Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnefella: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 2

Søren at Oslo børs bear etf ble nedlagt i fjor.

1 Like

Hvorfor shorte OSE når man kan shorte olje.

Jeg tør ikke shorte olja når dollaren er så dyr. Jeg har ikke valutakonto og må veksle løpende. Dersom jeg ender opp med å måtte sitte i flere uker før jeg kan selge SCO, så risikerer jeg at dollaren har svekket seg ganske så mange prosent.

1 Like

Nasdaq ned -3,2%
Not a bear marked osv…

«Bear rallyet» folk ventet på var ikke hardt nok til å skape momentum.

Vix’en, altså put/call ratio for sikringen folk bruker for å hedge seg, er relativt lav vs risikoen for nye harde fall.

Det vil komme noen dager der markedet kan treffe nye lows hvor vi virkelig kan se vix spike.

store fall og svingninger blir bare verre fremover. Opsjonshandel er enormt i usa, større enn vanlig trading. Når folk begynner å skjønne at dette ikke bare er en dip, så vil den opsjonshandelen dra indeksene så hardt ned pga hvordan market makere er nødt til å sikre seg. De lever jo kun av marginer på put/call spread, så de vil selge på deltaen som er ved salgsopsjoner. Det vil bli noen sinnsyke dager

6 Likes

Svingninger betyr vel at du glemte å nevne store oppganger :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 Like

Flott at du fikk dratt ut noe viktig ut av innlegget, takk for svar! Var litt usikker på at svingninger betydde svingninger👏🏻 Mer av det!

1 Like

Nærtagende :kissing_heart:

kan legge til at Nasdaq har en del dager ligget på 11 600 så ingenting nytt under solen enn så lenge.

1 Like

Tar gjerne mindre eller større diskusjoner, friske motargumenter og ulike vinkler på økonomien/markedet hvis man har noe som feks muligens ikke alle andre tenker på. Men å stikke hodet innom for å kommentere på andres ordlegging eller setninger, det er unødvendig.

Nasdaq 100 ned -4% nå.

6 Likes

Jeg følger hele diskusjonen på denne tråden. At jeg kommenterte på innlegget ditt viser vel egentlig at du klarer å generere interesse rundt det du skriver. Det er ikke alltid jeg føler for å skrive så seriøst som du kanskje ønsker. Av og til vil man bare legge inn en enkel kommentar. Det kan du også gjøre hvis du vil. Jeg skal ikke være hårsår mot deg for det.

1 Like

Yes! :partying_face:

Screenshot 2022-05-18 at 19.10.42

7 Likes

Det går bare ned ned… festen er over! For oksene :wink:

NASDAQ -4,5 heftig

5 Likes

Joda, men var lavere i forrige uke.

Samme som skjedde i 2008, ish.

1 Like

Allerede fallt enormt i år og nasdaq 100 ned 5,23% bare idag :sweat_smile: Helt villt. Blir sikkert mye værre enn 2008 dette.

1 Like

Kommer vel til å svinge noe voldsomt fremover. Vi har jo hatt dager som i dag for ikke så lenge siden også

1 Like

Kjøp, for nå har det falt så mye, og aksjene har blitt billige, eller nei det er kanskje feil ord, men litt mindre dyrt og jeg mener, FED bare printer og printer eller eh det var i fjor, nei men kjøp fordi aksjer gir ALLTID 10-12 % avkastning, altså for det meste bortsett noen perioder som jo kommer i blant, men det kommer helt sikkert ikke nå, spesielt om du kjøper bunnsolide tech aksjer eller biotek, teknologien er jo helt klart fremtiden, hva kan gå galt liksom?

8 Likes

Leste om en kar som kjøpte Luna (krypto) fordi den hadde falt 96% på det tidspunkte og da kunne den visstnok bare falle max 4% mer :sweat_smile::see_no_evil:

9 Likes

Forskjellen på prosent og prosentpoeng er noe man kun trenger én slik hendelse i finansmarkedet, for å lære for alltid :joy:

3 Likes

Den følelsen…

Tror buy the dip gjengen ikke skjønner lengre hva som skjer. Var jo så lett å kjøpe dippene som har vært de to siste årene og tjene penger. Kommer nok til å svi for de folka der.

2 Likes