Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnefella: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 2

Et par betraktninger om inflasjon: I min lokale Europris-butikk koster nå 3pk av denne hansken 109,90: Arbeidshansker 3-pk - Det er 20 kroner økning. Blir vel endel prosenter. (Merk at jeg kjøpte ikke hanskene, jeg hadde tenkt å kjøpe flere, men ville ikke betale 109 kroner for dem, så da klarer jeg meg med de gamle. Er det mange andre som gjør som meg, blir det mindre omsetning for Europris, så jeg kjøper ikke den aksjen med det første.)

1 liter solsikkeolje i min lokal butikk er steget fra 29,90 for en måneds tid siden, til 39.90. Endel prosenter det også. I dag kjøpte jeg de to siste i hylla, så det blir spennende å se om de klarer å få inn flere, eller om det forblir tomt i hylla veldig lenge.

Jeg leste et sted, husker ikke hvor, at de i juli en gang blir ny oppdatering av prisene i matbutikker i Norge, så da blir det et ekstra rykk opp i prisene. Ja, jeg har hamstra: Solsikkeolje, bønner, linser, mel, salt sukker. Har i tillegg planta tomater og poteter i hagen. Haha.

5 Likes

Endelig sa de det høyt :slight_smile:

6 Likes

"Europe as a whole could see a utility bill rise of over 3 percent of gross domestic product (GDP) through 2024, Citigroup Global Markets analysts Piotr Dzieciolowski, Jenny Ping, and Antonella Bianchessi wrote in a note on Monday carried by Bloomberg.

Gas and electricity bills in Europe could jump to 4.5 percent of household disposable income in 2023, up from 3.5 percent in 2021. The utility bills could further rise to 4.8 percent of household disposable income in 2024, according to Citi analysts."

2 Likes

Nasdaq ned -2,7%
S&P -1,4%

Gjennomgående stygt blant enkeltaksjer. Best å vente dersom denne går mot ny low nå

5 Likes

Stresser ikke med inngang her nei. Dette skal langt ned.

2 Likes
2 Likes

Rett og slett en Great Reset.

1 Like

Nordnet har ikke live data på indekser. Har det med abo å gjøre? Nytter ikke trade girede produkter på 15 min delay

Hvilke indekser gjelder det? Alt av USA-greier har gratis sanntid i Tradingview.

Nasdaq100 er forsinket hos Nordnet

Hmm. Den er også delayed 15 min i gratisutgaven av Tradingview. Men alt slikt som SPY, QQQ og IWM har gratis sanntid i gratisutgaven der.

På en skala fra 1 - 100 er demokratene 9000 f*cked i mellomvalget (og det fullt fortjent).

4 Likes

Prøver Bunnfiske i Dole Plc.
Billig i dag pga litt skuffende rapport. Rapporten skuffet pga et listeriautbrudd på en salatfabrikk…,Noe som var kjent og ventet.
Så (over)reaksjonen ned var noe overraskende.
Uansett greit å ha en stor matprodusent i porteføljen. Eier enorme landområder og har egne fraktskip. Hvor galt kan det bli når Mcap er på under 1 b $ :man_shrugging:t2:
Den kommende karbo-krisen, og økte priser, vil vel også tale til fordel for Dole.

2 Likes

De har en sterk base i de avdøde, ulovlige innvandrere og pleiehjemspasienter som får “hjelp” til å stemme da.

1 Like

Prøvd disse?

2 Likes

Bear markedet fortsetter :muscle:

3 Likes

Har tjent så mye på energi- og råvaresektoren på OSE nå, at jeg får slenge meg på bølgen å gamble bort litt på bear produkter på nasdaq :sweat_smile:

Er det dette QQQ instrumentet man bør gå for på nordnet?

Problemet deres, er at om ingen adresserer det så vil prisene bare stige og stige til det blir et for stort problem. Så det nytter uansett ikke å stoppe alle investeringer.

1 Like

Dersom du ønsker å være bear, skal du ikke kjøpe QQQ. Kjøper du QQQ så kjøper du en ETF som speiler Nasdaq. Med andre ord så tjener du da penger dersom Nasdaq stiger, men taper hvis Nasdaq synker.

De gangene jeg har satt penger på å være bear på Nasdaq, har jeg alltid kjøpt QID. QID er en 2x inverse ETF basert på Nasdaq. Dersom Nasdaq

1 Like

Obs. Postet innlegget før det var ferdig skrevet. Forumet lar meg ikke redigere flere ganger dette døgnet, så jeg er tvunget til å fortsette setningen i ny post:

… Dersom Nasdaq synker 1 prosent så tjener du 2 prosent, eller motsatt taper dersom Nasdaq stiger.

1 Like