi nærmer oss en lokal topp :pray:

DOH!!

Fingertrøbbel på tradingview :joy: my bad

Edit:
Tydeligvis 2 charts som har kortnavn OBX. Oslo Børs Benchmark Index og OBX Total Return Index.

OBX blir vel basically de 25 største selskapene på Oslo Børs.
OSEMX er mid cap
OSESX er small cap
OSEBX er hele haugen.

Jeg sjekket for å se om det var noe forskjell i utviklingen på små, mellomstore og store selskaper på Oslo Børs, og det var det.

Også interessant å se at small/mid cap har gjort det ganske mye bedre enn de store selskapene siden bunnen i starten av korona (mars 2020).

Small/mid cap = smart å ha når markedet er bull, ikke noe smart å ha når markedet er bear.

1 Like

Jeg kan jo i det minste innrømme at jeg gikk på et stort tap for å ha prøvd meg på bear sp. Så ikke den komme at investorene totalt overskygger kanskje den mest bearishe meldingen jeg har sett på lenge (tapering, og hastigheten på denne). Alt fokus har vært på omikron, mens jeg ser på det som veldig short-term støy, mens andre faktorer som har kommet samtidig virkelig kan flippe markedet. Mulig det var for tidlig og at investorene trenger å se fredagens tall først, og fed- møtet neste uke, men omikron er definitiv priset ut av markedet nå. 1% til ath igjen.

CPI på fredag.

1 Like

Man kan si og synse hva man vil, men presset på helsesektoren eskalerer kraftig :

Kl. 12.49 av NTB

320 koronasmittede pasienter innlagt på sykehus – 25 flere enn dagen før

Tirsdag var 320 koronasmittede pasienter innlagt på sykehus i Norge. Det er en økning på 25 pasienter fra dagen før.

50 av pasientene får respiratorbehandling, og 90 ligger på intensivavdeling.

Det er tre flere på respirator og åtte flere på intensivavdeling enn dagen før, ifølge Helsedirektoratets oversikt tirsdag.

3 Likes

2 Likes

China Evergrande Group didn’t make payments due on some U.S. dollar bonds before a final deadline expired on Monday, people familiar with the matter said, potentially setting the stage for a massive default and one of the country’s largest-ever debt restructurings.

The giant property developer had been teetering on the brink of failure for months after amassing more than $300 billion in liabilities. Last Friday, Evergrande sought help from the government of its home province of Guangdong, which agreed to send a working group to assess and help sort out the company’s issues. The development was regarded by analysts as the start of a managed restructuring of Evergrande, and a prelude to a default by the 25-year-old conglomerate.

Evergrande didn’t pay $82.5 million of interest payments originally due Nov. 6 on two sets of dollar bonds by the end of a 30-day grace period on Monday, the people familiar with the matter said. The debts were issued by a unit known as Scenery Journey Ltd.

That would likely mark its first offshore default on public bonds, after the bonds’ trustee or investors send a letter of default to the company. The failure to pay could trigger cross-default provisions, enabling investors to declare other debt in default, too. Most of Evergrande’s debt is in mainland China, but the company has nearly $20 billion in international bonds and is Asia’s second-largest issuer of junk-rated dollar debt.

1 Like

For tidlig å si at omicron er mildere: We all want the Omicron variant to be milder. Here's why it's too soon to know - CNN

2 Likes